خبرگزاری کار ایران

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

مصاف دوباره پرسپولیس و ماشین‌سازی بعد از بیست سال/ رویارویی تراکتور با گربه سیاه

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال فردا با 4 بازی به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فردا با انجام چهار بازی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان و مشهد به پایان خواهد رسید.

ذوب آهن – پیکان؛ ببر و مدعی شو

ذوب آهن به لطف هنر پایان ناپذیر مهدی رجب زاده هفته قبل بردی قاطع در آبادان کسب کرد و موفق شد با سه گل صنعت نفت را از پیش رو بردارد. این تیم پس از بحران ابتدای فصل حالا در آستانه ورود به دایره مدعیان است و تنها به یک برد خانگی برابر پیکان نیاز دارد تا به جمع چهار تیم بالای جدول برسد. در طرف دیگر پیکان همچنان تیمی نشان می دهد که خیلی سخت می‌بازد. فیروزه‌ای پوشان که هفته قبل پرسپولیس را متوقف کردند، برای حفظ جایگاه فعلی خود نیاز به کسب امتیاز از فولاد شهر دارند. در تیم پیکان گادوین منشا همچنان امید اول گلزنی است و رقابت او با رجب زاده قطعاً یکی از موارد دیدنی بازی فردا خواهد بود. مجید جلالی فردا مدافع باتجربه خود امیر حسین صادقی را ندارد و بدون او کار سختی در فولادشهر خواهد داشت. در تیم ذوب‌آهن نیز بنگستون و محمدنژاد به دلیل محرومیت غایب خواهند بود.

پیکان در حال حاضر با 16 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و ذوب‌آهن نیز با 15 امتیاز پنجم است.

سیاه‌جامگان–نفت آبادان؛ نبرد برای فرار از بحران

سیاه جامگان از زمان انتصاب خداداد عزیزی به عنوان مدیرفنی، دو مساوی کسب کرده و حالا در یک بازی خانگی در فکر اولین برد است تا از انتهای جدول تا حدودی فاصله بگیرد. مشهدی‌ها که بخشی از مشکلات مالیشان هم حل شده است، نسبت به هفته‌های گذشته با روحیه بهتری بازی خواهند کرد و امیدوار هستند بتوانند مقابل یکی از تیم‌های خوب لیگ که فوتبال خوبی بازی می‌کند 3 امتیاز را کسب کنند. حریف فردای تیم مشهدی هم صنعت نفتی است که پس از شروع شگفت انگیزش چند هفته‌ای است که خوب نتیجه نمی‌گیرد. شاگردان دست‌نشان هفته گذشته در خانه شکست سختی را مقابل ذوب‌آهن متحمل شدند و نشان دادند که از روزهای خوب خود فاصله گرفته‌اند. اتفاق بد برای نفتی‌ها محرومیت محمد شادکام، بهترین گلزن این تیم است که به دلیل سه اخطاره بودن نمی‌تواند در این بازی به میدان برود. در تیم میزبان هم روح‌اله سیف‌الهی به دلیل محرومیت غایب خواهد بود.

سیاه جامگان با ۱۱ امتیاز در دوازدهم قرار دارد و صنعت نیز با ۱۳ امتیاز دهم است.

تراکتورسازی – پدیده؛ گربه سیاه را قربانی کن

تراکتورسازی هفته قبل سرانجام موفق شد با پیروزی خانگی مقابل صبای قم و به لطف توقف رقیب اصلی خود مقابل پیکان صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرد.

در حال حاضر تراکتورسازی و پرسپولیس هم امتیاز هستند و امیر قلعه نویی به خوبی می‌داند یک لغزش دوباره او و تیمش را به پله دوم منتقل می‌کند. تراکتورسازی که باز هم باید در زمین خانگی خود به میدان برود و از امتیاز بازی در ورزشگاه یادگار همچنان محروم است، برای حفظ جایگاه خود نیاز به پیروزی مقابل حریف مشهدی دارد.

