خبرگزاری کار ایران

همه تقابل‌های پرسپولیس - الهلال؛ دیداری که به دربی آسیا معروف بود

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال عربستان همگروه شد. دیدار این دو تیم سال‌های قبل به دربی آسیا معروف بود و قطعا این بازی حساسیت بالایی برای دو تیم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا روز گذشته برگزار شد و تیم‌های ایرانی حریفان خود را شناختند. پرسپولیس در گروه چهارم این رقابت‌ها با تیم‌های الهلال عربستان و الریان قطر همگروه شد. همگروه شدن پرسپولیس و الهلال عربستان به جذابیت‌های این گروه می‌افزاید چرا که دیدار این دو تیم سال‌ها قبل به دربی آسیا معروف بود. نقطه تاریک این دیدار البته برگزاری بازی در کشور ثالث به دلیل اختلافات سیاسی دو کشور عربستان و ایران است.

نگاهی می‌انداریم به تقابل این دو تیم در رقابت‌های جام در جام و لیگ قهرمانان آسیا:

  1. 27 تیر 1370. تساوی با ارزش پرسپولیس مقابل الهلال عربستان در ریاض و برد الهلال با گل رضا کرمانی مقدم در تهران. پرسپولیس در این سال قهرمان جام در جام آسیا شد.
  2. 3 اسفند 1376. پرسپولیس با گل مهدی‌کیا الهلال عربستان را در لبنان برد. پرسپولیس در آن سال از گروه خود صعود کرد اما به دالیان باخت و از صعود به فینال بازماند. پرسپولیس برای مقام سومی دوباره به مصاف الهلال رفت و این بار چهار بر یک بازی را واگذار کرد و به مقام چهارمی رسید. تک گل پرسپولیس در این بازی توسط شاهرودی زده شد.
  3.  22 بهمن 1378. پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا در عربستان با الهلال بازی کرد و یک تساوی با ارزش از این تیم گرفت. پرسپولیس در دیدار رفت این بازی که در تاریخ 21 اسفند 1379 برگزار شد با سه گل کریمی، انصاریان و کاویانپور الهلال را شکست داد.
  4. در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان سال 2012 پرسپولیس با تیم‌های الهلال، الغرافه و الشباب همگروه شد. پرسپولیس در عربستان با الهلال مساوی کرد اما در ورزشگاه آزادی و در یک بازی پرحاشیه با یک گل از الهلال شکست خورد و به عنوان تیم دوم جدول به مرحله حذفی صعود کرد. پرسپولیس در مرحله حذفی به الاتحاد عربستان خورد و حذف شد. این اتفاق در حالی رقم خورد که پرسپولیس در صورت برد و یا حتی مساوی به عنوان تیم اول گروه صعود می‌کرد و با تیم بن‌یاس امارات در مرحله حذفی رو به رو می‌شد.
  5. سال 2015 پرسپولیس در مرحله گروهی با تیم‌های لخویای قطر، النصر عربستان و بنیادکار همگروه شد. پرسپولیس به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رفت و مقابل الهلال عربستان قرار گرفت. پرسپولیس در تهران این تیم را با یک گل شکست داد اما در عربستان با سه گل از این تیم شکست خورد و حذف شد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در اولین دیدار خود  در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان خواهند رفت و گفته می شود با توجه به میزبانی پرسپولیس، عمان به عنوان محل برگزاری این دیدار مشخص شده است .این دیدار 3 اسفندماه برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر : ۴۳۷۹۶۱