خبرگزاری کار ایران

کفاشیان شانس اول آسیا برای شورای فیفا شد

فدراسیون جهانی فوتبال نماینده قطری را به یک سال محروم کرد تا پاسخی باشد به دهن کنجی اعضا کنفدراسیون فوتبال آسیا که با آراء منفی باعث لغو انتخابات شده بودند.

به گزارش ایلنا، فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) بالاخره انتقامش را از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفت و سعود المهندی، کاندیدای قطری AFC برای شورای فیفا را نقره داغ کرد تا به اعضا AFC نشان دهد که مخالفت با فیفا عواقبی دارد.

انتخابات  AFC برای شورای فیفا در شهر گوام هند در تاریخ 6 مهرماه گذشته برگزار شد ولی اعضا AFC به خاطر تعلیق سعود المهندی از سوی کمیته اخلاق فیفا این جلسه را تحریم کردند. از 44 فدراسیون 42 فدراسیون از قاره کهن رای دادند که این انتخابات به تعویق بیفتد.

سعود المهندی، نائب رئیس فدراسیون قطر و نایب رئیس AFC با توجه به نفوذ در اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیر زیادی در این آرای منفی داشت.

اعلام محرومیت المهندی 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات غیرقانونی تلقی شده و به همین دلیل روسای 42 فدراسیون به برگزاری این انتخابات رای«نه» را دادند.

فدراسیون کشورمان نیز در این جلسه رای منفی داده بود تا این جلسه لغو شود.

بسیاری از رسانه‌ها پس از این اقدام اعضا AFC به نوعی این اقدام را سرکشی از فیفا و قدرت نمایی شیخ سلمان مقابل اینفانتینو تلقی کردند.

در نهایت فیفا با محرومیت نماینده قطری به مدت یک سال و جریمه نقدی 19 هزار 940 دلار پاسخ آراء منفی اعضا کنفدراسیون فوتبال آسیا را داد.

البته محرومیت المهندی به نوعی به نفع فدراسیون کشورمان شد زیرا علی کفاشیان، نائب رئیس فدراسیون کشورمان یکی از نامزدهای AFC برای شورای فیفا است تا بر یکی از 3 کرسی شورای فیفا تکیه دهد. با حذف شدن المهندی که رقیب جدی کفاشیان بود احتمال انتخاب کفاشیان به عنوان یکی از 3 نامزد AFC برای شورای فیفا قوت گرفت.

 

کد خبر : ۴۲۹۸۵۵