خبرگزاری کار ایران

سی و هفتمین دوره رقابت‌های بین المللی جام تختی- مشهد

40 تیم در مسابقات آزاد، فرنگی و پهلوانی/ حضور چهره‌های شاخص خارجی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام

سی و هفتمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی جام تختی با حضور 26 تیم خارجی و 14 تیم داخلی برگزار می‌شود که چهره‌های شاخصی در ترکیب تیم‌های خارجی به میدان می‌روند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، سی و هفتمین دوره رقابت‌های جام تختی روزهای 30 دی و اول بهمن ماه با حضور در سه رشته کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی در قالب 40 تیم شامل 26 تیم خارجی و 14 تیم داخلی در سالن شهید بهشتی مشهد با هم مسابقه می‌دهند.
در کشتی آزاد کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان(دو تیم)، اوکراین، قرقیزستان، ازبکستان، مغولستان، گرجستان، عراق و منتخب آمریکای لاتین در کنار پنج تیم داخلی(تیم های منتخب الف، ب، توسعه، جوانان و تیم خراسان رضوی) در چهار گروه به مصاف هم می‌روند.
در تیم کشتی آزاد ارمنستان، گئورگی کتویف دارنده مدال برنز المپیک، قهرمان جهان و اروپا در وزن 97 کیلوگرم، ولودیا فرانگولیان قهرمان اروپا و برنز جوانان جهان در وزن 65 کیلوگرم از نفرات مطرح هستند.، در تیم کشتی آزاد قزاقستان دولت نیازبیکوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا در وزن 61 کیلوگرم، دارن ژوماگاژیف دارنده مدال برنز جهان و بازی‌های آسیایی در وزن 65 کیلوگرم، ژیگر ذکیراف دارنده مدال نقره آسیا در وزن 74 کیلوگرم و مامد ابراگیموف دارنده برنز بازی‌های آسیایی در وزن 97 کیلوگرم حضور دارند.
در تیم کشتی آزاد گرجستان نیز بکا لومتادزه دارنده مدال نقره جهان (2016) و نقره بازی های اروپایی، زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال نقره اروپا در وزن 65 کیلوگرم، ساندرو آمیناشویلی دارنده مدال برنز جهان و بازی‌های اروپایی در وزن 86 کیلوگرم، ماموکا کودزایا دارنده مدال نقره جوانان جهان در وزن 97 کیلوگرم و گئورگی مشویدیشویلی دارنده مدال نقره اروپا در وزن 125 کیلوگرم از نفرات مطرح هستند.
در کشتی فرنگی نیز کشورهای گرجستان، ترکیه، ارمنستان، بلغارستان، اوکراین، ازبکستان و عراق در کنار پنج تیم داخلی( تیم‌های منتخب الف، ب، توسعه، جوانان و تیم خراسان رضوی) در چهار گروه با هم مسابقه می‌دهند.
در تیم کشتی فرنگی ترکیه شرف کلیچ قهرمان جوانان جهان در وزن 59 کیلوگرم، برهان آکبوداگ دارنده مدال نقره جوانان جهان در وزن 80 کیلوگرم، فاتح باشکوی قهرمان دانشجویان جهان، قهرمان اروپا و دارنده برنز جوانان جهان در وزن 98 کیلوگرم و عثمان ایلدریم دارنده مدال نقره جوانان جهان در وزن 130 کیلوگرم حضور دارند.، در تیم کشتی فرنگی ارمنستان سارگیس کوچاریان دارنده مدال برنز جوانان جهان و نقره اروپا در وزن 80 کیلوگرم، رافیک مانوکیان قهرمان جوانان جهان در وزن 80 کیلوگرم و کارن آبگاریان دارنده مدال برنز جوانان جهان در وزن 98 کیلوگرم شرکت می‌کنند.
همچنین در کشتی پهلوانی کشورهای گرجستان، قرقیزستان، روسیه، ارمنستان، بلاروس، صربستان، مجارستان و ترکیه در کنار چهار تیم داخلی( تیم‌های منتخب الف، ب، جوانان و تیم خراسان رضوی) در چهار گروه با هم به صورت تیم به تیم مبارزه می‌کنند.
این مسابقات با همکاری استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد به مناسبت انتخاب مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی در این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۴۹۲۱۵