خبرگزاری کار ایران

طاهری: هیچوقت مخالف برنامه‌های تیم ملی نبودیم/ برانکو و کی‌روش با هم قهر نیستند

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: وقتی بازیکنان ما به اردوی تیم ملی رفتند به این معناست که ما از تیم ملی حمایت کردیم و مخالفتی با با این موضوع نداشتیم.

به گزارش ایلنا، علی اکبر طاهری در مورد جلسه با مهدی تاج، گفت: با توجه به اینکه بازیکنان دیروز آمده بودند و خسته بودند گفتم امروز به باشگاه بیایند تا با یکدیگر صحبت کنیم. به عزیزانمان گفتم همه ما علیرغم اینکه در باشگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنیم عرق و تعصب زیادی به تیم ملی داریم و هدف همه ما داشتن تیم ملی قوی است. مطالب مطرح شده نباید روی کارمان اثر بگذارد بازیکنان باید در خدمت باشگاه و تیم ملی باشند. با بازیکنان در این مورد صحبت کردیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: صحبت‌هایی که انجام شده باید حل شود چرا که این مسائل به سود هیچ کسی نیست. خدای ناکرده ما هیچ وقت مخالف برنامه‌های تیم ملی نبودیم و همیشه حمایت خود را نشان دادیم. همه ما به تیم ملی عرق زیادی داریم و آرزوی ما موفقیت تیم ملی در مسابقات پیش رو است. ما امروز با مهدی تاج جلسه تشکیل دادیم تا در رابطه با مسائل مختلف به هماهنگی‌های بیشتری برسیم. برخوردهایی که صورت گرفته در شان فوتبال ما نیست و امیدواریم در ادامه شرایط بهتری فراهم شود تا با تعاملات بیشتر هم باشگاه و هم تیم ملی به هماهنگی بیشتری برسند. اگر ما مخالفتی با برنامه‌های تیم ملی داشتیم هیچ وقت بازیکنانمان را به آنجا اعزام نمی‌کردیم. حضور بازیکنان ما نشاندهنده موافقت ما با تیم ملی است. البته شاید در نقطه نظرات با یکدیگر دچار اختلاف باشیم اما این نفی کننده احترام نیست. شاید اگر در مسیر دیگری اقدام می‌کردیم شرایط بهتر می‌شد ولی در کل با هماهنگی‌های که ایجاد خواهیم کرد دیگر مشکلی به وجود نمی‌آید.

طاهری در مورد اینکه برانکو اعلام کرده بازیکنان وقتی از اردوی تیم ملی بازمی‌گردند 2-3 کیلو اضافه وزن دارند و در این شرایط چطور می‌گوید موافق برنامه‌های تیم ملی هستم، تصریح کرد: اینکه ما اجازه می‌دهیم بازیکنان ما به اردو بروند نشان می‌دهد که از این بابت راضی هستیم. اگر ما از این موارد ناراضی باشیم هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم بازیکنان ما به اردو بروند اما اینکه برخی نقطه نظرات را داشته باشیم و خیلی از مسائل ایده‌ال ما نباشد موضوع دیگری است. بدون شکل هر چقدر تعامل بین تیم ملی و باشگاه‌ها بیشتر باشد سود آن نصیب فوتبال خواهد شد. شاید ما اختلافاتی داشته باشیم اما این به معنای آن نیست که در خدمت تیم ملی نباشیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه 2 ماه قبل هم اعلام کرده بود اختلافات کی‌روش و برانکو حل شده است اما بار دیگر این مشکلات به وجود آمد، اظهار داشت: در تقویمی که به ما ارائه شد اردوی تیم ملی در این مقطع قرار نداشت اما در جلسه دیگری که چند وقت پیش به سازمان لیگ دعوت شدیم و در آن بنده، رضا افتخاری، برانکو، علیرضا منصوریان، علی پورکیانی، سعید فتاحی و حیدر بهاروند در آن حضور داشتند به ما اعلام شد چنین برنامه‌ای در تقویم گنجانده شده است. در آن جلسه برانکو چیزی مبنی بر اینکه موافق این مسئله است، اعلام نکرد و بحثی در مورد این موضوع نشد و اتفاقا زیاد این مسئله را قبول نداشت ولی ما تابع دستورات مسئولان هستیم. اینطور نبود که بخواهیم اعتراضی کنیم. چرا که ما تابع تصمیمات هستیم. هر مربی برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند و وقتی تغییرات جدیدی صورت می‌گیرد طبیعی است که شاید مربیان موافق این مسئله نباشند. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا برانکو و کی‌روش را آشتی می‌دهد، گفت: این دو نفر آشتی هستند و خواهش می‌کنم مسائل را به این شکل مطرح نکنید و شان فوتبال را از این پایین‌تر نبرید.

طاهری در رابطه با اینکه اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر نشان می‌دهد اختلافات عمیقی وجود دارد، عنوان کرد: اگر این مسئله هم وجود دارد شما رعایت کنید. باید تلاش کنیم تا فوتبال را از لحاظ اخلاقی و فنی بالاتر ببریم چرا که عصاره فوتبال همین مسئله است. 

وی در مورد اینکه کی‌روش پاسخی به این اظهارات نداده است، گفت: ما برای همین مسئله پیش تاج آمدیم و می‌خواهیم این موضوع را حل کنیم.

طاهری در پاسخ به این سؤال که با آغاز دیدارهای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شاید اختلافات برای برگزاری اردوهای تیم ملی بیشتر شود، گفت: سرمربی تیم ملی، سرمربی پرسپولیس، باشگاه و فدراسیون می‌دانند که باید تعاملات دوسویه باشد. هم باشگاه برای خودش برنامه‌ریزی کرده و هم تیم ملی برنامه دارد. باید این مسئله را با تعامل حل کرد و شرایط را برای هر دو تیم برای انجام کار خوب فراهم کرد.

وی در مورد اینکه آیا مشکل حق امضایش در باشگاه پرسپولیس حل شد، تصریح کرد: حق امضا مشکلی نداشت و امور باشگاه بر اساس مراتب قانونی طی می‌شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه آیا از دستگیری بدهکار بزرگ بانکی که گفته می‌شود منتسب به باشگاه پرسپولیس یا استقلال است، خبر دارد عنوان کرد: این مسئله را نشنیده‌ام.

 

کد خبر : ۴۴۴۸۱۲