خبرگزاری کار ایران

انتظار نداشتیم اینقدر بچه‌ها عالی باشند

دایی: در باشگاه نفت مفهوم اقتصاد مقاومتی را برعکس فهمیده‌اند/ برای مبعلی زود است فوتبال را کنار بگذارد

سرمربی تیم نفت تهران گفت: پنج بازی پیاپی است که پیروز می‌شویم، اما کسی به روی خود نمی‌آورد و خبری از پاداش نیست، بازیکنان ما انگار فی‌سبیل‌الله کار می‌کنند!

به گزارش ایلنا، علی دایی پس از دیدار نفت تهران مقابل سایپا که با برتری 2 بر صفر تیمش همراه بود، گفت: فکر می‌کنم در این هوای سرد، بازی گرمی را مشاهده کردیم. موقعیت‌های زیادی هم روی دروازه هر دو تیم ایجاد شد و به نظرم در پایان حق به حقدار رسید. ما باید در نیمه اول این بازی کار را تمام می‌کردیم و با اختلاف چهار پنج گل پیروز به رختکن می‌رفتیم.

وی افزود: به بازیکنانم تبریک می‌گویم که با تحمل شرایط سخت خیلی خوب نتیجه گرفتند که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. ما در هر دو نیمه از سایپا سرتر بودیم و موقعیت‌های بهتری داشتیم و این نتیجه نیز عادلانه بود. ما به این سه امتیاز خیلی نیاز داشتیم که با غیرت بازیکنان به خواسته‌مان رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت در پاسخ به این پرسش که «آیا به داوری اعتراضی داشتید یا خیر؟»، عنوان کرد: من اعتراضی به داور نکردم، اما نیمکت سایپا خیلی فریاد می‌کشید و از آن ناراحت شدم، وگرنه داور کار خودش را انجام داد و قصد جسارت به او را نداشتم.

دایی در پاسخ به این پرسش که چرا محسن خلیلی روی نیمکت نفت تهران ننشسته بود، تصریح کرد: اتفاقات عجیب و غریبی در باشگاه نفت می‌افتد! ما اصلاً نفهمیدیم که چرا آقای ایرانیان از باشگاه رفت و چرا به همکاری خود با باشگاه ادامه نداد! محسن خلیلی در سخت‌ترین لحظات کمک ما بود. او برای من مانند رفیق و برادر بود. گروه ما خیلی عالی کار می‌کرد. قرار بود خلیلی سرپرست موقت باشگاه باشد، اما دیشب اتفاقات عجیب و غریبی در فوتبال ما که اسم آن را حرفه‌ای گذاشته‌ایم، افتاد. شب گذشته قرارداد مقابل محسن خلیلی می‌گذارند و به او می‌گویند سفید امضا کن، نمی‌فهمم سفید امضا کردن یعنی چی؟

وی افزود:‌ خلیلی بازیکن تیم ملی و پرسپولیس بوده است و مردم نیز او را دوست دارند. ما دوست داریم او کنارمان باشد. ما خیلی هماهنگ با هم کار می‌کنیم، اما در باشگاه نفت متأسفانه بعضی‌ها هستند که نمی‌دانند چه کاره هستند و وظیفه‌شان در باشگاه چیست. شما اگر همه جا نگاه کنید، می‌فهمید که سرمربی نفر اول یک باشگاه است، به جز مدیرعامل و مدیران باشگاه که بحث جدایی دارند. این کارها واقعاً خنده‌دار است. صبح باشگاه به سازمان لیگ نامه‌ای فرستاد و آقای عباسی را به عنوان سرپرست معرفی کرد. بدون آنکه به من و محسن خلیلی اطلاع دهند. ما باید احترام بزرگان فوتبال را نگه داریم، اگر احترام کسی مانند خلیلی نگه داشته نشود فردا احترام ما را نیز نگه نمی‌دارند.

دایی ادامه داد: هر روز در باشگاه نفت اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهد. یک روز پول ندارند که برای ورزشگاه صنایع دفاع کاور بخرند تا برف روی زمین را نپوشانند. روز اول صحبت‌های دیگری زده می‌شد، اما الان 180 درجه برعکس است. کدام باشگاه با 13، 14 روز کنار هم تمرین کردن در اول فصل چنین نتایجی کسب کرده و اعضای آن فقط حدود 27 درصد پول گرفته‌اند؟ ما پنج بازی پیاپی است که پیروز می‌شویم، اما کسی به روی خود نمی‌آورد و خبری از پاداش نیست، بازیکنان ما انگار فی‌سبیل‌الله کار می‌کنند! اینجا انگار اقتصاد مقاومتی را برعکس فهمیده‌اند! اقتصاد مقاومتی این نیست که ظلم کنیم و حق خانواده‌های بازیکنان را ندهیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت با گلایه از مدیران باشگاه نفت تهران خاطرنشان کرد: به محسن خلیلی می‌گویند ما سرپرست داریم و نمی‌توانیم اسم تو را به عنوان سرپرست بدهیم و تو باید مدیرفنی شوی. خلیلی که تازه اول مربیگری‌اش است، چگونه بیاید و مدیرفنی شود؟! متأسفانه دیوار حاشا هم بلند است و خیلی راحت می‌توانند آن را حاشا کنند! کسانی که قدرت تصمیم‌گیری ندارند با بچه‌ها می‌آیند صحبت می‌کنند نه مالکان تیم. صاحبان باشگاه باید هرچه زودتر وضع را درست کنند. این‌طور نمی‌شود تیم‌داری کنند. فوتبال این‌گونه به جایی نمی‌رسد. امیدوارم فدراسیون فوتبال کاری کند که این همه به مربیان و بازیکنان ظلم نشود، نه فقط من بلکه همه بازیکنان از چندین باشگاه طلب دارند، اما باشگاه‌های بدهکار راحت در لیگ برتر بازی می‌کنند. مثلاً یک باشگاه که امسال 10 میلیارد بدهی دارد سال بعد با 25 میلیارد تومان بدهی بازی می‌کند! بازیکنان و خانواده‌های‌شان چه گناهی دارند؟ کسی که نمی‌تواند چرا تیم‌داری می‌کند، فدراسیون مسئول مستقیم این اتفاقات است و امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ایمان مبعلی گفته است قصد دارد از فوتبال خداحافظی کند، گفت: مبعلی هم از لحاظ اخلاقی و هم فنی بازیکن بزرگی است و خیلی برای او زود است که فوتبال را کنار بگذارد. باید دید در نهایت چه اتفاقاتی می‌افتد. متأسفانه افرادی چون مبعلی از فوتبال دل‌زده شده‌اند. مبعلی پا به پای بازیکنان ما تمرین می‌کند و عصای دست من نیز شده است.

دایی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ابتدای فصل فکر می‌کردید در این رتبه جدول (رده سوم) قرار بگیرید؟»، گفت: از روز اولی که به باشگاه آمدم کادر خوبی را جمع و جور کردیم و بازیکنانی را جذب کردیم که خیلی‌های‌شان بی‌نام و نشان بودند. ما فکر می‌کردیم نتایج خوبی بگیریم، اما انتظار نداشتیم اینقدر بچه‌ها عالی باشند. بازیکنان جوان و باتجربه خوبی کنار هم هستند و به جز مسائل بیرون زمین، تیم ما هیچ حاشیه‌ای ندارد.

 

کد خبر : ۴۳۱۹۹۲