خبرگزاری کار ایران

منصوریان: با تیمی جوان مقابل نفت بازی می‌کنیم/ تمرکزمان روی جذب جبارف و تیموریان است

سرمربی استقلال گفت: میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی را در اختیار باشگاه گذاشتم. خروجی دیگری فعلا نداریم. تمرکزمان روی جبارف کاپیتان ازبکستان و آندو تیموریان است تا آنها را جذب کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت تهران گفت: پیش از اینکه درباره بازی صحبت کنم، درگذشت امیرحسین مرادی را تسلیت می‌گویم. همچنین به آقای نبی هم بابت درگذشت برادرش تسلیت می‌گویم.
او ادامه داد: درباره بازی با نفت باید بگویم که شرح تمرینی خوبی داشتیم. در این ۱۰ روز خوب تمرین کردیم و سعی می‌کنیم با شکل تیم جوانمان به همراه یکی دو با تجربه به زمین برویم. یک جوان هم احتمالا به ترکیب فردای ما اضافه می‌شود. محرومی نداریم ولی به دلیل خراب بودن زمین تمرینی‌مان، مگویان را از دست دادیم و قبلش هم انصاری مصدوم شد. جای دیگری هم پیدا نکردیم تا تمرین کنیم.
منصوریان درباره وضعیت نقل و انتقالات تیمش گفت: آرش افشین از جمع ما جدا شد. امروز هم میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی در اختیار باشگاه هستند. خروجی دیگری فعلا نداریم. باید به ورودی‌هایمان نگاه کنیم. تمرکزمان روی جبارف کاپیتان ازبکستان و آندو تیموریان است تا آنها را جذب کنیم.
سرمربی استقلال درباره ممنوع‌الخروجی بازیکنان تیمش گفت: بیشتر از ۱۰ بازیکن دچار این مشکل هستند. تا زمانی که باشگاه‌ها ذی‌نفع نشوند و طرف حساب سازمان امور مالیاتی نشوند، این مشکل هست. وقتی که من به عنوان مربی یا بازیکنانم مقابل سازمان مالیاتی هستیم، قراردادی برابر ما قرار می‌گیرد. چه تعمدی وجود دارد که باشگاه پول ما را بدهد تا ما بتوانیم مالیاتش را بدهیم؟ باشگاه‌ها به راحتی می‌توانند پول اعضای باشگاهشان را ندهند ولی سازمان امور مالیاتی از ما پول را می‌خواهد. من خودم از سال گذشته، یک هزار تومانی نگرفته‌ام ولی سازمان مالیاتی کشور من را می‌شناسد. آنها مالیات آن پول نگرفته را می‌خواهند.
او ادامه داد: ما دنبال راهکار هستیم که چگونه پولمان را بگیریم. به تاج پیشنهاد داده‌ام که الگوی فوتبالمان را بر اساس لیگ آلمان بگذاریم. در آنجا وقتی قرارداد می‌بندید، باشگاه طرف حساب سازمان مالیاتی است. بدون اینکه به من اطلاع دهند، پول مالیات مرا به سازمان مربوطه می‌دهند. در آخر هم هر پولی که من خرج کرده‌ام و شامل مالیات هم نبوده را به من پس می‌دهند. این تعهد باید شامل حال باشگاه شود. از شما می‌خواهم به این پردازش کنید. با این فضا می‌توانیم مقابل پول سیاه بایستیم. به شما قول می‌دهم که اگر این مسئله قانونی شود، مدیرعاملی در ایران دیگر اینقدر جذابیت ندارد. دیگر کسی با دسته چک به راحتی بازیکن نمی‌خرد. الان کسی ۱ میلیارد قرارداد می‌بندد ولی اگر ۳۰۰ میلیون بگیرد باید کلاهش را بالا بیندازد. الان یک تیم می‌خواهد به لیگ برتر بیاید و ۲۰ میلیارد هزینه کند. چرا ضمانت نامه بانکی نمی‌گیرند؟ بالغ بر ده‌ها میلیارد تومان پرونده در کمیته انضباطی است و کسی گارانتی ندارد. ابزار کمک به فوتبال رسانه‌ها هستند و می‌توانند در این زمینه کمک کنند.
وی درپاسخ به سوالی درباره ناراحتی نفتی‌ها از تمرین استقلال در تختی گفت: می‌دانم دایی ناراحت است ولی من از مدیرعامل باشگاه‌مان خواستم این مسئله را حل کند تا ما یک تمرین بکنیم و نمی‌دانم او کرایه کرد یا مسئله دیگری در میان بود ولی ما آنجا تمرین کردیم. بازیکنانم در تختی فرق بین کمپ حجازی و تختی را فهمیدند و حس خوبی بدست آوردند.
او درباره تجمع برخی هواداران استقلال اظهار داشت: یک سری تصویر دیدم که من آنها را در سکوها ندیده‌ام. آنها را حتی در تمرینات هم ندیده‌ام. ما در تمرین با هواداران راحت هستیم. اینکه عده‌ای در زمان تمرین ما و در زمانی که تمرین باز است، تجمع می‌کنند عجیب است. افتخاری به من گفت که برخی از هواداران را صدا کرده و با آنها صحبت هم کرده است. ما فقط به آرامش نیاز داریم. هرکس پشت این قضیه هست، اگر استقلال را دوست دارد، بداند ما به آرامش نیاز داریم.
وی درباره تیموریان و جبارف گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم جذب این دو قطعی شده است. در این دو نقطه نیاز داشتیم برای رسیدن به ریتم، باید از انرژی ابراهیمی به خوبی استفاده کنیم. باید یک نفر را جذب کنیم که درک خوبی از بازی امید ابراهیمی داشته باشد. آندو این درک را در تیم ملی نسبت به ابراهیمی دارد. در نفت ما همیشه با ایمان مبعلی شروع می‌کردیم ولی ریتم دادن با بازیکنان با تجربه است.
منصوریان در پاسخ به سوالی درباره آندرانیک تیموریان، عنوان کرد: قطعا اگر بگوییم که همزمان تیموریان می‌تواند به استقلال کمک کند و هم استقلال به او کمک کند، حرف درستی زده‌ایم.

کد خبر : ۴۴۷۱۰۹