خبرگزاری کار ایران

تاج: باید کار به جوان‌ترها سپرده شود/ عملکرد داوران پس از پایان نیم فصل اول لیگ برتر بررسی می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد که اتفاقات خوبی برای داوری ما دارد رقم می‌خورد و همین‌طور جوانگرایی صورت گرفته در داوری اتفاقی خوب به شما می‌رود.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در حاشیه برگزاری کلاس‌های پیشرفته داوری فیفا گفت: باید از فریدون اصفهانیان و حسن کامرانی‌فر برای برگزاری این کلاس‌ها تشکر کنم. این اتفاقات خوبی است که برای داوری ما رقم می‌خورد و همین‌طور جوانگرایی صورت گرفته در داوری اتفاقی خوب به شما می‌رود. من به جوانگرایی در همه بخش‌ها معتقدم و در فوتبال هم جوانگرایی کردیم و اکنون جوانگرایی خوبی در داوری رقم خورده است.

وی ادامه داد: چند سالی است که کارمان را برای جوانگرایی در لیگ آغاز کردیم تا هم دوندگی بیشتر باشد و در نهایت تیم ملی بهتری داشته باشیم. این کار را چهار پنج سالی است که شروع کردیم و خدا را شکر نتیجه داده است. اکنون میانگین سنی لیگ به 26 سال رسیده است و این جای خوشحالی دارد. در بین مربیان هم جوانگرایی صورت گرفته و مربیانی چون علی دایی، عبدالله ویسی، یحیی گل‌محمدی و دیگر مربیان که اکنون در رأس کادرفنی تیم‌ها حضور دارند و در چرخه جوانگرایی فوتبال کشور سهیم هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مقوله جوانگرایی یادآور شد: در فوتبال ساحلی و فوتسال هم جوانگرایی صورت دادیم و در صدد این هستیم از بازیکنان قدیمی به عنوان مربی انتخاب کنیم. البته در فوتبال ساحلی دو اتفاق خوب خواهد افتاد که در هفته آینده این موضوع را اعلام خواهم کرد.

تاج در خصوص کلاس داوری پیشرفته گفت: در این کلاس همه داوران زیر 35 سال هستند و این اتفاق خوبی است. ما همه باید قدردان پیشکسوتان باشیم، اما باید کار به جوان‌ترها سپرده شود. این کار در همه جای دنیا رقم می‌خورد و البته کار سخت است. باید همیشه حرکت رو به جلو داشته باشیم تا از دیروزمان بهتر شویم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های فدراسیون فوتبال در بخش داوری گفت: پس از پایان نیم فصل اول لیگ برتر قرار است اصفهانیان و کامرانی‌فر با داوران لیگ برتری جلسه‌ای برگزار و عملکرد آنها را در نیم فصل ارزیابی کنند.

تاج با بیان اینکه شرایط مالی در فدراسیون چندان ایده‌آل نیست، گفت: امسال فقط دو سه میلیارد از دولت پول گرفته‌ایم. خدا را شکر با همت و غیرت در همه رده‌های سنی و چه در فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی در آسیا پیشتاز بودیم. اکنون در داوری هم در آسیا بهترین وضعیت را داشته و شش داور و 9 کمک داور الیت داریم. می‌توانید پرس‌و‌جو کنید که ما بهترین موقعیت را داریم، اما باید پیشرفت کنیم چون دیگر کشورها بیکار نمی‌نشینند.

کد خبر : ۴۳۹۲۲۹