خبرگزاری کار ایران

هفته پنجم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

ایران-سوریه؛ نبرد با میزبان همیشه بازنده!

تیم ملی فوتبال ایران فردا در بازی پنجم خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در دور پنجم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی روسیه، ساعت 15:30 به وقت تهران به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.

شاگردان کارلوس کی‌روش در چهار بازی گذشته خود با کسب سه برد و یک مساوی، مقتدرانه در صدر جدول گروه خود قرار گرفته است و با برد مقابل سوریه می‌تواند گام بزرگی برای صعود به جام جهانی روسیه بردارد.

در طرف مقابل نیز تیم ملی سوریه با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست در رده چهارم گروه قرار گرفته است و امیدوار است با متوقف کردن تیم قدرتمند ایران، کور سوی امید خود را برای صعود به جام جهانی زنده نگه دارد.

نبرد در ورزشگاه بدون صندلی!

سوریه به دلیل ناآرامی‌هایی که در این کشور وجود دارد، مالزی را به عنوان میزبان این مسابقه معرفی کرده است. بازیکنان تیم ملی ایران باید در ورزشگاه تانکو عبدالرحمان به مصاف سوریه بروند. استادیومی بدون صندلی، چمن نامناسب و رختکن عجیب که مسلما کار را برای کی‌روش که اعتقاد ویژه به در اختیار داشتن تمام امکانات را دارد، سخت خواهد کرد. مشکل بعدی تیم ایران چمن ورزشگاه است. جایی که گفته می‌شود چمن فاقد استاندارد و عدم پوشش در روزهای بارانی است و این شرایط کار را برای بازیکنان به شدت سخت می‌کند.

سوریه میزبان همیشه بازنده

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 24 بار به مصاف سوریه رفته است که از این بین با 14 برد، 9 تساوی و یک شکست، کفه آمار را به سمت خود سنگین کرده است. نکته جالب اینجاست که تیم ملی سوریه در همه بازی‌هایی که در دمشق میزبان ایران بوده است شکست خورده و نتوانسته امتیازی کسب کند.

ایران با چهار غایب مقابل سوریه

تیم ملی ایران با حکم انضباطی فیفا در خصوص بازی با قطر، سردار آزمون و احسان حاج صفی را در زمین ندارد. نکونام نیز به همین علت از حضور بر روی نیمکت تیم ملی ایران منع شده است. علیرضا بیرانوند نیز که در چهار بازی گذشته دروازه خود را بسته نگه داشته بود، به علت مصدومیت نمی‌تواند درون دروازه قرار بگیرد. نکته جالب توجه دیگر، غیبت آندرانیک تیموریان در لیست نهایی تیم ملی است. تیموریان پس از سالها حضور مداوم در ترکیب ایران، نتوانست اعتماد کی‌روش برای حضور در بازی فردا را جلب کند و از لیست مسافران مالزی جا ماند.

کد خبر : ۴۲۸۶۸۸