خبرگزاری کار ایران

اظهارنظر محصص درباره انتخاب ایران به عنوان برترین تیم آسیا

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می‌گوید: نمایش فوق العاده شاگردان کی روش در مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 حاصل معرفی تیم ملی به عنوان برترین تیم سال آسیا بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در این باره گفت: موضوع خیلی مهمی که در این میان است، اعتبار مجله فرانس فوتبال در دنیا است. شاید در جهان 4 یا 5 مجله معتبر و صاحب نام در فوتبال باشد که یکی از آنها بدون تردید مجله فرانس فوتبال است.

وی در ادامه بیان کرد: این مجله فرانسوی در تمام دنیا حتی در آسیا خبرنگار دارد و همین مسئله باعث شده است تا اطلاعات جامع و کاملی از فوتبال در این نشریه چاپ شود، تا جایی که فوتبال آمریکای جنوبی و اقیانوسیه را هم پوشش خبری می‌دهد.

رئیس کمیته فنی و توسعه در ادامه در باره این انتخاب اظهار داشت: اینکه ایران را در سال 2016 به عنوان تیم برتر آسیا معرفی کرده است، یک اتفاق خوب در فوتبال ما است. چرا که معتقدم این نشریه در جامعه فوتبال دنیا مورد احترام است. از سال 2010 تا 2016 همکاری مشترک با فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داشت تا جایی که برترین‌های دنیا اعم از معرفی توپ طلای سال 2016 به کریس رونالدو تعلق گرفت و بهترین تیم‌های دنیا در بخش آقایان و بانوان را انتخاب می‌کند.

محصص در ادامه بیان کرد: یکی از دلایل این انتخاب نمایش خوب در مسابقات جام جهانی برزیل به رهبری کارلوس کی روش بود، با توجه به تاکتیک بالا در مسابقات جام ملت‌های آسیا با اینکه حذف شدیم ، اما البته فوتبال خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم. همچنین می‌توان به نمایش فوق العاده شاگردان کی روش در بازی‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه اشاره کرد و همگی اینها نشان دهنده این است که نشریه فرانس فوتبال به تمام کشورهایی که صاحب فوتبال هستند و موفقیت هایشان در سال‌های اخیر اشراف کامل داد.

وی در پایان تاکید کرد: از این انتخاب بسیار خرسندم، چرا که از قدرت‌های آسیا که در این مجله نیز به آن اشاره شده است، مانند ژاپن و عربستان جلوتر و در رده اول آسیا هستیم و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم. همه اینها افتخار حاصل همبستگی ملی بوجود آمده در حمایت از تیم ملی در همه بخش‌ها، ارگان‌ها و همراهی خوب و شایسته مردم عزیز ایران و رسانه‌ها از تیم ملی است که به همه آنها تبریک می‌گویم.

کد خبر : ۴۴۰۵۱۲