خبرگزاری کار ایران

محمد دایی: نمی‌توانستیم با استقلال، زمین و زمان، کمیته انضباطی و داوران بجنگیم/ وقتی هیچ چیز سر جایش نباشد این اتفاق می‌افتد

مربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: به کمیته انضباطی باید تبریک بگویم آنها با رایی که دادند نشان دادند که به فوتبال ایران احاطه دارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه نفت تهران، محمد دایی پس از شکست یک بر صفر مقابل استقلال در نشست خبری به دلیل محرومیتش اجازه شرکت نداشت و محمد دایی مربی تیم نفت در این نشست حاضر شد و گفت: قبل از هرچیزی باید درگذشت هاشمی رفسنجانی را تسلیت بگویم و همچنین در گذشت بازیکن جوان مان را تسلیت می‌گویم. درگذشت سیدعلیخانی هم اتفاق تلخی بود که باید تسلیت بگویم. به کمیته انضباطی باید تبریک بگویم آنها با رایی که دادند نشان دادند که به فوتبال ایران احاطه دارند. این رای آنقدر سنگین بود که نیاز به سه چهار روز استراحت داشتند. تبریک دوم را باید به کمیته داوران بگویم و با این انتخاب‌هایش، در بازی با سپاهان دیدید که بازیکن ما چطور اخراج شد. در بازی استقلال در حذفی با اشتباه داور بازی به وقت اضافه رفت.

دایی افزود: خطا پشت محوطه جریمه نفت را باید خود داور می‌زد. اشتباه کرد که توپ را به بازیکن حریف داد زیرا در این صحنه بازیکن استقلال پای چپش به پشت پای راست او افتاد و به زمین افتاد و داور هم از خدا خواسته خطا اعلام کرد. برای کمیته داوران متأسفم که چنین چینشی را دارند فردا هم می‌گویند کار ما هیچ ایرادی نداشته است. در اصفهان و مقابل سپاهان مسئول کمیته داوران از داور تشکر کرد. او یک مقدار دیر این کار را انجام داد و باید قبل از بازی از داور تشکر می‌کرد نه بعد از آن. چشم بسته تشکر می‌کنند. 

مربی تیم نفت با اشاره به تمرین استقلال در زمین تختی قبل از مسابقه گفت: سومین قدردانی را باید از مسئولان ورزشگاه تختی بکنم. آنها لطف کردند و می‌دانند که وضع کشور از نظر اقتصادی خراب شده و برای آنکه پول به ورزشگاه تزریق کنند تا زمین ورزشگاه را بهتر کنند آن را به حریف ما دادند و سرمایه‌سازی کردند. کار درستی انجام دادند. 

دایی با انتقاد از برنامه‌ بازی‌های لیگ برتر گفت: از مسئولان برگزاری مسابقه هم باید تشکر کنم که سه چهار هفته یک بار بازی‌ها تعطیل می‌شد و سپس لیگ یک ماه تعطیل شد و حالا هم هر سه چهار روز یکبار باید بازی کنیم. اکنون تا فینال جام حذفی هم چند ماهی فرصت هست و این قدر فاصله هست و تعطیلی داریم تا بتوانیم بازیکنان ما هم که بچه‌دار می شوند این فرصت را دارند تا بچه‌هایشان بزرگ شوند و به بازی فینال ما برسند! از آنها تشکر می‌کنم.

دایی در خصوص اینکه تیم نفت در حال حمله بود اما درگیری روی سکوها به وجود آمد و فحاشی صورت گرفت گفت: خوشبختانه مسئولان با ایده‌آل‌ترین روش بازی‌ها را برگزار می‌کنند و در ورزشگاه‌ها هیچ فحشی داده نمی‌شود. خوشبختانه این مسئله مکانیزه شده است و با بلندگو فحاشی می‌کنند که جای سپاس دارد! 

مربی نفت تهران تصریح کرد: تقریبا با 60-50 درصد توان و تیمی قلع و قمع شده به میدان آمدیم اما بازیکنان با تمام وجودشان بازی کردند. اگر می‌خواهید توان فنی دو تیم را مقایسه کنیم باید به جام حذفی نگاه کنید. نمی‌توانستیم با استقلال، زمین و زمان، کمیته انضباطی و کمیته داوران بجنگیم. برخی مسائل از ما برنمی‌آید تا با همه دعوا کنیم. این پیروزی مبارک استقلالی‌ها باشد و سعی می‌کنیم در مسابقات بعدی بهتر باشیم تا عقب‌ماندگی‌مان را جبران کنیم.

وی درباره شروع فحاشی‌ها از دقیقه 74 همزمان با اوج گرفتن بازی نفت گفت: یک لحظه احساس کردم عده‌ای به سمت سکوهای ما آمدند. وقتی هیچ چیز سر جایش نباشد این اتفاق می‌افتد. آنها که فوتبالی هستند در خانه نشسته‌اند و افرادی در رأس کار قرار گرفته‌اند که باعث شده‌اند فوتبال به بیراهه برود.

مربی نفت تهران گفت: تا به حال چنین صحنه‌ای را ندیده‌ام. مگر می‌شود آن صحنه را خطا گرفت؟ در حالیکه داور نزدیک صحنه بود و فاصله‌ای نداشت تصمیم اشتباهی گرفت. چه کسی باید با فحاشی برخورد کند. یک نفر هم که مقابل آنها می‌ایستد محرومش می‌کنند. 

وی درباره عملکرد ضعیف نفت و اینکه آیا این موضوع به دلیل غیبت علی دایی کنار زمین بود، گفت: همانطور که گفتم تیم ما قلع و قمع شده بود و 60-50 درصد مهره‌های اصلی ما از جمله دانشگر، فخرالدینی و قاضی نبودند. دایی برای نفت یک وزنه است و وقتی کنار زمین حضور دارد توان ما و بازیکنان بیشتر می شود. مثل آب خوردن شبانه دایی را محروم کردند و جای اعتراضی نگذاشتند. با همین توان هم از پس استقلال برمی‌آمدیم چرا که آنها تیم زورداری نبودند. 

کد خبر : ۴۴۷۴۴۲