خبرگزاری کار ایران

پیروانی: با کسب سهیمه المپیک پازل موفقیت‌های فدراسیون فوتبال تکمیل می‌شود

سرمربی تیم ملی جوانان در کنفرانس مطبوعاتی گفت: با هدف صعود از مرحله گروهی در جام جهانی قصد داریم تا برنامه‌های خود را پیگیری کرده و به خواسته خود برسیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در کنفرانس مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد، گفت: یک شنبه هفته گذشته جلسه‌ای با تاج، ساکت، محصص و معینی برگزار شد و برنامه‌های تیم ملی را ارائه کردم. در این جلسه گزارشی از عملکرد تیم ملی از مرحله مقدماتی تا کسب مجوز ارائه و همچنین برنامه‌هایمان برای جام جهانی ٢١٠٧ را هم اعلام کردیم. 

وی در ادامه بیان مرد: 4 هدف مشخص داشتیم که برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم. هدف اول ما شناسایی و معرفی بازیکنان نخبه از لحاظ تکنیک، تاکتیک و فیزیک برای فوتبال کشور است. هدف دوم کسب جواز رقابتهای 2017 جام جهانی کره جنوبی، هدف سوم صعود از مرحله گروهی و صعود به مرحله بعدی بازیهای جام جهانی که کار بسیار دشواری است اما با پتانسیلی که بازیکنانمان دارند، امیدوارم این مهم رخ دهد و هدف نهایی حضوری شایسته در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا است. ما می توانیم با حضور و کسب تجربه در جاکارتا، در مسابقات المپیک عملکرد مناسبی داشته باشیم و سهمیه رقابت‌های المپیک را کسب کنیم تا پازل موفقیت‌های فدراسیون فوتبال تکمیل شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در ادامه درباره استعدادیابی بازیکنان گفت: مرحله استعدادیابی بازیکنان به انتهای خود رسیده و تقریبا 80 تا 90 درصد از شاکله تیم مشخص شده است. در یکسری از پست‌ها نیازمند بازیکنان جدید هستیم که در اولین اردوی خود که از 5 دی ماه آغاز می‌شود، بازیکنان جدید به ما اضافه  خواهند شد.

پیروانی در خصوص برگزاری دیدارهای تدارکاتی گفت: جلسه خیلی خوبی با مهدی تاج و همکارانشان برگزار کردیم. من بعد از کسب سهمیه جام جهانی درست پس از پایان بازی با ازبکستان اعلام کردم که نیاز به بازی‌های تدارکاتی داریم، بازی‌هایی که به غیر از تیم‌های آسیایی باشد. ما به دنبال بازی با کشورهای آفریقایی و اروپایی هستیم. در جلسه‌ای که با مسئولان داشتم درخواست حضور در سه  تورنمنت را که رئیس فدراسیون فوتبال  به روابط بین‌الملل دستور داد تا پیگیر این مسئله باشند را ارائه کردم.

وی ادامه داد: اگر بازیکنان در بازی‌های تدارکاتی شرکت کنند با تجربه خواهند شد و این تجربه آنها در ادامه کار و حضور در مسابقات جام جهانی کمک بسزایی به ما خواهد کرد. خوشبختانه در تورنمنت کره جنوبی که شرکت کردیم  با انگلیس که تیم بسیار خوبی است و توانسته سهمیه جهانی کسب کند بازی کردیم. در آن تورنمنت با نیجریه که تیم فوق‌العاده قدرتمندی است نیز مسابقه داده و با کره جنوبی نیز رقابت بسیار خوبی داشتیم. درست است که این تورنمنت در زمان مناسبی نبود و درست یک هفته بعد از بازی‌های قهرمانی اسیا برگزار شد. بازیکنان ما از لحاظ ذهنی و جسمی خسته بودند اما تصمیم گرفتیم به این تورنمنت برویم تا با تیم‌های بسیار خوبی نظیر نیجریه و انگلیس به رقابت پرداختیم، شرایط این تورنمنت آنقد رخوب بود که آن را پذیرفتیم.

پیروانی در خصوص تعاملش با کی‌روش گفت: من بارها این جمله را تکرار کرده‌ام که کارلوس کی‌روش مانند کتاب وزینی است که می‌توانیم آن را بهتر ورق بزنیم و از آن استفاده کنیم. مهمترین کاری که وی برای ما انجام داد، این بود که قبول کرد یک دیدار درون اردویی با  تیم ما داشته باشد. کی‌روش در بازی درون اردویی  و در زمان اردوهای تدارکاتی نکات فنی را به هر دو تیم تذکر می داد. در جلسات متعددی که با سرمربی تیم ملی فوتبال برگزار کرد‌ه‌ام از نظراتش استفاده بهینه را برده‌ام. منتظر بازگشت سرمربی تیم ملی از مسافرت  هستم تا در نشستی به بررسی برنامه‌هایم بپردازیم. فوتبال ایران مرد بزرگی را با سابقه حضور در سطح اول جهان در اختیار دارد پس  باید از او استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: سعی کردیم در  تیم جوانان فوتبالی را بازی کنم که ساختار دفاعی خوبی داشته باشد. در مجموع مسابقات مقدماتی و نهایی ما فقط یک گل دریافت کردیم و آنهم گل به خودی بود و موقعیت گلی برای حریفان ایجاد نشد. بر همین اساس سعی داریم تا بهترین عملکرد را در بازی‌های پیش رو داشته باشیم از همین رو با برنامه ریزی دقیق و انجام بازی‌های دوستانه می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

سرمربی تیم جوانان در خصوص تغییر یا تقویت کادر فنی تیم جوانان گفت: فردا ساعت 10 صبح با کادر فنی جلسه‌ای خواهیم داشت تا بررسی های دقیق بتوانیم برنامه‌های خود را به مرحله اجرا برسانیم. کادر فنی برای تیم ملی زحمات فراوانی کشیده اما من امیدوارم بتوانیم کادر خود را تقویت کنم. اگر کادرمان تقویت شود با قدرت فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد.

پیروانی در ادامه با اشاره به بازیکنانی که در لیگ برتر حضور دارند و نحوه استفاده آنها در اردوهای تدارکاتی به چه صورت است، گفت: زمانی که من به تیم ملی آمدم فقط یک بازیکن ( رضا کرملا چعب)در لیگ برتر بود اما بعد از مرحله مقدماتی در مشهد، 9 نفر جذب لیگ برتر شدند. خوشبختانه تعامل خوبی با باشگاه‌های لیگ برتری داریم و نیازی نیست بازیکنی که در لیگ برتر حضور دارد در اردوهای ما شرکت کند چرا که به هماهنگی با ما رسیده و تمریناتش را در باشگاه برگزار می‌کند. با تعاملی که با باشگاه‌ها انجام داده‌ایم به آنها نیز گفته‌ایم که در تورنمنت‌هایی که شرکت می‌کنیم حضور بازیکنان لیگ برتری لازم است. خواهشم از همکاران در باشگاه‌ها این است اگر قرار شد در تورنمنتی شرکت کنیم این بازیکنان را در اختیار ما قرار دهند.

وی در مورد اینکه آیا حقوق کادر فنی تیم جوانان پرداخت شده است یا خیر در ادامه بیان کرد: زمانی که به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شدم، شغل خود را رها کرده و تمام وقت در اختیار این تیم قرار گرفتم تا بتوانیم موفق شویم. از همکاران خود نیز خواستم تمام تمرکز خود را بر روی تیم جوانان گذاشته و هیچ شغل دیگری نداشته باشند. فدراسیون فوتبال از کادر فنی حمایت می‌کند و با توجه به حقوق سه ماهی که به تاخیر افتاده، امیدوارم به موقع حقوق کادر فنی جوانان پرداخت شود. البته دغدغه مهم ما این نیست و فقط به موفقیت تیم جوانان فکر می‌کنیم. در جلسه‌ای که با مسئولین فدراسیون فوتبال داشتیم صحبت کردیم تا المپیک 2020 توکیو تیم جوانان را مدیریت کنیم و برنامه‌هایمان را اجرا خواهیم کرد. برنامه‌هایی که من برای تیم ملی داده‌ام چه من باشم و چه فرد دیگری اجرا خواهد شد. طبیعی است این تیم بعد از گذشت زمان  به شرایطی از لحاظ سنی خواهد رسید که در رقابت‌های مقدماتی المپیک حضور داشته باشد و مهم این است که از این تیم حمایت شود .

پیروانی در پایان گفت: از همه کسانی که تیم ملی را در راه صعود به جام جهانی حمایت کردند تشکر می‌کنم. این صعود راه جدیدی را برای بازیکنان جوان باز خواهد کرد. آنها می‌توانند در جام جهانی دیده شوند از باشگاه‌های لیگ برتری که با ما همکاری کردند نیز تشکر می‌کنم. در پایان از مربیانی که از راه‌های دور و نزدیک کار می‌کنند و تلاش آنها کمتر دیده می‌شود تشکر می‌کنم. همچنین از فدراسیون فوتبال مخصوصا کمیته روابط عمومی، رسانه ها و صدا و سیما  که برنامه‌های ما را اجرایی کرد و همکارانم نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم. امیدوارم چتر حمایتی از تیم ملی فوتبال نوجوانان و جوانان که سهیمه رقابت‌های جام جهانی را به دست آورده اند، پر رنگ باشد تا در بازی‌های پیش رو( رقابت‌های اسیایی و مقدماتی المپیک) موفق باشیم.

کد خبر : ۴۳۵۶۲۹