خبرگزاری کار ایران

سلطانی فر به فیبا نامه نوشت

وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای را برای رییس فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر درباره حضور زنان مسلمان با پوشش اسلامی در مسابقات بسکتبال در سطح بین‌المللی و جهانی، نامه‌ای را برای رییس فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت و آن را در اختیار رییس فدراسیون بسکتبال ایران قرار داد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای Horacio Muratore  

ریاست محترم فدراسیون بین‌المللی بسکتبال

همانگونه که اطلاع دارید بسکتبال طرفداران بسیار زیادی در بین زنان و مردان جامعه ما دارد و فعالیت‌های این رشته در سطح گسترده‌ای جریان دارد و بانوان علاقه‌مند زیادی در باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی در رده‌های مختلف سنی عضویت دارند.

تیم‌های ورزشی زنان کشورمان با پوشش اسلامی در طی بیش از 35 سال گذشته در مسابقات و رویدادهای بین‌المللی، جهانی و بازی‌های المپیک در رشته‌هایی مانند تکواندو، کاراته، ووشو، دو و میدانی، تیراندازی و ... و رشته‌های تیمی مانند والیبال، هندبال، فوتسال و فوتبال حضوری فعال داشته‌اند.

با توجه به بند 7 ماده 2 منشور المپیک یکی از اهداف کمیته بین‌المللی المپیک، رعایت اصل تساوی و برابری زنان و مردان و تشویق و حمایت از توسعه ورزش زنان در تمام سطوح و ابعاد آن می‌باشد. فرصت را مغتنم شمرده به اطلاع می‌رساند:

در حال حاضر تیم‌های بسکتبال زنان ایران بسیار فعال بوده و در راستای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه بسکتبال زنان در کشور ما نیز به ایجاد انگیزه بیشتر برای آنان می‌باشد.

به منظور اشاعه بیشتر اصول المپیک توقع دارد جنابعالی شرایطی را فراهم کنید تا حضور زنان مسلمان ایران و بانوان 57 کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که پیش از 50 درصد جمعیت آنان مسلمان می‌باشد با پوشش اسلامی در مسابقات بسکتبال در سطح بین‌المللی و جهانی میسر گردد.

در پایان ضمن تشکر از همه حمایت‌های جنابعالی یادآور می‌شود پوشش و لباس زنان ایران با هماهنگی آن فدراسیون و در نظر گرفتن قوانین ملی کشور ما طراحی و ارائه خواهد شد.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان"

 

کد خبر : ۴۳۱۲۷۶