خبرگزاری کار ایران

توخل: هدف کم کردن فاصله با بایرن بود که به آن رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۵۴۵

سرمربی دورتموند از عملکرد شجاعانه شاگردانش برابر باواریایی‌ها تمجید و تأکید کرد نباید تیم تازه صعود کرده لایپزیگ را دست‌کم گرفت.

به گزارش ایلنا، توماس توخل در پی پیروزی یک بر صفر شب گذشته (شنبه) شاگردانش برابر بایرن‌مونیخ در هفته یازدهم بوندس‌لیگای آلمان با اشاره به شگفتی‌سازی تیم تازه صعود کرده راسنبال اسپورت لایپزیگ و صدرنشینی آنها در این رقابت‌ها گفت: فصل گذشته لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس پدیده بود و لایپزیگ هم می‌تواند این فصل چنین کاری را در بوندس‌لیگا انجام دهد. بازی که آنها از خود ارائه می‌دهند، به شخصه من را تحت‌تأثیر قرار داده است.

راسنبال اسپورت لایپزیگ که در سال 2009 تأسیس شده، جمعه شب با نتیجه 3 بر 2 در خانه بایرلورکوزن به پیروزی رسید تا برای اولین بار یک تیم از شرق آلمان پس از هانزا روستوک در سال 1991 صدرنشین بوندس‌لیگا شود.

سرمربی زردپوشان وستفالن تأکید کرد: موفقیت لایپزیگ مقطعی نیست و باید آنها را خیلی جدی بگیریم. به نظرم می‌توانیم لایپزیگ را با لسترسیتی و اتفاقی که فصل گذشته در لیگ برتر افتاد، مقایسه کرد. آنها حتی می‌توانند در چند سال آینده هم در سطح بالایی باقی بمانند.

توخل در مورد بازی هم گفت: وقتی با بایرن‌مونیخ در داخل یک رینگ قرار می‌گیرید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بدون کبودی زیر چشم و بدون دریافت گل از رینگ خارج شوید. در چنین شرایطی تنها باید هرآنچه از دستتان ساخته است را انجام دهید و روی پای‌تان بایستید. شعار ما در این بازی هم همین بود.

وی افزود: فرقی نمی‌کند چه اتفاقی می‌افتد، فرقی نمی‌کند که چقدر به دردسر می‌افتیم، مهم این است که ما هرگز تسلیم نمی‌شویم، به حمایت از یکدیگر ادامه می‌دهیم، جسور باقی خواهیم ماند و به دفاع از خود ادامه خواهیم داد. ما هدفی (کسب سه امتیاز و کاهش اختلاف امتیاز با بایرن) برای دفاع کردن از آن داشتیم و در نهایت هم به هدف‌مان رسیدیم. با وجود اینکه بازی سختی بود و چندین بار به دردسر افتادیم، اما می‌دانستیم که چنین بازی در پیش خواهیم داشت.

دورتموند با این برد 21 امتیازی شد و به رده سوم بوندس‌لیگا صعود کرد. تیم‌های لایپزیگ و بایرن‌مونیخ به ترتیب با 27 و 24 امتیاز رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز