خبرگزاری کار ایران

سلطانی فر: امیدوارم بانوان بسکتبالیست نماینده ایران در جهان باشند/ برای کسب مدال در المپیک توکیو باید هشت سهمیه در تیراندازی بگیریم

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا گفت: تلاش خواهیم کرد که در المپیک توکیو تا هشت سهمیه بگیریم تا بتوانیم در المپیک مدال کسب کنیم. حالا وقت مدال‌آوری تیراندازی است.

به گزارش ایلنا، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقه‌های سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا، اظهار کرد: این برای دومین بار بود که این مسابقات را میزبانی کردیم. تعداد شرکت کنندگان این مسابقه‌ها نسبت به سال‌های گذشته خیلی زیاد بود.

وی افزود: با توجه به مقایسه دوره‌های قبل تعداد کشورهای شرکت‌کننده بیشتر شده است. ما در گذشته دو دوره میزبانی داشتیم ولی به نظرم در این دوره میزبانی خیلی خوبی داریم. با توجه به کسب مدال‌ها تیم ما سابقه دیرینه‌ای دارد و اول است. امیدوارم در این دوره هم در رشته‌های باقیمانده بتوانیم مدال‌ها را کسب کنیم. امیدوارم چنین مسابقاتی زمینه موفقیت دربازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 و المپیک 2020 را فرآهم کند تا بتوانیم کارنامه خود را بهتر کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: در المپیک در تیراندازی 45 مدال توزیع می‌شود اما حتی ما نتوانستیم یک مدال هم بگیریم. تلاش خواهیم کرد که در المپیک توکیو تا هشت سهمیه بگیریم تا بتوانیم در المپیک مدال کسب کنیم. حالا وقت مدال‌آوری تیراندازی است. تا جایی که من اطلاع دارم این رشته امکانات مناسبی داشته و اگر امکانات و منابع داشته باشیم از همه رشته‌ها حمایت می‌کنیم که تیراندازی نیز جزو آنهاست.

وی در خصوص حاشیه‌سازی برخی تیراندازان علیه حجاب، اظهار کرد: در تیراندازی کشورهای دیگر با حجاب اسلامی شرکت کردند. ما برخی ملاحظات فرهنگی را داریم که برای کشورهای دیگر مشکلی هم ایجاد نمی‌کند. حضور بانوان ایران به عنوان ورزشکاران با حجاب نیز گسترده بوده و سهم آنها باید پررنگ‌تر شود.

سلطانی‌فر در پایان در خصوص نامه به رییس فدراسیون جهانی و حضور بانوان در رقابت‌های بین‌المللی، گفت: با توجه به حضور 57 کشور مسلمان در جهان درخواست کرده‌ایم تا ما نیز مثل رشته‌های دیگر توپی همچون فوتسال، هندبال و والیبال در بسکتبال نیز با حجاب اسلامی نماینده داشته باشیم زیرا نیمی از ورزش جهان را زنان تشکیل می‌دهند و امیدوارم ما هم نماینده داشته باشیم.

کد خبر : ۴۳۵۷۷۷