خبرگزاری کار ایران

برانکو:‌ مگر در مورد آزمون حرف بدی زدم؟ / طارمی می‌تواند درون دروازه هم قرار گیرد!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از پیروزی تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایلنا، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از دیدار تیم‌های پرسپولیس و ماشین‌سازی تبریز که با برتری یک بر صفر تیمش همراه بود، گفت: ابتدا شهادت زائران کربلا را تسلیت می‌گویم. همین‌طور تسلیت می‌گویم به بازماندگان بازیکنان و مربیان تیم باشگاهی برزیلی که در سقوط هواپیما از بین رفتند. متأسفانه همکار من یکی از مربیان این تیم بود. امیدوارم دیگر چنین سانحه‌ای پیش نیاید.

وی افزود: به خاطر بردمان خوشحالم، بردی که مستحق آن بودیم و به نظرم برای رسیدن به آن کارمان خیلی سخت بود. بازیکنان ما مستحق این برد بودند و کار سختی داشتیم. تا پایان فصل ما روزهای شبیه به هم خواهیم داشت. ما در این بازی موقعیت‌های زیادی داشتیم که گل نکردیم و اگر آن پنالتی گل می‌شد شاید تمام زحمات ما به باد می‌رفت.

این مربی کروات خاطر نشان کرد: ماشین‌سازی هم خوب کار کرد. دیروز هم گفتم استحقاق آنها بالاتر از انتهای جدول است. با این حال سخت است آنها از شرایط فعلی به جایگاه بهتری برسند. می‌دانستیم بازی سختی داریم و در اصل یک ماراتن داشتیم. با این حال دوست داشتیم ببریم تا شادی را به هواداران هدیه کنیم، اما این مسلم است که ما در همه بازی‌ها و بازی‌های بعدی هم دنبال برد هستیم، به دنبال ایجاد موقعیت گل و برد که از هر چیزی مهم‌تر است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع که گویا روی خط حمله تیمش فشار عصبی وجود داشت و اینکه آیا قصد تقویت تیمش را در نیم‌فصل دارد یا نه، گفت: ما امروز هم تعداد زیادی موقعیت را از دست دادیم. طبیعی است وقتی این همه شانس را گل نمی‌کنید، در تیم فشار عصبی و یک مقدار عدم اطمینان ایجاد می‌شود. این قانون فوتبال است، وقتی تیمی از شانس‌های خود استفاده نمی‌کند، احتمال شکست خوردن هم دارد. وقتی ما شانس‌های خود را گل نمی‌کنیم این اتفاق رخ می‌دهد و به نظرم اگر موقعیت‌های‌مان گل شده بود، نتیجه بهتری رقم می‌خورد.

برانکو ادامه داد: طبیعی است که ما همیشه به دنبال تقویت تیم هستیم و به این مسئله فکر می‌کنیم، اما خیلی از بازیکنان تحت قرارداد هستند. اینکه ما فقط بخواهیم بازیکنی بیاوریم که برای ما بازی کند، این‌طور نیست و به این مسئله فکر نمی‌کنیم. ما سعی خواهیم کرد تا پایان فصل نتایج خوب بگیریم.

وی در خصوص کارت‌هایی که بازیکنانش گرفتند، گفت: به نظرم کارت گرفتن‌های ما توجیهی نداشت و کارت زرد امروز مهدی طارمی هم توجیه نداشت. لیز خوردن و زمین خوردن که دست خود آدم نیست و به نظرم مسلمان هم ناعادلانه کارت گرفت. در بازی هفته گذشته هم محمد انصاری ناعادلانه کارت گرفت.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد بازگشت احتمالی بیرانوند به ترکیب سرخپوشان در شرایطی که رادوشوویچ عملکرد خوبی داشته است، اظهار داشت: پرسپولیس باید دو دروازه‌بان سطح بالا مانند بیرانوند و رادوشوویچ داشته باشد. به نظرم رادوشوویچ به خوبی نشان داد که چرا او را به پرسپولیس آوردیم و خوب کار کرد. بیرانوند هم دروازه‌بان خوبی است و به نظرم می‌تواند در ادامه هم به ما کمک کند، اما عملکرد رادوشوویچ هم خوب بوده و بیرانوند نیز فعلاً مصدوم است.

برانکو درباره اینکه اگر بیرانوند بتواند بازی کند آیا به ترکیب بازمی‌گردد یا نه، اظهار داشت: بیرانوند فعلاً مصدوم است و من به این سؤالات نسبی که بعداً چه خواهد شد پاسخی نمی‌دهم.

