خبرگزاری کار ایران

بازگشت شهباززاده به استقلال کمک بزرگی به ما خواهد بود

ابراهیمی:من یا آندو؟ هر کس بهتر باشد بازی می‌کند! / نه، عصبانی نیستم

هافبک ملی پوش استقلال تهران که اکنون با بازگشت آندرانیک تیموریان و روزبه چشمی شرایط خاصی در ترکیب این تیم خواهد داشت، نسبت به شرایط آبی پوشان واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، امید ابراهیمی در مصاحبه جالب توجه به تشریح شرایط اخیر خود، استقلال و همچنین تیم ملی پرداخت. 

 

انتخابت از سوی امیرقلعه نویی و معرفی به فوتبال حرفه‌ای جالب توجه بود. از آن روزها صحبت می‌کنی؟

من رخ دادن چنین اتفاقی را در زندگی ام خواست خدا می‌دانم. قبل از اینکه به سپاهان بیایم به مدت یک سال و نیم در سربازی بودم. با سپاهان نوین بازی داشتیم تیم شهرداری بندرعباس در اصفهان بود. فکر می کنم آقای قلعه نویی به آقای قنبری یا آقای سرخابی گفته بودند برویم بازی سپاهان نوین را ببنیم که اگر بازیکنان خوبی داشتند برای سال بعد برای تیم بزرگسالان آنها را ببریم. آن روز خدا کمک کرد که بازی خوبی داشته باشم و توانستم در آن بازی دو گل بزنم. خیلی شرایط خوبی در آن بازی داشتم که آقای قلعه نویی به آقای قنبری یا سرخابی گفته بودند آن بازیکنی که در تیم شهرداری بندرعباس خوب بازی می‌کرد را می خواهیم او را ببینیم و آنها هم موافقت کردند که من به تیم سپاهان بیایم.

شما یکی از گلزن‌ترین هافبک دفاعی‌های تاریخ فوتبال لیگ برتر هستی.

در 4 سالی که در سپاهان بودم 18 گل زدم و الان که سه فصل است در استقلال هستم حدود 22 گل هم در این تیم در لیگ برتر زدم.

HLDN1

 

رشته ورزشی دیگری غیر از فوتبال بود که بازی کنید؟

من 6 ماه هم برای خانواده به رشته ورزش کشتی آزاد پرداختم. در مازندران که رایج است این رشته. پدرم هم چون علاقه داشت ما هم 6 ماهی به این رشته روی آوردیم. مقام نیاوردم. ولی در این 6 ماه خوب کار کردم. آن موقع مربی‌ام آقای دباغی بودند. پیشرفت خوبی داشتم ولی چون علاقه نداشتم ادامه ندادم.

 

زمانی که کارلوس کی روش چند نفر از بازیکنان تیم ملی را مرخص کرد، شما چه حالی داشتید؟

من خودم را در آن حد نمی‌دانم که در این مورد صحبت کنم. به هر حال اتفاقی است که افتاده، هم فدراسیون می‌تواند نظر بدهد و هم آقای کی روش. فقط امیدوارم طوری تعامل کنند که بازیکنان ضرر نکنند.

HFVHIDL

اول فصل هم خسرو آمد دنبالت و از طرف علیرضا منصوریان مامور بود که با شما صحبت کند.

بله با هم مدام صحبت و مشورت می کنیم. ولی در آمدنم به استقلال هم دخیل بود. ولی از قبل این ذهنیت‌ها هست که استقلال و پرسپولیس حاشیه زیاد دارد. با خودم در کلنجار بودم بین رفتن و نرفتن. ولی وقتی با خسرو مشورت کردم می‌گفت خیالت راحت باشد بیا ما اینجا هستیم. آقای قلعه نویی هم بودند سرمربی تیم و من از حمایت می کردند. کلا با هم رفاقت نزدیک داریم.

