خبرگزاری کار ایران

هفته شانزدهم لیگ برتر

شروع هیجان‌انگیز نیم فصل دوم با دیدارهای جذاب

دور برگشت لیگ برتر فوتبال کشور، از امروز آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال کشور، امروز با انجام یک دیدار آغاز خواهد شد و سایر دیدارهای این هفته، فردا (پنجشنبه) و روز جمعه برگزار خواهد شد.

نفت آبادان-صبای قم

دو تیم پایین جدولی لیگ که در نیم فصل اول شرایط خوبی را سپری نکردند، امروز از ساعت 15 نیم فصل دوم لیگ برتر را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد.

نفت آبادان که میزبان این بازی است، در حالی امروز به میدان می‌رود که در تعطیلات نیم فصل با تصمیم مدیران این باشگاه، نادر دست‌نشان، سرمربی این تیم از کار برکنار شد و به جای او فیروز کریمی هدایت طلایی‌پوشان را به عهده گرفت. دست‌نشان که فصل پیش نفت را بعد از چند سال دوباره به لیگ برتر رساند، در نیم فصل اول نتایج بدی نگرفت اما با این حال به دلیل اختلاف نظر با مدیران این باشگاه برکنار شد. در طرف دیگر صبای قم که در نیم فصل اول روزهای بسیار بدی را سپری کرد، در تعطیلات هم حواشی زیادی داشت و حتی گفته می‌شد صمد مرفاوی از سمت خود استعفا داده است. خبری که البته تکذیب شد.

هر دو تیم با جذب چند بازیکن باتجربه، سعی در برطرف کردن نقاط ضعف خود داشته‌اند. رضا نورمحمدی مدافع سابق پرسپولیس بازیکن جدید صنعت نفت در بازی امروز است و حنیف عمران‌زاده و محسن فروزان، مدافع و دروازه‌بان سابق استقلال نیز به صبای قم پیوسته‌اند.

در جدول لیگ، نفت آبادان با 16 امتیاز یازدهم است و صبای قم نیز با 9 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

پیکان-گسترش فولاد

فردا در ادامه هفته شانزدهم، دو تیم پیکان و گسترش فولاد تبریز به مصاف هم خواهند رفت. شاگردان مجید جلالی در تیم پیکان، در نیم فصل اول شگفتی‌ساز لیگ بودند و با نتایج خوبی که کسب کردند، در پایان دور رفت در جمع مدعیان بالانشین لیگ حضور داشتند. جلالی که در مدت زمان کوتاهی موفق شد پیکان را از قامت یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر، به چهره یک تیم مدعی تغییر بدهد، حالا در نیم فصل دوم دنبال این است که با ادامه روند مثبت تیمش، به هدف رویایی خود یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان برسد.

سوی دیگر میدان نیز تیم گسترش فولاد تبریز، با وجود خرید مهره‌های بزرگی مانند پریرا و خلعتبری، در نیمه اول نیم فصل نخست به هیچ وجه شرایط خوبی نداشت اما در ادامه این تیم از بحران خارج شد و با نتایج خوبی که در دیدارهای پایانی دور رفت کسب کرد، توانست خود را به رده نهم برساند.

پیکان در تعطیلات نیم فصل با وجود اینکه چند تیم را به شدت خواهان بازیکنانی مانند سیاوش یزدانی و گادوین منشا می‌دید اما هیچ بازیکنی را از دست نداد. گسترش فولاد هم محمدرضا خلعتبری را بعد از اختلافات رخ داده میان او فراز کمالوند، به سایپا واگذار کرد.

استقلال خوزستان-تراکتورسازی

مدافع عنوان قهرمانی لیگ فردا میزبان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فصل جاری یعنی تراکتورسازی است. هر دو تیم در تعطیلات نیم فصل یکی از بهترین بازیکنان خود را از دست داده‌اند و بدون شک جای خالی رحیم زهیوی در استقلال خوزستان و سروش رفیعی در تراکتورسازی، به شدت در ترکیب دو تیم در بازی فردا حس خواهد شد. البته خوزستانی‌ها دو بازیکن دیگر خود یعنی پورقاز و عبدی را نیز در نیم فصل از دست دادند.

هر دو تیم در جذب بازیکن هم موفق بودند و استقلال خوزستان با به خدمت گرفتن الویس نانگ و آرش افشین، خط حمله خود را تقویت کرد و تراکتورسازی نیز توانست امید عالیشاه و احمد نورالهی دو مهره خوب رقیب اصلی خود یعنی پرسپولیس را طبق قانوان سربازی جذب کند.

