خبرگزاری کار ایران

توضیحات صانعی در مورد استعدادیابی برای تیم ملی فوتسال زیر 20 سال

سرمربی تیم فوتسال زیر 20 سال ایران معتقد است بازیکنانش در سال‌های آینده به تیم بزرگسالان کمک خواهند کرد.

علی صانعی، سرمربی تیم ملی زیر 20 سال ایران در مورد استعدایابی که در فوتسال انجام داده است، به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت:‌ رده سنی این بازیکنان از 11/10/ 75 به بعد است. نحوه انتخاب بازیکنان به این شکل بوده است که ما کل کشور را به 10 منطقه تقسیم کردیم و در هر منطقه 2 تا 4 استان جای گرفت. از این 10 منطقه حدود 150 نفر استعدادیابی شدند.

وی ادامه داد: در مرحله اول 4 الی 5 بازیکن از هر منطقه انتخاب کردیم که حدود 40 تا 50 بازیکن انتخاب شدند. در مرحله دوم از هر منطقه 4 الی 6 نفر انتخاب کردیم. زمانی که استعدادیابی می‌کردیم 20 نفر از بازیکنان زیر 20 سال در لیگ یک، لیگ دو یا لیگ برتر بازی می‌کردند که ما این بازیکنان را هم به یک گروه تقسیم کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال زیر 20 سال گفت: هدف ما این است تا اواخر بهمن سال 25 تا 30 بازیکن نهایی را انتخاب کنیم. سعی می‌کنیم برای این نفرات پاسپورت بگیریم و از این نفراتی که پاسپورت گرفته‌ایم بازیکنان نهایی را انتخاب کنیم.

صانعی با بیان اینکه این بازیکنان می‌توانند در آینده به تیم ملی بزرگسالان کمک کنند، گفت: اکثر بازیکنانی که در تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کنند در تیم ملی امید زیر نظر من کار کردند. به طور مثال حسن‌زاده، اسماعیل‌پور، جاوید، صمیمی و ... زیر نظر من کار کردند. این بازیکنانی هم که الان استعدادیابی می‌شوند قطعا در سال 2020 و 2024 به تیم ملی بزرگسالان کمک خواهند کرد.

 

کد خبر : ۴۲۸۰۳۴