خبرگزاری کار ایران

تصمیم گرفتیم بلیت‌فروشی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد

تاج: نظر فدراسیون این است که با تیم‌های عربستانی در کشور خودمان بازی کنیم

تاج درباره آخرین وضعیت برگزاری دیدار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های عربستانی نیز عنوان کرد: واقعیت این است که هر چهار باشگاه در این مورد اعلام کردند که حاضرند با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث بازی کنند، اما نظر فدراسیون این است که ما با تیم‌های عربستانی در کشور خودمان بازی کنیم.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج پس از جلسه‌ای که امروز (یکشنبه) در سازمان لیگ برگزار شد تا در خصوص حضور باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بحث و تبادل‌نظر صورت بگیرد، گفت: صحبت‌های من همان صحبت‌های افراد حاضر در جلسه است. فقط تصمیم گرفتیم بلیت‌فروشی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد، این کار باید قبلاً انجام می‌شد که به‌دلایل نامعلوم اتفاق نیفتاد. من قبلاً هم گفته‌ام که باید زودتر از اینها بلیت‌فروشی‌ها در اختیار باشگاه‌ها قرار می‌گرفت که این اتفاق بنا به دلایلی نیفتاد، اما برای نیم‌فصل دوم سازمان لیگ حق بلیت‌فروشی نخواهد داشت و باشگاه‌ها خودشان موظف هستند که با هماهنگی با یگان‌های ویژه و نیروهای انتظامی بلیت‌فروشی را بر عهده بگیرند، ضمن اینکه باشگاه‌ها حق ندارند قیمت بلیت‌ها را افزایش دهند.

نظر فدراسیون این است که با تیم‌های عربستانی در کشور خودمان بازی کنیم
تاج درباره آخرین وضعیت برگزاری دیدار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های عربستانی نیز عنوان کرد: واقعیت این است که هر چهار باشگاه در این مورد اعلام کردند که حاضرند با تیم‌های عربستانی در کشور ثالث بازی کنند، اما نظر فدراسیون این است که ما با تیم‌های عربستانی در کشور خودمان بازی کنیم. البته من تشکر می‌کنم از باشگاه‌ها که تصمیم‌گیری در این مورد را به فدراسیون‌ها واگذار کرده‌اند. به‌عقیده من کشور ما هیچ ناامنی ندارد که تیمی نخواهد در ایران با ما بازی کند. طبق قانون هم اگر تیمی نخواهد به ایران بیاید باید 3 بر صفر بازنده شود. در این باره براساس مقررات AFC باید تصمیم‌گیری شود. به هر حال ما در این مورد نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم، اما هنوز جوابی نداده‌اند. ما این قضیه را تا آخر پیگیری خواهیم کرد. اگر هم قرار شد در کشور ثالث بازی کنیم باید دلایلی بیاورند که قانع‌کننده باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا بازی ایران با ساحل عاج برگزار نخواهد شد، گفت: وزارت امور خارجه نامه‌ای درباره بازی دوستانه ایران و ساحل عاج در امارات داده که ما آن را به وزارت ورزش ارجاع دادیم، خودشان لازم بدانند در این مورد توضیح خواهند داد.

وی با حمایت از وزیر ورزش خاطرنشان کرد: من جا دارد در اینجا تشکری از سلطانی‌فر داشته باشم که در زمینه فوتسال نهایت همکاری و کمک را به ما کرد. در مورد مسائل دیگر نیز همین‌طور قرار شد هتل تیم ملی تا دو برابر گنجایش پیدا کند. در این مورد ما به دستور وزیر ورزش نیاز داشتیم که خوشبختانه موافقت شد. بحث دوم که در جلسه با وزیر مطرح شد  این بود که ما زمین چمن دوم هم داشته باشیم، تا بعد از عید از آن استفاده کنیم، ضمن اینکه با کشور ارمنستان هم قرارداد همکاری بستیم تا بتوانیم از امکانات آنها نیز به‌نحو احسن استفاده کنیم. آنها 10 زمین چمن دارند که مورد تأیید کی‌روش است. برگزاری اردوهای تیم ملی در آنجا به‌مراتب ارزان‌تر از مثلاً برگزاری اردوی ما در هتل استقلال تمام خواهد شد.

تاج درباره اینکه چرا با وجود منع شدن برگزاری اردوی تیم‌ ملی در امارات، اما تیم پرسپولیس اخیراً در دبی اردو زد، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم شاید آنها از قبل در این مورد اقدام کرده بودند. چیزی که مشخص است این است که نامه‌ها جدیداً به ما زده شده و قابل اجراست. تیم ملی قبلاً در امارات هم بازی دوستانه داشته و هم اردو زده بود، اما زمانی که نامه به دست ما یا هر باشگاهی می‌رسد، باید اجرایی شود.

درِ فدراسیون به‌روی همه باز است، هر کسی مدرکی دارد ارائه کند
رئیس فدراسیون فوتبال راجع به بحث‌هایی که در مورد سیدمهدی رحمتی و احضار او به کمیته انضباطی مطرح شد، تصریح کرد: به‌عقیده من کسانی که داعیه مبارزه با فساد در فوتبال را دارند باید با مدرک جلو بیایند، نه اینکه هر کسی برای مطرح شدن بیاید حرف از فساد در فوتبال بزند. من همین‌جا تأکید می‌کنم فدراسیون درش به‌روی همه باز است تا هر کسی مدرکی علیه کسی دارد به ما ارائه دهد، یا می‌تواند آن را به کمیته اخلاق و یا دادسرای عمومی ببرد. ما با کمیسیون اصل 90 و رئیس آن جلسه‌ای داشتیم و قرار شد موضوعات را جمع‌بندی کنند و اگر موردی قابل ارائه بود آن را در کمیته اخلاق ارائه دهند. هدف همه ما این است که اجازه ندهیم هر روز درباره فساد در فوتبال حرف زده شود، اینکه هر کس پیدا شود و حرف بی‌خودی بزند و دیگران را متهم کند. حرف‌ها باید براساس سند زده شود و همان‌طور که گفتم فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و دادسرای عمومی در این زمینه نهایت همکاری را با افرادی که برای حرف‌های خود مدرک دارند، خواهند داشت.

 

 

کد خبر : ۴۳۷۰۴۳