خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر ورزش و جوانان با استادان بزرگ شطرنج ایران

سلطانی فر: خادم الشریعه می‌تواند قهرمان بزرگسالان جهان شود

احسان قائم مقامی و سارا سادات خادم الشریعه صبح امروز به دیدار مسعود سلطانی فر رفتند و مطالبات رشته شطرنج را با وزیر ورزش و جوانان مطرح کردند

به گزارش ایلنا، صبح امروز مسعود سلطانی‌فر با دو استاد بزرگ شطرنج کشور دیدار کرد.

وزیر ورزش و جوانان موقعیت ایران را برای میزبانی رقابت‌های بزرگ جهانی در این رشته بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: برگزاری مسابقات بزرگ بین‌المللی برای ایران امکان‌پذیر است و خیلی جدی باید دنبال میزبانی رقابت‌های جهانی و بین‌المللی خصوصا در استان‌ها باشیم.

او افزود: باید دنبال رشد و توسعه شطرنج در کشور باشیم. به ویژه با امنیت و ثباتی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد هم ورزشکاران، هم سرمایه‌گذاران و هم گردشگران در کمال آرامش حضور پیدا می‌کنند.

سلطانی‌فر با اشاره به موفقیت‌های سارا خادم الشریعه گفت : اعتقاد دارم خانم خادم الشریعه می تواند قهرمان بزرگسالان جهان شود ، دختران ما انرژی و استعداد زیادی دارند و باید کمک کنیم شرایط لازم برای حضور موفق و بین‌المللی آن‌ها در تمامی رشته‌ها محقق شود.

وزیر ورزش در ادامه به تلاش‌های این وزارتخانه برای حضور بانوان مسلمان و با حجاب بسکتبالیست در رقابت‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: هرچقدر حضور بانوان ما پررنگ‌تر باشد دستاوردهای ورزش هم بهتر نمایان می‌شود و امیدوارم مجامع جهانی ورزش هم حقوق بانوان مسلمان کشورهای اسلامی را در نظر داشته باشند.

در این دیدار سارا سادات خادم الشریعه به حضور سه نماینده از ایران برای اولین‌بار در مسابقات قهرمانی دختران جهان اشاره کرد که از شانس بالایی برای موفقیت برخوردار هستند.

احسان قائم مقامی هم استقبال و استعداد ایرانی‌ها در شطرنج را بسیار بالا دانست و گفت: حضور در تیم ملی در هر دوره مشکل می‌شود، به طوری که هر دوره چهره جدیدی داریم و استقبال مردم زیاد است.

قهرمانان شطرنج ابراز امیدواری کردند با حمایت وزیر ورزش و جوانان میزبانی‌های بیش‌تری را در این رشته داشته باشیم.

در این دیدار پهلوان‌زاده، رییس فدراسیون شطرنج هم گزارشی از روند آمادگی ایران برای میزبانی رقابت‌های جهانی و حضور قهرمانان ایرانی ارائه کرد.

کد خبر : ۴۴۱۱۲۶