خبرگزاری کار ایران

ایستگاه پانزدهم لیگ برتر والیبال

بانک سرمایه به مصاف کاله می‌رود

هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال روز یکشنبه 12 دی‌ماه با شش دیدار پیگیری خواهد شد و تیم پیکان صدرنشین این رقابت‌ها در شهرآورد تهران به مصاف پارسه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته پانزدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران جام «شهدای منا» روز یکشنبه 12 دی‌ماه با شش دیدار در شهرهای تهران (دو مسابقه)، ساری، ورامین، ارومیه و گنبد پیگیری خواهد شد.
تیم بانک سرمایه که با 12 برد و 32 امتیاز در رتبه دوم جدول این رقابت‌ها قرار دارد، در نخستین مسابقه این هفته لیگ برتر و در خانه والیبال تهران به مصاف کاله مازندران می‌رود.
مازنی‌ها با 4 برد و 13 امتیاز و یک مسابقه کمتر در رتبه دهم جدول قرار دارند و به نظر نمی‌رسد که بانک سرمایه برای شکست این تیم در بازی خانگی مشکلی داشته باشد، هر چند تیم بانک سرمایه در دو هفته اخیر از تیم ایده آل کمی دور شده است.
دیدار رفت دو تیم در آمل سه بر صفر به سود بانک سرمایه به پایان رسید و حالا باید تا روز یکشنبه منتظر ماند تا از نتیجه دیدار برگشت این دو تیم آگاه شویم.
تیم والیبال پیکان تهران صدرنشین 34 امتیازی این رقابت‌ها که همانند بانک سرمایه 12 برد در پرونده کاری خود دارد، در هفته چهارم دور برگشت میزبان پارسه خواهد بود، تا جدال این دو تیم شهرآورد دیگری برای تهران رقم بزند.
پارسه که در هفته پیش سه بر دو مغلوب نماینده ساری شد و با 8 برد و 26 امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد، برای حفظ جایگاه خود باید فاتح این میدان باشد، زیرا سایپا تنها با دو امتیاز کمتر در تعقیب این تیم است و از نظر تعداد برد دو تیم سایپا و پارسه یکسان هستند.
یکی از دو شکست پیکان تهران در دور رفت این رقابت‌ها برابر پارسه و در هفته چهارم رقم خورده است و شاگردان پیمان اکبری، سرمربی پیکان در دیدار این هفته به جبران آن شکست می‌اندیشند.
سالن شهید رسول حسینی شهر ساری میزبان سومین دیدار این هفته لیگ برتر والیبال است که تیم سازمان عمران شهرداری این شهر میزبان نارنجی پوشان سایپا خواهد بود.
سایپا و عمران در هفته چهاردهم در دیداری سنگین و پنج سته موفق به شکست حریفان خود در تهران شدند و حالا دو تیم راهی ساری می شوند تا در آنجا به مصاف یکدیگر بروند. سایپا در دور رفت سه بر صفر نماینده ساری را با شکست بدرقه کرد و تیم میزبان امیدوار است با امتیاز میزبانی موفق به شکست نارنجی پوشان در ساری شود.
سایپا با هشت برد و 24 امتیاز و یک مسابقه کمتر در رتبه چهارم جدول است و سازمان عمران با هفت برد و 20 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد و اگر ساری فاتح این میدان باشد، باز هم در رتبه ششم خواهد ماند.
تیم صالحین ورامین برای نخستین بار در هفته چهارم دور برگشت میزبان است و از تیم شهرداری اراک پذیرایی خواهد کرد. التبه این تیم در هفته دوم نیز میزبان بود که دیدارش با سایپا برگزار نشد و این مسابقه به 19 دی‌ماه موکول شده است.
صالحین در حال حاضر با 6 برد و 17 امتیاز در رتبه هشتم جدول است و شهرداری اراک با سه برد و 9 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد، صالحین که در هفته چهاردهم مغلوب شهرداری تبریز شد، این هفته فرصت کسب یک پیروزی و بهبود شرایطش در جدول این رقابت‌ها را دارد.
دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود نماینده اراک تمام شد و اراکی‌ها برای رهایی از انتهای جدول نیاز شدید به شکست حریف در این مسابقه دارند. البته به شرطی که تیم هاوش نیز مغلوب شهرداری تبریز شود، اراکی‌ها با شکست صالحین می‌توانند به رتبه یازدهم برگردند.
در دیگر مسابقه این هفته و در سالن غدیر ارومیه تیم‌های شهرداری این شهر و خاتم اردکان به مصاف یکدیگر می روند. تیم میزبان با 8 برد و 24 امتیاز در رتبه پنجم جدول است و خاتم اردکان نیز با 6 برد و 20 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد. دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود ارومیه به پایان رسید و خاتمی‌ها برای جبران این نتیجه در سالن غدیر کار بسیار سختی خواهند داشت.
شهرداری ارومیه و یا خاتم اردکان در صورت پیروزی در این دیدار امکان صعود یک پله‌ای در جدول این رقابت‌ها خواهند داشت.
در آخرین و دیدار نودم لیگ برتر والیبال تیم‌های هاوش گنبد و شهرداری تبریز در سالن المپیک گنبد به مصاف یکدیگر می‌روند. شاگردان رحمان محمدی راد در این مسابقه در اندیشه کسب یک پیروزی دیگر برای تثبیت جایگاه یازدهمی خود در این هفته هستند و شهرداری تبریز به فکر صعود به رتبه هشتم است تا با بهبود جایگاه خود امیدش به قرار گرفتن در مرحله پلی آف و هشت تیم برتر این رقابت‌ها افزایش یابد.

دیدار رفت دو تیم در تبریز سه بر صفر به سود شهرداری تبریز شد و هاوش برای جبران این نتیجه در گنبد تلاش خواهد کرد. این در حالی است که رحمان محمدی راد سرمربی هاوش گنبد معتقد است که عملکرد هاوش در دور برگشت به گونه ای بوده که تیم‌های دیگر این حریف را جدی گرفتند و احترام برایش قائل شدند.

برنامه کامل هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

تهران، خانه والیبال، ساعت 15
بانک سرمایه – کاله مازندران

تهران، خانه والیبال، ساعت 17
پیکان تهران – پارسه تهران

ساری، سالن شهید رسول حسینی، ساعت 16
سازمان عمران شهرداری ساری – سایپا تهران

ورامین، سالن شهید گل عباسی، ساعت 16
صالحین ورامین – شهرداری اراک

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 16
شهرداری ارومیه – خاتم اردکان

گنبد، سالن المپیک، ساعت 17 و 30 دقیقه
هاوش گنبد – شهرداری تبریز

کد خبر : ۴۴۳۰۴۷