البته تراکتورسازی  فردا بازی ساده ای ندارد. پدیده در این سالها گربه سیاه تراکتورسازی بوده است. از طرف دیگر شاگردان رضا مهاجری در تیم پدیده در دو هفته اخیر به پیروزی رسیده‌اند و از نظر روحی برای بازی فردا در شرایط مطلوبی قرار دارند. موضوعی که کار را برای تراکتورسازی سخت‌تر هم خواهد کرد.

تنها غایب بازی فردا نیز محمد نوری، هافبک باتجربه تراکتور خواهد بود که در غیاب او و البته مصدومیت سینا عشوری، قلعه‌‌نویی کار سختی برای محکم کردن کمربند خط میانی تیمش خواهد داشت.

در حال حاضر در جدول رده‌بندی تراکتورسازی با ۲۳ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین است و پدیده با ۱۴ امتیاز هشتم است.

پرسپولیس-ماشین‌سازی؛ رویاروی دوباره بعد از 20 سال

در آخرین بازی از هفته دوازدهم لیگ برتر، فردا تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ماشین‌سازی تبریز خواهد بود.

این اولین بازی دو تیم بعد از گذشت 20 سال است. آخرین مصاف پرسپولیس و ماشین سازی مربوط به لیگ سال 75 می‌شود. فصلی که با قهرمانی پرسپولیس و سقوط ماشین سازی به پایان رسید و حالا بعد از 20 سال، با بازگشت دوباره قدیمی‌ترین تیم تبریز به سطح اول فوتبال ایران، یک بار دیگر شاهد نبرد جذاب این دو تیم خواهیم بود.

پرسپولیس هفته گذشته با توقف مقابل پیکان صدر جدول را به تراکتورسازی واگذار کرد اما این شانس را دارد تا در صورت پیروزی پرگل مقابل حریف تبریزی خود، حتی با وجود غلبه احتمالی تراکتور بر پدیده دوباره به صدر جدول برسد. البته مهاجمان پرسپولیس و در راس آنها مهدی طارمی در چند هفته اخیر عملکرد خوبی نداشته و موقعیت‌های زیادی را از دشت داده‌اند و در صورتی که این روند در بازی فردا نیز ادامه داشته باشد، شاید کار پرسپولیس برای دوباره صدرنشین شدن سخت‌تر شود.

نکته مهم در ترکیب فردای پرسپولیس، حضور رامین رضائیان در جمع 11 بازیکن اصلی سرخپوشان خواهد بود. بعد از اخراج محمد انصاری در بازی هفته قبل و عدم اعتقاد برانو به مدافع اوکراینی، به احتمال فراوان در بازی فردا حسین ماهینی در کنار سیدجلال حسینی زوج خط دفاعی خواهد بود و رامین رضائیان نیز به ترکیب ثابت بازخواهد گشت.

در سمت دیگر میدان، ماشین‌سازی تبریز که صعودی دراماتیک به لیگ برتر داشت، با وجود خریدهای پرسروصدا و هزینه‌های زیادی که داشته، در نتیجه‌گیری بسیار بد عملکرده و در حال حاضر در قعر جدول قرار دارد. جایگاهی که به هیچ وجه شایسته اعتبار و قدمت این تیم ریشه‌دار نیست و باید دید رسول خطیبی و شاگردانش در بازی سخت فردا مقابل یکی از بهترین پرسپولیس‌های چند سال اخیر، آیا حرفی برای گفتن خواهند داشت یا نه. این تیم پیش از این در تهران استقلال را متوقف کرده است اما قطعاً بازی فردا مقابل پرسپولیس در شرایط فعلی به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

در جدول رده بندی پرسپولیس با 23 امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در رده دوم قرار دارد و ماشین‌سازی نیز با 6 امتیاز شانزدهم است.

 

کد خبر : ۴۳۳۵۷۶