خبرگزاری کار ایران

بهروان: تا پنجشنبه اطلاعات تکمیلی باشگاه‌ها باید به AFC ارسال شود

نشست هم اندیشی مسئولان سازمان لیگ با مدیران عامل 6 باشگاه لیگ برتری برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، در این نشست علی کاظمی، غلامرضا بهروان، سهیل مهدی، محمد رضا کسرایی از مسئولان سازمان لیگ و سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال، غلامرضا سمندر مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز، مسئولان مجوز حرفه‌ای باشگاه های پرسپولیس، استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان حضور داشتند.

کاظمی: خودمان را در کنار باشگاه ها می بینیم

علی کاظمی در ابتدای نشست اعلام کرد: بحث صدور مجوز حرفه‌ای از سال 2009 از سوی AFC  مطرح و پیگیری شد و تا سال 2012 به فدراسیون و سازمان لیگ فرصت داده شد تا باشگاه‌ها در بخش های مختلف زیرساخت های مورد نظر باشگاه‌‌ها را برای دریافت مجوز حرفه‌ای فراهم کنند. 

وی ادامه داد: در ابتدا کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا را به همین ساختار باشگاه‌ها اعطا کرد و اکنون کنفدراسیون فوتبال اسیا به مسایل جزیی تر ورود پیدا کرده و اکنون نتایج تیم‌های ملی و باشگاه‌ها در تعیین سهمیه کشورها موثر واقع شده است. سازمان لیگ برای دریافت مجوز  حرفه‌ای خود را در کنار باشگاه‌ها می‌بینید تا باشگاه‌های ما بتوانند این مجوز حرفه‌ای را به طور کامل دریافت کنند.

بهروان: تا پنجشنبه اطلاعات تکمیلی باید به AFC ارسال شود

غلامرضا بهروان هم در این نشست خطاب به نمایندگان باشگاه‌ها اعلام کرد: تا پنجشنبه باشگاه‌‌ها فرصت دارند تا مدارک تکمیلی خود را برای رفع نواقص احتمالی در پرونده‌هایشان به AFC ارسال کنند. در حال حاضر تعیین سهمیه باشگاه‌ها بر اساس 70 درصد نتایج باشگاه‌ها و 30 درصد نتایج تیم‌های ملی تعیین می‌شود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به مسیری می‌رود که تعیین سهمیه کشورها براساس نتایج صدرصد باشگاه‌ها تعیین می‌شود.

سهیل مهدی:  AFC خواستار اطلاعات تکمیلی از باشگاه های ایرانی است

سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در مورد شرایط صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: 13 دسامبر از سوی AFC ایمیلی آمد که مدارک تکمیلی باشگاه‌ها را  از ما خواسته بودند تا اطلاعات تکمیلی را از سوی باشگاه‌ها برای آنها ارسال کنیم. عمده مدارک خواسته شده از باشگاه‌ها برای تکمیل پرونده مجوز حرفه‌ای باشگاه های ایرانی در مورد برنامه توسعه جوانان، پرورش نونهالان و تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه‌ها، ایمنی مربوط به ورزشگاه‌ها، آموزش ضمن فوتبال که مربوط به مسایلی مثل آموزش دوپینگ و.. است.

کد خبر : ۴۴۴۰۴۴