خبرگزاری کار ایران

عابدینی: ده‌ها نفر با اسم فدراسیون با آدیداس مذاکره کرده‌اند/ بهتر است برانکو وارد بازی سیاسی نشود

رییس کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: در روند قرارداد با جیووا اتفاقات خوبی شکل نگرفت و باید به سراغ برندی می‌رفتیم که شان و منزلت تیم‌ ‌ملی را حفظ می‌کرد. آدیداس اگر برند اول نباشد برند دوم اروپا است.

به‌ گزارش ایلنا، امیر عابدینی، رییس کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت‌: ما باید پروسه لباس تیم ملی را طی سه دوره ببینیم. دوره اول زمان قرارداد با آل اشپورت، دوره بعدی که سراغ جیووا رفتیم و دوره آخر که لباس‌های آدیداس را پوشیدیم. نفهمیدم که چرا قراردادمان با آل اشپورت بر هم خورد و چه شد که آدیداس را پوشیدیم. آن لباس بی‌کیفیت و بدون وعده و وعید که معنا و مبنا نداشت.

وی ادامه‌ داد: نمی‌دانم چرا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مجمع از لباس تیم‌ ‌ملی رونمایی شد و برای من نیز سوال است. در روند قرارداد با جیووا اتفاقات خوبی شکل نگرفت و باید به سراغ برندی می‌رفتیم که شان و منزلت تیم‌ ‌ملی را حفظ می‌کرد. آدیداس اگر برند اول نباشد برند دوم اروپا است. ما قرارداد را با آدیداس منعقد نکردیم ولی شنیده شد که ده‌ها نفر با اسم فدراسیون با آدیداس مذاکره کرده‌اند و من گزارش این اتفاق را به آقای تاج دادم.

عابدینی درباره مذاکره با آدیداس نیز ادامه‌ داد: اگر بخواهیم از مبدا شروع کنیم ما برای مذاکره با آدیداس به آلمان رفتیم و با مدیر این شرکت جلسه گذاشتیم. او به ما گفت‌ ما نمایندگی نداریم و آنچه که در دبی است دفتر خودمان است. من با آقای ساکت به دبی رفتیم و در آنجا با مسئولان آنها صحبت کردیم.

او در ادامه گفت‌: قرارداد سه ساله‌ای با آدیداس خواهیم بست که برند تیم‌ ‌ملی در تمام رده‌ها برای همیشه مشخص می‌شوند. این قرارداد شامل فوتسال، بانوان و فوتبال ساحلی هم می‌شود. ما برای این تیم‌ها در صورت صعود به رقابت‌های آسیایی و جهانی جایزه در نظر می‌گیریم. فوتبال ایران در تورنمنت‌های آدیداس نقش خواهد داشت و فدراسیون از تبلیغات داخلی آدیداس سهم می‌برد. تشویق‌های آنها نقدی است و تخفیف‌های بسیار بالایی دارد. ما اعلام می‌کنیم که این بهترین نوع قرارداد برای اولین بار خواهد بود.

رییس کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره دلیل لغو دیدار دوستانه ایران با مراکش در امارات، گفت‌: ما هنوز نتوانسته‌ایم حقوقمان را در دنیا بگیریم. دنیا با ما لجبازی می‌کند. ما با مردم دنیا رفیق هستیم و آنها هم با ما همین گونه هستند اما بر سیاست غیر فوتبالی لعنت که نمی‌گذارند چارچوب فوتبال خارج از سیاست شکل بگیرد. کشوری که با ما بازی می‌کند باید از فیلترهایی رد شود. ما مشکلی نداریم که در کیش بازی کنیم اما آنها می‌گویند که کشور ثالث، اما کشور ثالث هم مسائلی با مملکت ما دارد. آنها بالا بروند یا پایین بیایند خلیج ما خلیج فارس است و بر سر آن معامله نمی‌کنیم.

او همچنین درباره قرارداد قبلی فدراسیون با ‌اسپانسر پیراهن گفت‌: در آن زمان کفاشیان اصرار داشت که دعوا را خودش دنبال کند. آقای درخشان دوست من است و از این حرف من ناراحت می‌شود اما می گویم که آن قرارداد خوب نبود. آنها نمی‌دانستند که دارند چه می‌خرند. ‌اسپانسر می‌گوید در قراردادش نوشته است که جنس او درجه سوم است ولی آقایان این را قبول کردند. حالا فرض هم بگیریم که لباس‌ها را مجانی می‌گرفتید وقتی جنسش خوب نبود چرا این کار را کردید؟

رییس کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه درباره صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ علیه کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال، گفت‌: حرف‌های او می‌تواند درست باشد اگر ابتدای فصل برنامه لیگ و تیم‌ ‌ملی را به باشگاه‌ها نمی‌دادیم. برانکو مربی عاقل و متفکری است. بهتر است از حالا دعوای این که چرا تیمش قهرمان نشده است را نکند. پرسپولیس خوب کار می‌کند اما چرا این باشگاه دو بازیکن خیلی خوبش را در یک معامله عجیب به باشگاه دیگر داد. اگر دوستان دیگر بودند آیا اجازه چنین کاری را می‌دادند؟

او افزود: پرسپولیس دانشگاه دارد، چرا عالیشاه و نوراللهی را دانشجو نکردند. من با کی‌روش مشکل شخصی دارم اما این حرف برانکو را قبول ندارم و منطبق با منطق نمی‌دانم. اگر برانکو فرافکنی نکند برای تیمش بهتر است. باشگاه پرسپولیس با کدام استدلال بازیکنان تاپ خود را به تیم رقیب داد که سینه به سینه با او بالا می‌آید؟ من به برانکو ارادت زیادی دارم اما بهتر است به فوتبال بپردازند و وارد بازی سیاسی نشود.

کد خبر : ۴۴۴۰۴۱