خبرگزاری کار ایران

پورعلی گنجی: به کی روش مدیون هستم/ از ثانیه به ثانیه حضور کنار ژاوی استفاده می‌کنم

مدافع ملی پوش تیم السد قطر ضمن اظهار خوشنودی از همبازی بودن با ژاوی اظهار داشت: شخصا به کی روش مدیون هستم. او در تیم ملی به من اعتماد کرد و امیدوارم باز هم نظرش را جلب کنم.

به گزارش ایلنا، مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ملی فوتبال ایران که در دو سال گذشته به عنوان عضو تیم السد قطر فعالیت می‌کند، این روزها به خاطر گلزنی‌هایش در لیگ قطر و البته بازی پیش روی السد قطر و استقلال نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. پورعلی گنجی درباره شرایط خود در قطر، دیدار با استقلال، شرایط تیم ملی و برخی مسائل دیگر صحبت‌هایی را انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

خداراشکر می‌کنم که توانستیم در بازی‌های اخیر برنده شویم. ما چند تساوی در لیگ قطر به دست آوردیم که در هیچ کدام از بازی‌ها حقمان کمتر از برد نبود. با این حال خوشبختانه شرایط تیم السد خوب شده و همه دست به دست هم دادیم تا موفق شویم. امیدوارم بازی‌های سخت آینده را نیز با برد پشت سر بگذاریم و در مسیر قهرمانی ادامه دهیم.

پورعلی گنجی در خصوص گلزنی‌هایش گفت: وظیفه من به عنوان مدافع گلزنی نیست اما خداراشکر می کنم که چند گل زده‌ام. من اگر بتوانم به خط حمله اضافه شوم، حتما در گلزنی هم کمک می کنم. روی کرنر‌ها و ضربات ایستگاهی اضافه می‌شوم و خوشحالم که گلزنی کردم. امیدوارم روند خوبم را ادامه دهم. این گل ها را به خانواده‌ام و به خصوص مادرم تقدیم می‌کنم.

مدافع تیم ملی فوتبال در مورد عملکرد کی روش اظهار کرد: کارلوس کی روش در 5 سالی که ایران بوده، نشان داده لیگ را خوب می‌بیند. بازیکنانی که می‌توانند به تیم کمک کنند، دعوت می‌شوند و به وقتش از آنها استفاده می‌شود. در تیم کی روش بازیکن فیکس و ذخیره مهم نیست؛ خیلی از بازیکنان زحمت می‌کشند تا به ترکیب اصلی برسند. کی روش هم می‌داند چه زمانی از مرتضی پورعلی گنجی یا بازیکنان دیگر استفاده کند. همه با هم تلاش می‌کنیم تا شرایط خوبی را رقم بزنیم. تیم ملی به فرد متکی نیست. همه تیم تلاش می‌کنند تا به افتخار برسیم. امیدوارم در آینده شرایط بهتری رقم بخورد. شخصا به کی روش مدیون هستم. او در تیم ملی به من اعتماد کرد و امیدوارم باز هم نظرش را جلب کنم. تلاشم برای این است که برای تیم ملی بجنگم و مردم را خوشحال کنم.

مدافع تیم السد قطر که در این تیم با ژاوی همبازیست، درخصوص شخصیت و بودن در کنار این اسطوره‌ اسپانیایی اضافه کرد: از همبازی بودن با ژاوی لذت می‌برم او بازیکنی است که کل دنیا می‌شناسند. السد تیمی است که بازیکنان بزرگی را به خدمت می‌گیرد. آنها قبلا رائول را داشتند و حالا ژاوی را به خدمت گرفتند. از فوتبال ایران نیز بزرگانی در السد توپ زده‌اند، نفراتی مثل دایی، پیروانی و ... . خداراشکر می کنم که در کنار ژاوی حضور دارم.او شخصیت بزرگی دارد و به شخصیت فوتبالی و بیرونی من هم اضافه شده است. چیزهای زیادی از او یاد گرفتم و از ثانیه به ثانیه حضور در کنار ژاوی استفاده می‌کنم. 

پورعلی گنجی در مورد رویارویی السد در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا با استقلال تهران گفت: استقلال و السد دو تیمی هستند که افتخارات زیادی دارند. این دو تیم دو بار قهرمان آسیا شدند و جام های زیادی گرفتند. هردو تیم در بازی پلی آف لیگ قهرمانان به دنبال برد هستند. من هم ایرانی ام و بازی با یک تیم ایرانی برایم جذابیت خاصی دارد. کاری که می توانم انجام دهم، این است که به تیم مقابل احترام بگذارم. نهایت تلاشم را می‌کنم بهترین عملکرد خودم را نشان دهم و امیدوارم بازی زیبایی شود و مردم لذت ببرند. هر تیمی هم بیشتر تلاش کرد، نتیجه اش را بگیرد.

وی با توجه به عملکرد خوبش در لیگ ستارگان قطر در مورد آینده خود و حضور در لیگ‌های معتبر اروپایی در پایان خاطرنشان کرد: آدمی که در زندگی‌اش امید نداشته باشد، موفق نمی شود. ما باید واقع گرا باشیم. در بین مدافعان آسیایی کمتر بازیکنی فرصت حضور در فوتبال اروپا را پیدا کرده است. شاید رحمان رضایی تنها نمونه ایرانی باشد که در لیگ ایتالیا بازی کرد. با این حال من تلاش می‌کنم به فوتبال اروپا برسم. شاید بازی در جام جهانی با توجه به اینکه این مسابقات ویترین خوبی برای فوتبال کشورها است، زمینه حضورم در اروپا فراهم شود. امیدوارم با رفتنم به سطح اول فوتبال اروپا دل فوتبالدوستان ایرانی را شاد کنم.

کد خبر : ۴۳۹۴۰۵