خبرگزاری کار ایران

محمودی: بعد از المپیک 2020 دوره مربیان ایرانی است

بازیکن اسبق تیم ملی والیبال ایران گفت: توانایی والیبال ایران به گونه‌ای است که می‌تواند بعد از المپیک 2020 علاوه بر تامین نیاز داخلی، مربی به دیگر کشورها معرفی کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بهنام محمودی افزود: اعتقاد دارم روندی که فدراسیون برای انتخاب سرمربی در پیش گرفته است، روندی درست و طبیعی است که زمان بر خواهد بود، زیرا باید مربی برای هدایت تیم ملی انتخاب کنیم که توانایی تاثیر در رشد و توسعه والیبال ایران داشته باشد.
وی با بیان اینکه گزینه‌های مد نظر فدراسیون همانند آناستازی و استویچف مربیان خوبی بودند، گفت: متاسفانه اهداف چهار سال آینده فدراسیون در نظر افکار عمومی به عنوان شرط برای سرمربیان تلقی شده است که باید فدراسیون در این زمینه شفاف سازی کند.
این کارشناس والیبال با تاکید بر اینکه هیچ مربی طراز اول جهان اینگونه اهداف را به عنوان شرط نمی‌پذیرد، تاکید کرد: والیبال ایران در چندین سال اخیر به گونه‌ای رشد و توسعه یافته است که بسیاری از مربیان برتر جهان دوست دارند، به ایران بیایند و در تیم ملی والیبال کشورمان توانایی خود را بیازمایند. اهداف والیبال ایران نیز استراتژی و برنامه آینده والیبال است که باید تمامی برنامه‌ها از جمله انتحاب سرمربی برای رسیدن به اهداف پیش رو باشند.
وی با یادآوری اینکه فدراسیون والیبال باید سه اولویت سطح فنی، مدیریت و ارتباطات بین المللی را برای انتخاب سرمربی مدنظر داشته باشد، گفت: امیدوارم در یک ماه آینده خبرهای خوبی درباره جذب سرمربی منتشر شود، البته اگر تا آغاز پلی آف سرمربی جدید انتخاب شود، خیلی بهتر است، اما اگر انتخاب نشد به این معنی نیست که بعد از این تاریخ دیگر امید به والیبال ایران برای افتخار آفرینی در رویدادهای پیش رو وجود ندارد.
محمودی در پایان گفت: آموزش مربیان ایرانی در کنار سرمربی جدید نیز نباید فراموش شود. به نظر من والیبال ایران توانایی لازم برای استفاده از مربیان خوب داخلی برای تیم ملی بعد از المپیک 2020 دارد و این موضوع نیز باید یکی از اهداف فدراسیون والیبال در چهار ساله آینده باشد تا علاوه بر تامین نیازهای داخلی، مربیان خوب به دیگر کشورها نیز معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: اگر در این زمینه موفق عمل کنیم، دیگر مشکلاتی همچون انتخاب سرمربی خارجی نخواهیم داشت و حتی می‌توانیم حرف‌های زیادی در جهان برای دفاع از مربیان ایرانی داشته باشیم.

کد خبر : ۴۴۳۵۵۲