وی در خصوص اینکه چرا در غیاب محمد انصاری در میانه خط دفاعی از پل یانسکی که پست تخصصی‌اش است استفاده نکرد و حسین ماهینی را در ترکیب قرار داد، گفت: پل‌یانسکی هم در ترکیب ما قرار داشت، اما من برای این بازی تصمیم دیگری گرفتم. آرام‌طبع هم می‌تواند در ترکیب ما قرار بگیرد، اما احساس من این بود این بازیکنان بهتر می‌توانند کنار هم بازی کنند، چون همزبان هستند و در طول فصل هم کنار هم بودند و شرایط‌شان بهتر است. به همین دلیل ماهینی را در میانه خط دفاعی به کار گرفتم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که اما ماهینی در پست تخصصی‌اش نبود و اگر معیار همزبان بودن است، آیا طارمی هم می‌تواند در غیاب مدافعان در خط دفاعی بازی کند یا نه، گفت: بله، او هم می‌تواند بازی کند! طارمی حتی درون دروازه هم می‌تواند قرار بگیرد! نمی‌دانم شما تمرینات ما را دیده‌اید یا نه، اما او دروازه‌بان خوبی هم هست و به خصوص در سمت راست می‌تواند به خوبی بازی کند.

«سردار آزمون از صحبت‌هایی که انجام داده‌اید ناراحت شده است و واکنش نشان داده، در حالی که باشگاه روستوف می‌توانست به صحبت‌هایی شما واکنش نشان دهد»، برانکو در پاسخ به بیان این جملات از سوی یکی از خبرنگاران اظهار داشت: من مگر حرف بدی در نشست خبری دیروز زدم؟ تا جایی که یادم هست، به آزمون بابت بازی‌های خوبی هم که انجام داده، تبریک گفتم و گفتم او هنوز خیلی کار پیش‌رو دارد تا به سطح علی دایی برسد. شاید او یکی باشد که خودش را بهتر از علی دایی می‌داند و من گفتم او سطحی دارد که می‌تواند در پنج لیگ برتر اروپا بازی کند.

وی افزود: حتی گفتم خوشحالم که او با مهدی طارمی رفیق است، اما رفتن او به روستوف مسئله‌ای مربوط بین دو باشگاه است. این مسئله اگر هم اتفاق بیفتد بین باشگاه روستوف و پرسپولیس خواهد بود و فکر نمی‌کنم من حرف بدی زده باشم. به نظرم علی دایی همچنان بهترین بازیکن فوتبال ایران و بهترین گلزین فوتبال جهان است، کسی هم بالاتر از او نیست. همه باید به دایی افتخار کنند و من هم افتخار می‌کنم زمانی مربی او بوده‌ام. من نمی‌دانم چرا این مسائل به برخی‌ها برخورده است، اما برای من مهم نیست که این مسائل به چه کسی برخورده، چون من کار خودم را می‌کنم.

وی در خصوص تغییراتی که در ترکیب این تیم برای بازی با ماشین‌سازی صورت گرفت و البته ناراضی بودن هواداران از عملکرد مهدی طارمی، گفت: به نظرم خیلی بهتر بود اگر طارمی از فرصت‌ها بهتر استفاده می‌کرد. البته به نظرم فقط او نبود که فرصت از دست داد، محسن مسلمان و علی علیپور هم شوت‌هایی زدند که موقعیت ما از دست رفت. باید از دروازه‌بان حریف هم تقدیر کنم که به نظرم قبلاً در دپورتیوو لاکرونیای اسپانیا بازی می‌کرد. به نظرم بدتر این بود که مهدی طارمی موقعیتی ایجاد نمی‌کرد. دیروز هم گفتم باید منتظر شکوفایی گلزنان‌مان باشیم. به نظرم برای هر بازیکنی یک حفره سیاه ایجاد می‌شود که توپ‌هایش گل نمی‌شود.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به عملکرد محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و پریمیوف، افزود: بحث فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان هم شد که باید بگویم من از بازی آنها هم راضی هستم. دیدید که فرشاد چقدر توپ به رامین رضاییان داد، چقدر توپ گرفت و چقدر به محوطه جریمه حریف نفوذ کرد. من از عملکرد او و مسلمان راضی هستم و اگر ما سه چهار گل زده بودیم، شرایط‌مان فرق می‌کرد. من به بازیکنانم بابت برد تبریک می‌گویم، همچنین بابت روحیه و جنگندگی آنها. پریمیوف هم روحیه خوبی داشت و این اولین بازی او به صورت ثابت بود و به نظرم او هم باید بهتر شود و این توقع من به عنوان یک مربی است. من و کادرفنی بازیکنان را آنالیز می‌کنیم و به آنها نقاط مثبت و نقاط ضعف‌شان را نشان می‌دهیم و بعد از آن توقع داریم بهتر و بهتر شوند.

 

کد خبر : ۴۳۳۹۰۴