خبرگزاری کار ایران

واکنش عراقی‌ها به رای دادگاه عالی ورزش؛ این یک ظلم آشکار است

فدراسیون فوتبال عراق به حکم دادگاه عالی ورزش که این کشور را ملزم کرده دیدار با تیم ملی فوتبال عربستان را در خاک سعودی برگزار کند، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه العراقیه، دادگاه عالی ورزش سرانجام حکم نهایی خود را درباره دعوای فوتبالی بین عراق و عربستان اعلام کرد.

براساس حکم دادگاه عالی ورزش، عربستان مشکلی برای میزبانی از عراق ندارد و دیدار برگشت دو تیم در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه باید در خاک عربستان برگزار شود این درحالی است  که فیفا پیش از این تاکید کرده بود که باید این دیدار در زمین بی طرف برگزار شود.

فدراسیون فوتبال عراق پیش از این ایران را به عنوان میزبان خود در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه انتخاب کرد اما فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد که به هیچ وجه حاضر نیست که در خاک ایران به میدان برود و همین باعث شد تا عراق مالزی را به عنوان میزبان خود انتخاب کند.

فدراسیون فوتبال عراق به حکم دادگاه داوری ورزشی واکنش نشان داد. عبدالخالق مسعود در واکنش به این حکم گفت: این یک ظلم آشکار است.

اما احمد عید رئیس فدراسیون فوتبال عربستان از این حکم دادگاه داوری ورزشی خوشحال است و آن را یک پیروزی بزرگ دانست.

او در گفت و گو با DPA گفت: بسیار خوشحال هستم. توانستیم به آنچه که عادلانه است دست پیدا کنیم. اطمینان داشتیم که در نهایت کاس چنین حکمی را صادر خواهد کرد چرا که مشکلی برای میزبانی نداشتیم و باید این دیدار در خاک ما برگزار می شد.

تیم ملی فوتبال عربستان عملکرد خوبی در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه داشته و با 10 امتیاز در صدر جدول رده بندی جای دارد این در حالی است که عراق تنها یک پیروزی از 5 بازی خود به دست آورده و در رده پنجم جای دارد.

دیدار این دو تیم در 8 فروردین و به میزبانی عربستان خواهد بود. در دیدار رفت این سعودی‌ها بودند که توانستند با نتیحه دو بر یک بازی را به سود خود به پایان برسانند.

کد خبر : ۴۳۲۲۸۱