خبرگزاری کار ایران

ژاوی: باشگاه های چینی یک تهدید جدی برای فوتبال اروپا هستند

ستاره سابق بارسلونا معتقد است باشگاه های چینی دستمزدهایی می پردازند که اروپایی ها توان پرداخت آن مبلغ را ندارند و این موضوع چین را به یک مقصد واقعی برای بهترین بازیکنان تبدیل کرده است.

به گزارش ایلنا، روند کوچ بازیکنان سرشناس دنیای فوتبال به لیگ چین که از سال گذشته سرعت گرفته بود، در ژانویه امسال هم ادامه پیدا کرد و کارلوس ته وز، اکسل ویتسل، اسکار و جان اوبی میکل در فاصله چند روز راهی این لیگ شدند.

ستاره تیم ملی اسپانیا معتقد است که این تنها آغاز روند انتقال بازیکنان بزرگ به سوپرلیگ چین است و باشگاه های اروپایی باید خود را آماده رقابت با این حریف جدید کنند.

ژاوی در این خصوص گفت: اکنون باید لیگ چین را خیلی جدی گرفت. برای مدت ها، اروپا تنها مقصد بهترین بازیکنان دنیا بود. چینی ها نشان دادند که تجارت را بلد هستند و شرایط مالی لازم برای جذب بهترین بازیکنان حاضر در اروپا را دارند. آنها همین حالا هم بازیکنان خیلی خوبی جذب کردند اما به نظر می رسد این تازه آغاز کارشان است.

وی ادامه داد: درگذشته شاهد این بودیم که بهترین ها به لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا می روند اما این کار را تنها در انتهای دوران حرفه ای فوتبال شان انجام می دادند. کاری که چین انجام داده کاملا متفاوت است زیرا آنها بازیکنان بزرگی را در اوج دوران حرفه ای شان جذب کردند. آنها دستمزدهایی می پردازند که باشگاه های اروپایی توان پرداخت آن را ندارند و این چین را به یک مقصد واقعی برای بهترین بازیکنان تبدیل کرده است.

هافبک سابق بارسلونا در پایان اظهار داشت: برای مدت ها، هدف بازیکنان بازی در یکی از 4 یا 5 لیگ برتر اروپا و حضور در چمپیونزلیگ بود اما اگر چین بتواند یک لیگ سطح بالا با بازیکنان و مربیان درجه یک بسازد، آنگاه دیگر اروپا تنها مقصد بهترین های دنیای فوتبال نخواهد بود.

کد خبر : ۴۴۵۲۳۹