هر دفعه ما در زمین نمای بسته از تو می‌بینیم عصبانی هستی و درحال دعوا با کسی هستی؟

من کلا آدم آرامی هستم. این چند بازی آخر مصادف شده بود با فوت پدرم، فوت خاله‌ام وشرایط روحی خوبی نداشتم. فشار زیادی روی من بود. بعد هم بلافاصله به تیم آمدم. تیم هم شرایط خوبی نداشت. اکثر بازی‌ها تیم جلو بود می توانستیم برنده بازی باشیم ولی متاسفانه گل می‌خوردیم و می‌باختیم. در طول بازی هم علی آقا سفارش کردند که اگر بچه ها حواسشان پرت شد با آنها صحبت کنم و من هم چون در حال صحبت با بچه ها هستم از بدشانسی دوربین در آن لحظه از من کلوزآپ گرفته و عصبانی نشان داده می شوم. ولی اصلا آدم عصبانی نیستم. و بیشتر به خاطر موفقیت تیم و حساس بودن موقعیت ها و فشاری که روی من بود این طور برخورد کردم.

HLDN3

 

 

 

به نظرت با اضافه شدن آندرانیک تیموریان و روزبه چشمی خط هافبک استقلال قدرتمندتر خواهد شد؟

آندرانیک هم بازیکن بزرگی بوده و کاپیتان تیم ملی بوده و سال‌های سال در تیم استقلال بازی کرده و هر بازیکنی هم که می‌آید امیدوارم به موفقیت تیم کمک کند. پست من هم با توجه به سیستمی که بازی می‌کنیم و وظایفی که سرمربی تیم آقای منصوریان از من می‌خواهد به عنوان یک بازیکن باید وظایفم را انجام بدهم. مثل همیشه، پارسال سیستم‌مان با توجه به روزبه فرق می‌کرد و امسال این شرایط متفاوت شده است. مسلما با دو تا هافبک دفاعی بازی می‌کنند. مسلما هر کس که شرایط بهتری داشته باشد او می تواند بازی کند و چون سیستم ما هم 4 2 3 1 شده به هر حال هافبک دفاعی 2 تا بیشتر نیاز نیست.

 

سجاد شهباززاده به نظر می‌رسد شرایط بازگشتش فراهم است.

سجاد هم اگر برگردد خیلی می‌تواند کمک کند. خیلی بازیکن باهوشی است. سال گذشته هم خیلی به تیم کمک می‌کرد.

HLDN 4

گفته می‌شود هافبک‌های استقلال خیلی ایستا بازی می‌کنند فکر می‌کنی دلیلش چیست؟

من فکر می‌کنم دلیل اصلی‌اش این بود که چون تیم ما امسال آن اعتماد به نفس لازم را نداشت. خیلی از بازی‌ها جلو بودیم ولی متاسفانه یا مساوی کردیم یا باختیم. مطمئنا روحی روانی است. من فکر می‌کنم خیلی از تیم‌ها ساختارشان حفظ کردند ولی ما تیم مان از پارسال خیلی تغییرات زیادی داشتیم. یک وقت‌های فشارهای هواداران و فشارهای رسانه‌ها همه اینها را نمی توانند تحمل کنند. خب هواداران از تیم انتظار دارند. نفت هم یک هیچ جلو بودیم اما متاسفانه نه آقای منصوریان و نه ما هیچکدام نمی‌خواهیم ولی ناخودآگاه خود به خود تیم عقب می‌نشیند و این هم مطمئنا به خاطر فشارهای روانی است که روی تیم است.

فکر می‌کنی که این فشار روانی چه زمانی رفع بشود؟

من فکر می‌کنم با یکی دو تا بردی که به دست بیاوریم و اینکه تیم یک مقدار روی روال همیشگی‌اش بیفتد خوب بشود تیم فکر می‌کنم این نقیصه هم برطرف بشود و شرایط بهتر بشود.

HLDNNN

پیش بینی‌‌ات در مورد دربی آینده چیست؟ استقلال مدت‌هاست حریف را شکست نداده و انتظار از شما بیشتر است.

دربی غیر قابل پیش بینی است. اگر هر اتفاقی قرار است بیفتد در همان دقیقه که بازی در حال برگزاری است اتفاق می‌افتد و هیچکس نمی‌تواند پیش بینی کند که چه اتفاقی می‌افتد. چون بازی‌ها فرق می‌کند و تو همان ساعت و دقیقه تیمی که از نظر روانی قوی‌تر باشد می‌تواند برنده باشد.

کد خبر : ۴۴۹۰۲۸