خبرگزاری کار ایران

هفته هجدهم لیگ برتر

روز سخت استقلال در برزیل/ جدال حساس قعرنشینان در تبریز

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فردا با برگزاری سه دیدار آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فردا (یکشنبه) با برگزاری سه دیدار در شهرهای تبریز، آبادان و شهرقدس آغاز خواهد شد که در این روز، تیم بحران زده استقلال در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت و پیکان نیز میزبان تراکتورسازی خواهد بود. دو تیم قعرنشین صبای قم و ماشین سازی نیز در تبریز با یکدیگر روبرو خواهند شد.

ماشین‌سازی-صبای قم

دو تیم قعرنشین ماشین سازی و صبای قم در شرایطی فردا در ورزشگاه یادگار امام به مصاف هم خواهند رفت که نتیجه این بازی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای برای دو تیم، مخصوصاً سبزپوشان تبریزی داشته باشد. میزبان این دیدار با وجود تغییر سرمربی هنوز تغییری در شرایطش ایجاد نشده و شکست هفته قبل مقابل گسترش فولاد، وضعیت ماشین سازی را بیش از پیش دشوار کرده است. در حال حاضر سبزپوشان با نزدیک‌ترین رقیب خود در جدول که همین صبای قم است، 4 امتیاز فاصله دارند و در صورت شکست در بازی فردا، در ادامه لیگ کار تقریباً غیرممکنی برای جبران اختلاف خواهند داشت. فرهاد کاظمی سرمربی ماشین سازی که همچنان اعتقاد دارد تیمش در پایان لیگ سقوط نخواهد کرد به خوبی می‌داند که پیروزی در بازی فردا اهمیت زیادی در سرنوشت او خواهد داشت. صبای قم هفته گذشته بعد از مدت‌ها ناکامی شکست‌های متوالی موفق شد پیکان را مغلوب کند و شاگردان مرفاوی به همین دلیل حالا با روحیه بهتری در بازی فردا به میدان خواهند رفت. مرفاوی و شاگردانش می‌دانند که برنده شدن در بازی فردا تا چه اندازه برای آنها حیاتی است و از همین رو می‌توان دیدار حساس فردای ماشین‌سازی و صبا را یکی از مهم‌ترین بازی‌های این هفته لیگ دانست.

پیکان-تراکتورسازی

دو تیم بالا جدولی تهرانی و تبریزی در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هر دو تیم هفته گذشته مقابل حریفان خود ناکام بودند. پیکان در قم مقابل صبا شکست خورد و فرصت رسیدن به رده سوم جدول را از دست داد. در طرف دیگر نیز تراکتورسازی در حالی که برای نخستین بار در طول فصل در ورزشگاه یادگار امام به میدان می‌رفت، مقابل نفت ابادان متوقف شد و با از دست دادن دو امتیاز بسیار مهم، فاصله اختلافش با تیم صدرنشین لیگ یعنی پرسپولیس به 4 امتیاز رسید. سه امتیاز بازی فردا برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پیکانی‌ها برای باقی ماندن در بالای جدول و نزدیک بودن به هدف اصلی خود که کسب سهمیه است، نیاز به برد این بازی دارند و تراکتورسازی نیز به خوبی می‌داند از دست دادن امتیاز در این بازی برای آنها به قیمت بیشتر شدن فاصله با پرسپولیس و دور شدن از قهرمانی خواهد بود.

صنعت نفت آبادان-استقلال

علیرضا منصوریان و شاگردانش که این روزها شرایطی بسیار بحرانی را تجربه می‌کنند، فردا در آبادان باید به مصاف تیم سختکوش صنعت نفت بروند. آبادانی‌ها در دور برگشت لیگ و با هدایت فیروز کریمی، سرمربی جدید خود، از دو بازی موفق به کسب 4 امتیاز شده‌اند و تقریباً شرایط خوبی دارند. آنها با متوقف کردن تراکتور در تبریز این روزها بیشتر از هر زمان دیگری آماده بازی با حریف بزرگی مانند استقلال هستند. صنعت نفت که در بازی رفت هم در تهران موفق به شکست استقلال شده بود، حالا در خانه هم حریف سرسختی برای آبی‌پوشان بحران زده محسوب می‌شود و بدون تردید منصوریان و شاگردانش روز سختی را در برابر این تیم پیش رو خواهند داشت.

در طرف دیگر، استقلال این روزها، شرایطی بحرانی را تجربه می‌کند. آبی‌پوشان هفته گذشته در یک بازی خانگی مقابل استقلال خوزستان با ارائه نمایشی ضعیف مغلوب شدند و بعد از این بازی انتقادات از منصوریان تیمش به اوج رسید. منصوریان به خوبی می‌داند که ناکامی در بازی سخت آبادان می‌تواند تبعات بسیار بدی برای او داشته باشد و از همین جهت این دیدار برای سرمربی جوان استقلال و شاگردانش بیش از اندازه حائز اهمیت است. استقلال در این بازی هرائر مگویان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، ولی امید ابراهیمی و جابر انصاری که در بازی هفته قبل به دلیل محرومیت و مصدومیت غایب بودند، می‌تواند فردا برای این تیم به میدان بروند. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که در بازی مقابل نفت آبادان، منصوریان یک بار دیگر مهدی رحمتی را در ترکیب اصلی تیمش قرار بدهد و باید دید فردا سرنوشت برای آبی‌پوشان بحران زده پایتخت چه چیزی را رقم خواهد زد.

لازم به ذکر است که سایر دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر، روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

برنامه بازی‌های روز یکشنبه هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

یکشنبه 3 بهمن 93

ماشین‌سازی‌تبریز - صبای قم، ساعت 14، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

پیکان - تراکتورسازی، ساعت 15:45، ورزشگاه شهدای شهر قدس

صنعت نفت آبادان - استقلال، ساعت 16:45، ورزشگاه تختی آبادان

 

 

کد خبر : ۴۵۰۲۰۱