خبرگزاری کار ایران

ستار همدانی در گفت‌وگو با ایلنا:

جدایی رحمتی به نفع خودش و منصوریان است/ افتخاری بیش از منصوریان مقصر است

به اعتقاد من چون حرمت‌ها بین این رحمتی و منصوریان از بین رفته است جدایی رحمتی به نفع هر دوی آنها خواهد بود.

ستار همدانی، پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی استقلال در ابتدای فصل، حاشیه‌های به وجود آمده بین منصوریان و رحمتی و حاشیه‌های که درون هیات مدیره باشگاه استقلال وجود دارد با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت‌وگو کرد.

به مظلومی کم لطفی شد

همدانی در مورد برکناری مظلومی از سرمربیگری استقلال، در حالی که با این تیم قرار داشت گفت: اساسا با رفتارهای ناشایستی که با برخی از پیشکسوتان استقلال می‌شود، مخالفم. امثال آقای مظلومی برای استقلال زحمت کشیدند و اگر قرار است با آنها قطع همکاری شود این اتفاق باید در نهایت احترام بیفتد. به مظلومی کم لطفی شد. و قاعدتا اینگونه رفتارها کدورت و ناراحتی به وجود می‌آورد. متاسفانه ما قدر پیشکسوتان‌مان را نمی‌دانیم و حتما باید کسی از میان‌مان برود تا قدر آن‌ را بدانیم.

با آمدن منصوریان مخالف بودم

پیشکسوت استقلال در خصوص انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی استقلال در ابتدای فصل گفت: منصوریان محبوب استقلالی‌هاست و از او استقبال بسیاری هم شد اما به اعتقاد من منصوریان باید پخته‌تر می‌شد و بنابراین با آمدن او به استقلال مخالف بودم.  استقلال حاشیه‌های زیادی دارد.  شاید منصوریان در جایگاه بازیکن می‌توانست این حاشیه‌ها را برطرف کند اما کار او در جایگاه سرمربیگری بسیار سخت‌تر خواهد بود.

بازیکن سابق استقلال ادامه داد: به هر حال منصوریان شروع به کار کرد و تقریبا 70 درصد باشگاه استقلال تغییر کرد. از مدیریت گرفته تا بازیکنان. تغییرات مدیریتی بیش از پیش حاشیه‌ها را زیاد کرد. استقلال به شرایطی رسید که انتقادات از منصوریان شروع شد و کارشناسان از نحوه بازی استقلال انتقاد کردند. ما منکر اشکالات فنی استقلال نیستیم و واقعا این تیم هیچ برنامه‌ای در دفاع و حمله ندارد اما معتقدم برخی انتقادات از منصوریان مغرضانه بود. اگر می‌دانیم استقلال تغییرات داشته است باید به این تیم زمان بدهیم اگر هم نمی‌دانیم پس چرا انتقاد می‌کنیم؟  در این شرایط از منصوریان چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم؟

غلبه حاشیه‌ بر متن

همدانی با بیان اینکه تمرکز منصوریان باید روی مسائل فنی باشد، گفت: به اعتقاد من توجه به مسائل حاشیه‌ای در استقلال به مسائل فنی غالب شده است. شما بازی استقلال با تراکتورسازی را ببینید. 10 بازیکن استقلال در یک منطقه زمین جمع شده بودند و تراکتورسازی توانست گل دوم را به ثمر برساند.  منصوریان خودش در استقلال بوده و می‌داند مردم از تیم نتیجه می‌خواهند. بنابراین به مسائل فنی باید توجه بیشتری شود.  جا دارد فوت هوادار استقلال در بازی با سپاهان را تسلیت بگویم. این موضوع نشان می‌دهد چه مسئولتی سنگینی روی دوش منصوریان است.

مساله‌ای به نام مهدی رحمتی!

پیشکسوت استقلال در رابطه با اختلافات به وجود آمده بین رحمتی و منصوریان گفت: در ابتدای صحبتم گفتم که منصوریان باید پخته‌تر می‌شد و به استقلال می‌آمد. شاید اگر او تجربه بیشتری داشت این مسائل به وجود نمی‌آمد. به اعتقاد من چون حرمت‌ها بین این دو از بین رفته است جدایی رحمتی به نفع هر دوی آنها خواهد بود.  البته باید به این موضوع توجه داشت که منصوریان در این مسئله باید منافع باشگاه استقلال را در نظر بگیرد و به نفع شخصی خودش توجه نداشته باشد.  هر تصمیمی که منصوریان می‌گیرد باید راستای منفعت استقلال باشد.

افتخاری بیش از منصوریان مقصر است

همدانی در مورد عملکرد افتخاری تا بدین جای فصل گفت: متاسفانه من نمی‌دانم چرا چنین اتفاقاتی در وزارت ورزش می‌افتد.  آقای افتخاری در ورزش خاک‌ خورده‌اند اما فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. کسی باید مدیر استقلال و پرسپولیس شود که بتواند این دو تیم را به هدف‌شان برساند. به اعتقاد من افتخاری در به وجود آمدن حاشیه‌ها به اندازه منصوریان مقصر است و حتی شاید بیش از منصوریان در به وجود آمدن این شرایط مقصر باشد.  آقای افتخاری مدام مصاحبه می‌کنند. یک بار می‌گویند منصوریان را برکنار می‌کنیم و دفعه دیگر از منصوریان حمایت می‌کنند. این یعنی مدیریت باشگاه متزلزل است.  شما آقای آذری و آجرلو را نگاه کنید و ببینید آنها به این اندازه مصاحبه می‌کنند یا خیر.  من به عنوان یک عضو کوچک باشگاه استقلال از وزیر ورزش می‌خواهم تصمیمات اساسی در مورد این موضوعات بگیرد. استقلال با این نوع حاشیه‌ها از بین می‌رود.

 

کد خبر : ۴۴۲۵۵۵