خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی کمیته پارالمپیک آسیا

3 ایرانی در جمع بهترین‌ها

پنجمین مجمع عمومی کمیته پارالمپیک آسیا روز دوشنبه در بانکوک تایلند آغاز شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، این مجمع عمومی پس از پانزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا در تاریخ 25 و 26 نوامبر (پنجم و ششم آذر ماه)، در بانکوک به کار خود پایان می‌دهد.

در مجمع عمومی کمیته پارالمپیک آسیا، کمیته‌های پارالمپیک کشورهای آسیایی گزارش خود را ارائه کردند و در خصوص رویدادهای آینده از جمله بازی‌های پاراآسیایی 2018 اندونزی بحث و تبادل نظر شد. این نخستین مجمع عمومی این کمیته از زمان تصدی ریاست APC از سوی «ماجد راشد» است. وی در دسامبر سال 2014 به این سمت برگزیده شد.

راشد اظهار داشت: نتایج بازی‌های پارالمپیک ریو نشان می‌دهد کشورهای آسیایی پیشرفت داشته‌اند، اگرچه هنوز جا برای پیشرفت بسیار است. ما به کسانی که در این مجمع شرکت کرده‌اند خوشامد می‌گوییم و امیدواریم با تبادل نظر در بین حاضران، روند رو به جلوی کشورهای آسیایی در جنبش پارالمپیک تداوم پیدا کند.

در مجمع عمومی سالیانه کمیته پارالمپیک آسیا 31 کشور از 42 کشور آسیایی عضو، نماینده دارند.

* 3 جایزه از 9 جایزه مجمع عمومی کمیته پارالمپیک آسیا سهم ایران

در این مجمع جوایزی هم به نفرات برتر در حوزه ورزش معلولان ارائه شد که در این میان سه ایرانی لوح تقدیر و جایزه دریافت کردند. هادی رضایی به دلیل موفقیت تیم والیبال نشسته در سال‌های گذشته و در نهایت قهرمانی در پارالمپیک 2016 ریو، جایزه بهترین تیم را دریافت کرد.

آرش محمودی، فرزند شادروان دکتر فاطمه میرفتاح، نشان کمیته پارالمپیک آسیا (APC) را دریافت کرد. نشان آسیا به فردی اهدا می‌شود که خدمات وی در راستای اهداف کمیته پارالمپیک آسیا بوده باشد و شایستگی‌های بسیاری را در حوزه ورزش معلولان کسب کرده باشد یا طی سالیان متمادی خدمات ارزشمندی در کمیته پارالمپیک آسیا انجام داده باشد.

ابوالفضل امان الله هم که یکی از عکس‌های وی در پارالمپیک ریو از سوی هیات داوران به عنوان عکس برتر انتخاب شده است دیگر فرد برتر تجلیل شده بود.

مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ایران، نیز در مراسم اهدای جوایز حضور داشت.

 

کد خبر : ۴۳۳۱۸۱