خبرگزاری کار ایران

قاسمپور در گفت‌وگو با ایلنا:

دلیل اصلی اختلاف‌ها و حاشیه‌های اخیر ضعف مدیریت در فدراسیون فوتبال است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در شرایط فعلی به هیچ وجه رفتن کی‌روش به نفع تیم ملی نیست. او باید در هر شرایطی تا پایان مرحله مقدماتی جام‌جهانی به کارش ادامه بدهد.

ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد حواشی اخیر فوتبال ایران و اختلاف پیش آمده میان سرمربیان تیم ملی و پرسپولیس گفت: من فکر می‌کنم میان کی‌روش و برانکو یک سوتفاهم پیش آمد که کی‌روش آن را خیلی بزرگ کرد. انتقاد برانکو بیشتر از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بود. برانکو وقتی فهمید با وجود لغو بازی تدارکاتی تیم ملی با مراکش، همچنان قرار است اردوی تیم ملی در امارات برگزار شود، ناراحت شد و حق داشت که به خاطر نداشتن بازیکنان تیمش آن هم به خاطر یک اردوی غیرضروری ناراحت باشد. کی‌روش هم بیشتر دنبال بهانه بود تا شلوغ کاری کند. او مربی حرفه‌ای است اما نباید در واکنش به انتقادات برانکو آن رفتار را با بازیکنان پرسپولیس می‌کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص استعفای کی‌روش نیز اظهار داشت: استعفای او هم دو حالت بیشتر نداشت. یا می‌خواست با این کار فدراسیون فوتبال و برانکو را تحت فشار بگذارد یا پیشنهاد بهتری دارد و می‌خواهد بهانه‌ای پیدا کند برای جدایی. کی‌روش رفتارش اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. او لجباز است و همانطور که قبلاً با مهدی رحمتی برخورد کرده بود، رفتارش با بازیکنان پرسپولیس هم از سر لجبازی بود. این کار او بسیار غیرحرفه‌ای بود. برداشت من از این کار کی‌روش این است که او با این حرکت قصد داشت بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس را علیه برانکو تحریک کند و فکر نمی‌کنم دلیلی غیر از این داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران همچنین در واکنش به این سوال که آیا جدایی احتمالی کی‌روش به نفع تیم ملی است یا خیر تصریح کرد: در شرایط فعلی به هیچ وجه رفتن او به نفع تیم ملی و به صلاح فوتبال ما نیست. او باید در هر شرایطی تا پایان مرحله مقدماتی جام‌جهانی به کارش ادامه بدهد. البته با اینکه می‌گویند این بار خیلی جدی و برعکس گذشته به صورت کتبی استعفا داده، فکر نمی‌کنم او از تیم ملی جدا شود و طبیعی هم بود که فدراسیون فوتبال در این وضعیت با استعفای او مخالفت کند.

ابراهیم قاسمپور، در پایان صحبت‌های خود در مورد ضعف مدیریت در فوتبال کشورمان و واکنش منفی اغلب کارشناسان به رفتار کی‌روش گفت: دلیل اصلی پیش آمدن این اختلافات و حاشیه‌ها را فقط باید ضعف مدیریت در فوتبال دانست. کی‌روش سال‌ها است که این رفتار را با ما دارد و هیچ وقت کسی نبوده او را مدیریت کند. در این ماجرا هم اگر یک طرف قضیه مربیان ایرانی بودند، خیلی‌ها از کی‌روش حمایت می‌کردند و رفتار او را درست می‌دانستند اما این بار طرف دعوای کی‌روش یک مربی خارجی دیگر است و برای همین می‌بینیم که رفتار او نقد می‌شود. ضعف مدیران فوتبالی ما نقش مهمی در جریان اختلاف کی‌روش و برانکو داشت. هم مدیران باشگاه پرسپولیس و هم مدیران فدراسیون فوتبال، هیچ‌کدام نتوانستند مربیان تحت قرارداد خود را به درستی مدیریت و کنترل کنند و نتیجه ضعف آنها همین حاشیه‌هایی است که فوتبال ما را درگیر خودش کرده است.

 

کد خبر : ۴۴۶۳۴۰