خبرگزاری کار ایران

کفاشیان: تیم ملی بازی با سوریه را مهم‌تر از کره‌جنوبی و ازبکستان بداند/ به رأی فیفا اعتراض کرده‌ایم

رئیس فدراسیون فوتبال از درخواست این فدراسیون از فیفا برای تجدیدنظر در مورد رأی صادره برای دیدار ایران - کره جنوبی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان در حاشیه برگزاری جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک درباره جریمه فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا به دلیل مسائلی که در دیدار با کره جنوبی رخ داد، اظهار داشت: ما روی این جریمه اعتراض کرده‌ایم و گفته‌ایم که مسائل فرهنگی در آن روز خاص وجود داشته است و این مسئله خلاف اساسنامه ما نیست. برهمین اساس درخواست تجدیدنظر در رأی صادر شده از سوی فیفا را ارائه کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تغییر زمان بازی با کره جنوبی در زمان ریاست او اتفاق نیفتاده است، گفت: ما به فیفا گفته بودیم که برخی روزها برای‌مان اهمیت زیادی دارد و حتی پس از انجام قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی به برخی زمان‌های تعیین شده اعتراض کردیم، ولی مسئولان فیفا کار خودشان را کردند. حتی یادم می‌آید که برخی از بازی‌های انتخابی جام جهانی در یکی از روزهای مذهبی مسیحیان برنامه‌ریزی شد که فیفا نیز زمان این دیدارها را تغییر نداد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره محرومیت جواد نکونام که از سوی فدراسیون فوتبال کمتر از حد معمول اعلام شده بود، عنوان کرد: به هر حال رأیی که آمده باید همان را ببینیم، ما در خصوص این مسئله به دنبال احقاق حق هستیم.

کفاشیان در بخش پاشانی صحبت‌های خود درباره دیدار روز سه‌شنبه تیم ملی ایران مقابل سوریه خاطرنشان کرد: دیدار با سوریه اهمیت خیلی زیادی دارد. یادم می‌آید که چند سال قبل زمانی که قرار بود تیم ملی با لبنان بازی کند این تیم را دست‌کم گرفتیم و مقابل آن شکست خوردیم و کارمان خیلی سخت شد. به نظرم تیم ملی باید دیدار با سوریه را مهم‌تر از بازی با کره‌جنوبی و ازبکستان بداند. امیدوارم در بازی روز سه‌شنبه پیروز شویم و دریچه خوبی برای تیم ملی در راه صعود به جام جهانی باز شود.

 

کد خبر : ۴۲۷۸۷۷