خبرگزاری کار ایران

کربکندی: رفتن کی‌روش به صلاح فوتبال ایران نیست/ نظم و انضباط مهم‌ترین دستاورد او برای فوتبال ماست

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است موافقت با استعفای کی‌روش به صلاح فوتبال ایران نیست.

رسول کربکندی، کارشناس فوتبال ایران در مورد استعفای کی‌روش از تیم ملی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: به اعتقاد من اصلا زمان این نیست که آقای کی‌روش برود و شخص دیگری جایگزین او شود. بعد از جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا ما جوانگرایی منطقی در تیم ملی دیدیم. به نظر در زمان آقای کی‌روش یکی از بی‌حاشیه‌ترین تیم ملی‌ها را داشتیم.

کربکندی ادامه داد: کی‌روش شناخت کاملی نسبت به بازیکنان تیم ملی پیدا کرده و موافقت با استعفای او به صلاح فوتبال ما نیست. شاید اگر شخص دیگری به جای کی‌روش سرمربی تیم ملی شود ما بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم اما واقعا این یک ریسک است. در فدراسیون خیلی‌ها موافق کی‌روش نیستند اما وقتی یک مربی با چنین قیمتی سرمربی تیم ملی می‌‌شود باید بین او و فدارسیون فوتبال تعامل وجود داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به اختلافات برانکو و کی‌روش گفت:‌ هر دو مربی حرفه‌ای هستند و هر کدام به منافع تیمشان فکر می‌کنند. باید بین سرمربی تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل وجود داشته باشد. همانطور که در همه دنیا این تعامل وجود دارد. فدراسیون باید این مسائل را مدیریت کند و این هماهنگی‌ها را به وجود بیاورد. شاید اگر سرمربی تیم ملی و سرمربی باشگاه‌ها درباره اردوی 5 روزه دبی با یکدیگر جلسه برگزار می‌کردند این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

کربکندی به دیپورت پرسپولیسی‌ها از اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: آقای برانکو مصاحبه کرد و گفت اگر پرسپولیس نتیجه نگیرد مقصرش کی‌روش است. کی‌روش هم با دیپورت بازیکنان پرسپولیس توپ را به زمین برانکو انداخت. الان شما فکر می‌کنید بازیکنان پرسپولیس می‌توانند 100 درصد تمرکزشان را در پرسپولیس داشته باشند؟ استعفاهای کی‌روش تکراری شده و من فکر می‌کنم هر چه زودتر باید تعامل بین او و سرمربیان باشگا‌ه‌ها به وجود آید.

چه جریانی خواستار حضور کی‌روش در فوتبال ایران است؟ کربکندی در پاسخ به این سوال گفت: من فکر می‌کنم مردم بیش از همه خواستار ماندن کی‌روش در تیم ملی هستند. او شخصیت جالبی دارد. مگر مردم از تیم ملی چه می‌خواهند؟ کی‌روش همه بازیکنان جوان لیگ را در این چند سال دیده است و به تیم ملی دعوت کرده است.

کارشناس فوتبال ایران در مورد مهم‌ترین دستاورد کی‌روش در چند سالی که سرمربی تیم ملی بوده است، گفت: به اعتقاد من نظم و انضباطی که در تیم ملی وجود دارد مهم‌ترین دستاورد کی‌روش است. بعد از خط زدن رحمتی و چند مورد دیگر ما هیچگونه حاشیه‌ای در تیم ملی ندیدیم.  حتی در زمان آقای برانکو هم حاشیه وجود داشت و علی کریمی برخی رفتارها را انجام می‌داد اما در زمان آقای کی‌روش این اتفاقات رخ نداد. شاید برخی‌ها معتقد باشند تیم ملی زیبا بازی نمی‌کند اما تیم ملی ما نتیجه می‌گیرد.

 

کد خبر : ۴۴۵۸۵۶