خبرگزاری کار ایران

برانکو: ستاره‌های حقیقی همیشه در خدمت تیم هستند/ باهیچکس دعوا ندارم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی نخست نیم فصل سخت‌ترین بازی است، بخصوص اینکه تیم شما در مسیر قهرمانی باشد. می‌دانیم که بازی آسانی نداریم و برای پیروزی کار مشکلی خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ در کنفرانس خبری پیش از دیدار سرخپوشان برابر سایپا، در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: نیم فصل دوم لیگ را با دیدار برابر سایپا شروع می‌کنیم. سایپا بازی خوبی مقابل ماشین سازی انجام داد. سایپا در نقل و انتقالات نیم فصل؛ لک، پورقاز و خلعتبری را جذب کرد که ۳۰ درصد سایپا را تقویت می‌کنند.

وی افزود: امید عالیشاه و احمد نورالهی از جمع بازیکنان‌مان جدا شده‌اند. محمد آرام‌طبع در آستانه جدایی است و همینطور دو بازیکن تیم ما که در رقابت برای حضور در ترکیب حضور نداشتند به نام‌های محمد رحمتی و شهاب زاهدی تیم را ترک کردند. با این حال خوشحالم که دو بازیکن بسیار عالی به نام‌های سروش رفیعی و سامان نریمان‌جهان را به خدمت گرفته‌ایم. کارت بازی آنها صادر شده و فردا برای حضور در ترکیب ۱۱ نفره تلاش می‌کنند. فقط رامین رضاییان را در این دیدار در اختیار نخواهیم داشت چرا که او هنوز از ناحیه کمر احساس درد می‌کند.

برانکو در خصوص بازیکنان جدید پرسپولیس تصریح کرد: از کیفیت این بازیکنان راضی هستم، طبیعی است که انتظار دارم کیفیت تیم را بالا ببرند. بخصوص در بخش حمله به همراه سامان، فرشاد، مسلمان و کمال بخش میانه تیم را با حضور آنها بسته‌ایم. با حضور آنها شرایط تیم تهاجمی‌تر خواهد شد و پلی‌میکر داریم، ۳ بازیکن خلاق در میانه زمین داریم. کمال، سروش، مسلمان، فرشاد، امیری و سامان با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این بخش تیم، این بازیکنان حضور دارند و به تهاجمی بودن تیم و موثر بودن آن کمک می‌کنند، طبیعی است که انتظار داریم یک بعد بیشتر از قبل داشته باشیم.

برانکو در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعی است که پرسپولیس می‌خواهد خوب باشد و ستاره‌هایی حقیقی هستند که در خدمت تیم باشند نه در خدمت خودشان و ما می‌خواهیم نیمکت قوی هم داشته باشیم چون حداقل ۲۳ بازی دیگر پیش رو داریم و برنامه بازی‌ها خیلی فشرده است و هر بازیکنی برای دقایق خودش بازی می‌کند.

ایوانکوویچ در مورد اینکه پرسپولیس با جذب نفرات جدید تغییر تاکتیک خواهد داد یا خیر، اظهار کرد: ما با دو مهاجم بازی می‌کنیم چون این می‌تواند بهترین سیستم با توجه به بازیکنانی باشد که در اختیار داریم و طبیعی است که موقعیت‌های گل زیادی بوجود می‌آوردیم اما زیاد در گل زدن موفق نبودیم که آن هم دلایل خاص خود را دارد و این وظیفه مستمر ما است که تمرین کنیم ضمن اینکه پیدا کردن بازیکنی که ۲۵ تا ۳۰ گل بزند راحت نیست.

سرمربی سرخپوشان در مورد اینکه پرسپولیس در نیم‌فصل اول با حداقل گل مقابل حریفانش پیروز شده و نیم فصل دوم شرایط چگونه خواهد بود، افزود: طبیعی است که بازیکنان جدید برای آنکه با بازیکنان دیگر تطبیق پیدا کنند و هماهنگ شوند به زمان نیاز دارند و یک شبه نمی‌شود به هماهنگی رسید. ما می‌خواهیم در هر بازی با اختلاف ۲۰ گل پیروز شویم البته شوخی کردم! به هر حال طبیعی است که مربیان بخواهند تیم‌هایشان با اختلاف گل بیشتری به موفقیت برسند اما مهمتر از تعداد گل نتیجه است. من مربی هستم که کار تهاجمی را دوست دارم اما بهترین مربی تاریخ دنیا فرگوسن یک جمله خوب می‌گوید و آن این است که مهاجمان بازی را می‌برند اما این دفاع است که جام قهرمانی را می‌آورد.

ایوانکوویچ در خصوص اینکه با کی‌روش جلسه‌ای برای حل دعوا و اختلافش می‌گذارد، گفت: من با چه کسی دعوا و اختلاف داشتم؟ من با هیچکس دعوا ندارم. من نظرم را گفتم. همانطور که شما در مورد من می‌نویسید. الان این خبرنگار (با دست به یکی از خبرنگاران اشاره کرد) نوشته که من آدم بدی هستم ولی من دوستش دارم.

سرمربی پرسپولیس درباره لوکا مودریچ و اینکه این بازیکن، بازیکن سال کرواسی شد، افزود: او بهترین هافبک دنیا است. نباید بهترین بازیکن کرواسی شود؟ ۵ سال است که او بهترین بازیکن کرواسی می‌شود. من مربی او بودم و به او افتخار می‌کنم همانطور که از اینکه مربی علی دایی، کریم باقری، علی کریمی و مهدوی کیا بودم افتخار می‌کنم.

کد خبر : ۴۴۷۳۷۹