خبرگزاری کار ایران

هفته یازدهم لیگ برتر

برانکو به دنبال تثبیت صدر نشینی در هوای سرد تهران/ تقابل حساس استاد و شاگرد در تختی

هفته یازدهم لیگ برتر فردا با انجام چهار دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر بعد از سومین توقف خود فردا با انجام چهار بازی انجام می‌شود و هواداران تیم‌ها امیدوارند برخلاف هوای سرد ایران بازی‌های جذاب و  گرمی را از تیم‌ها ببینند.

سپاهان – فولاد؛ بالاخره نقش جهان!

ویسی روزهای آرامی را در سپاهان ندارد و فشار زیادی را تحمل می‌کند. او در ابتدای ورودش به اصفهان تغییرات زیادی را در سپاهان  به وجود آورد و این تیم را به یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ تبدیل کرد. شاید همین جوانگرایی زود هنگام  باعث شد تا سپاهان تا پایان هفته دهم شرایط خوبی نداشته باشد و با 8 امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در رده ششم قرار گیرد. حالا ویسی و هواداران سپاهان امیدوارند تا قبل از نیم فصل فاصله‌شان را با صدر جدول کم کنند. بازی با فولاد خوزستان فرصت مناسبی است تا سپاهان خودش را به بالای جدول برساند. نکته مهم بازی سپاهان این است که این تیم بعد از سال‌ها در ورزشگاه نقش‌ جهان میزبان یک تیم لیگ برتری است.

از سوی دیگر فولاد خوزستان که در ابتدای لیگ شرایط خوبی نداشت رفته رفته خودش را از قعر جدول جدا کرد و به رده نهم جدول رساند.  فولادی‌ها تا یک هشتم نهایی جام حذفی هم بالا آمدند اما در این مرحله در ضربات پنالتی بازی را به نفت و گاز گچساران واگذار کردند.

نفت تهران – سایپا؛ تقابل جذاب استاد و شاگرد

نفت تهران با سرمربیگری علی دایی شرایط خوبی دارد و با 16 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته است. تیم دایی در جام حذفی هم خوب عمل کرده و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته است. دایی فردا باید مقابل تیمی قرار گیرد که خودش قهرمانی با آن را تجربه کرده است. از نکات جالب توجه این دیدار تقابل دایی با فرکی، مربی سابق خود در تیم ملی است.

فرکی اما شرایط خوبی در سایپا ندارد. سایپا تا پایان هفته دهم تنها 9 امتیاز به دست آورده است و جزء سه تیم قعرنشین جدول است. فرکی امیدوار است با شروع مجدد لیگ سایپا را از قعر جدول جدا کند.

پرسپولیس – پیکان؛ برانکو در اندیشه تثبیت صدرنشینی

پرسپولیس تهران با اختلاف دو امتیاز نسبت به تراکتورسازی در صدر جدول رقابت‌های لیگ قرار گرفته است. آن‌ها بعد از پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ در امارات اردو زدند. اردویی که با رضایت کادر فنی و بازیکنان این تیم همراه بود. سرخپوشان نمی‌خواهند اشتباهات فصل قبل را تکرار کنند و امتیازهای مهمی را از دست دهند. بنابراین بازی با پیکان بازی حساس و مهمی برای آن‌هاست تا اختلاف امتیازشان را با دیگر تیم‌های مدعی حفظ کنند.  پرسپولیسی‌ها در این دیدار امید عالیشاه و بیرانوند را در اختیار ندارند.

تقابل برانکو و جلالی حساسیت این بازی را دو چندان می‌کند. مجید جلالی  سال گذشته به همراه تیم سایپا توانست در بازی رفت پرسپولیس را شکست دهد و در بازی برگشت یک تساوی با ارزش از این تیم بگیرد تا مانع جدی برای قهرمانی پرسپولیس شود. پیکانی در 10 هفته‌ای که از لیگ گذشته است نتایج خوبی گرفته‌اند و با 15 امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفته‌اند. آیا جلالی به روند امتیازگیری از پرسپولیس ادامه می‌دهد و یا شاگردان برانکو این بار نتیجه دیگری را رقم می‌زنند.

استقلال خوزستان – سیاه جامگان؛ تقابل بی پول‌ها

هر دو تیم از نظر مالی شرایط خوبی ندارند. پورموسوی، سرمربی استقلال خوزستان بارها از بی پولی استقلال خوزستان گلایه کرده است و حتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا اظهار داشته اگر این شرایط ادامه پیدا کند استقلال خوزستان منحل خواهد شد! استقلال خوزستان با 11 امتیاز در رده دهم لیگ قرار دارد.

سیاه‌جامگان هم از نظر مالی شرایط مشابهی به استقلال خوزستان دارد. تا جایی که فرهاد کاظمی از سرمربیگری این تیم کناره‌گیری کرد. حالا خداداد عزیزی به سیاه‌جامگان اضافه شده است و قصد کمک به تیم شهرش را دارد. باید منتظر ماند و دید تقابل دو تیم بی پول جدول چه نتیجه‌ای را به همراه خواهد داشت.

پنجشنبه - 4 آذر 95

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: محمدرضا فغانی، کمک‌ها: حسین طالقانی و امیررضا آشورماهانی، داور چهارم: محمدرضا تارخ

ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی

نفت تهران - سایپای تهران، ساعت 15، ورزشگاه تختی تهران

داور: حسین زرگر، کمک‌ها: رحیم شاهین و فرهاد مروجی، داور چهارم: کوپال ناظمی

ناظر داوری: حاتم بک‌پور

پیکان تهران - پرسپولیس، ساعت 15:15، ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و مهدی الوندی، داور چهارم: سیدرضا مهدوی

ناظر داوری: مسعود فلاح

استقلال خوزستان - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت 17:45، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: محمد راهی و مهدی شفیعی، داور چهارم: امید سعیدفر

ناظر داوری: حیدر شکور

 

 

کد خبر : ۴۳۱۴۲۸