خبرگزاری کار ایران

سیچلو گزینه اصلی هدایت تیم ملی والیبال است

داورزنی: صحبت‌هایی که در مورد حضور من در وزارت ورزش مطرح می‌شود شایعه است

مجمع پیشکسوتان والیبال ایران عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور مسئولان فدراسیون والیبال و پیشکسوتان این رشته در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران در این مجمع اظهار داشت: حضور در جمع پیشکسوتان والیبال برای من افتخار بزرگی بود. تحقق رویای 52 ساله والیبال ایران و حضور در المپیک بدون کمک این دوستان میسر نمی‌شد. همه آنها در 58 سال گذشته زحمات زیادی برای والیبال کشیدند. 

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان و سازماندهی آنها و احترام به این عزیزان جزو برنامه‌های اصلی ما است. 

رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: موقعیت فعلی والیبال ایران نتیجه طی شدن پروسه‌ای چند مرحله‌ای است و عوامل زیادی در جهانی شدن آن نقش داشته‌اند. ما در تلاش هستیم تا در تمام تصمیم‌گیری‌ها نظرات پیشکسوتان را مورد توجه قرار بدهیم. 

داورزنی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: ما روز شنبه جلسه‌ هیئت رئیس فدراسیون را برای تحلیل نظرات کارشناسان برگزار خواهیم کرد. تصمیم نهایی در مورد سرمربی تیم ملی و این که با چه گروهی و برای چه هدفی کار خواهیم کرد در این جلسه گرفته خواهد شد. هدف فعلی ما المپیک 2020 است و ممکن است روند انتخاب سرمربی تیم ملی مثل بسیاری از کشورهای دیگر کمی طول بکشد. 

وی مطرح کرد: گزینه‌های زیادی مد نظر ما هستند که باید توانایی و تمایل همکاری با والیبال ایران را داشته باشند. برخی از مربیان دنیا نیز برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. ما زمانی می‌گوییم سرمربی را انتخاب کرده‌ایم که قراردادش را امضا کرده باشد. 

رئیس فدراسیون والیبال ایران ادامه داد: سیچلو مربی فعلی تیم ملی گزینه دم دست ما است. ما به مربیان دیگری مثل رزنده، آلکنو و آنتیگا نیز فکر می‌کنیم، ولی این مربیان باید با فرهنگ ما جور باشند. در حال حاضر با کسی مذاکره نکرده‌ایم و تماس ما در حد پیغام بوده است. 

داورزنی تاکید کرد: با توجه به هدفی که در پیش داریم سرمربی بعدی تیم ملی قطعاً گزینه خارجی خواهد بود، که ممکن است در کنار او مربیان ایرانی نیز فعالیت کند. حضور سرمربی ایرانی در تیم ملی ایران شاید بعد از المپیک 2020 باشد. 

وی در پایان در مورد احتمال حضورش در وزارت ورزش اظهار داشت: همه صحبت‌هایی که در مورد حضور من در وزارت ورزش مطرح می‌شود شایعه است. 

 

کد خبر : ۴۳۱۳۵۷