دیدار رفت دو تیم در تبریز با نتیجه مساوی 2-2 خاتمه یافت و بازی فردا برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تراکتورسازی به شدت دنبال کسب 3 امتیاز است تا فصله خود را با پرسپولیس در صدر جدول کم کند و استقلال خوزستان نیز بعد از سپری کردن روزهای پرحاشیه نیم فصل اول، با بهتر شدن شرایط مالی خود به دنبال جبران مافات است. تراکتورسازی در صورت پیروزی در بازی فردا، به صورت موقت تا قبل از بازی روز جمعه پرسپولیس و سایپا به صدر جدول خواهد رفت.

نفت-استقلال

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته اغازین دور برگشت لیگ برتر را فردا دو تیم نفت تهران و استقلال در ورزشگاه تختی برگزار خواهند کرد. دو تیم چند هفته پیش در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در همین ورزشگاه به مصاف هم رفتند که در آن بازی پرحاشیه، شاگردان دایی موفق شدند با دوگل متوالی که در وقت‌های اضافه به ثمر رساندند، بازی باخته را به تبدیل به پیروزی 3-2 کنند و باعث حذف استقلال از جام حذفی شوند. بعد از این بازی جنگ لفظی شدیدی میان سرمربیان دو تیم رخ داد. به نحوی که حواشی آن دیدار بعد از گذشته چند هفته روی بازی برگشت دو تیم در لیگ نیز سایه انداخته است و بدون تردید بازی فردا نیز دیداری پرحاشیه خواهد بود.

علیرضا منصوریان بعد از سپری کردن یک نیم فصل پرحاشیه و نوسان در استقلال، در تعطیلات نیم فصل قصد داشت با جذب چند مهره خوب مانند ایمان مبعلی، بازیساز باتجربه نفت، تیم خود را تقویت کند اما تاکنون نه تنها استقلال موفق به جذب بازیکنی نشده است بلکه چند بازیکن خود مانند فرشید باقری، میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی را نیز در آستانه خروج از جمع شاگردان منصوریان می‌بیند. استقلال البته برای بازی حساس فردا جابر انصاری و مگویان را نیز به دلیل مصدومیت در اختیاز نخواهد داشت و وضعیت بختیار رحمانی نیز همچنان نامشخص است. ضمن اینکه بعد از اتفاقات رخ داده بعد از بازی با نفت در جام حذفی که منجر به نیمکت‌نشینی مهدی رحمتی در بازی آخر نیم فصل مقابل سپاهان شد، معلوم نیست که‌ آیا باز هم منصوریان کاپیتان باتجربه تیمش را در بازی فردا روی نیمکت می‌گذارد یا خیر.

در طرف دیگر، علی دایی که بعد از اتفاقات بازی تیمش مقابل سپاهان در نیمه‌نهایی جام حذفی، با محرومیت روبرو شد، در بازی فردا نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند و از روی سکوها شاهد دیدار بازیکنانش با استقلال خواهد بود. ضمن اینکه محمد قاضی و محمد دانشگر دو بازیکن کلیدی نفت نیز به دلیل مصدومیت و محرومیت در بازی فردا غایب خواهند بود.

برنامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ به شرح زیر است:

چهارشنبه - 22 دی 95
صنعت نفت آبادان - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه تختی آبادان
 بیژن حیدری - جلیل شعرانی - محمد هاشمی‌نسب - روح‌الله شریفی، ناظر: حیدر شکور

پنجشنبه - 23 دی 95
پیکان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 15، ورزشگاه شهدای شهرقدس
 وحید کاظمی - محمدرضا ابوالفضلی - مهدی عالیقدر - کوپال ناظمی، ناظر: محمدعلی فروغی

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه غدیر اهواز
 احمد صالحی - سعید قاسمی - مهدی شفیعی - جواد رحیم‌زاده، ناظر: سعید بطحایی

نفت تهران - استقلال، ساعت  16:35، ورزشگاه تختی
 تورج حق‌وردی - محمدرضا منصوری - علی میرزابیگی - محمدحسین ترابیان، ناظر: حسین عسگری

جمعه - 24 دی 95
ماشین سازی تبریز - فولادخوزستان، ساعت 14، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
 مهدی سیدعلی - یعقوب حجتی - مرتضی کاظمیان - سعاد وفاپیشه، ناظر: مسعود فلاح

پرسپولیس - سایپا، ساعت 16:35، ورزشگاه آزادی
 محمدحسین زاهدی‌فر - سجاد طوری - محمد عطایی -کمیل غلامی، ناظر: علیرضا یزدانی

پدیده - سپاهان اصفهان، ساعت 14، ورزشگاه ثامن مشهد
 رضا کرمانشاهی - علی اکبر نوری - بابک عباسقلی‌زاده - علی بای، ناظر: بهرام مهرپیما

ذوب‌آهن اصفهان - سیاه جامگان مشهد، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
 اشکان خورشیدی - حسن ظهیری - براتعلی مولوی - وحید صالحی، ناظر: علیرضا کهوری

 

 

کد خبر : ۴۴۶۹۲۹