خبرگزاری کار ایران

داور آتش نشان فوتبال ایران در غم از دست دادن همکارانش (عکس)

حمید حاج ملک، داور فوتبال ایران که به شغل آتش نشانی نیز مشغول است در غم از دست دادن همکارانش در حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو است.

به گزارش ایلنا، داور گیلانی فوتبال ایران که در رشته آتش نشانی نیز فعالیت می‌کند نسبت به اتفاقات رخ داده در آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشانان واکنش نشان داده است.

حاج ملک در خصوص دلیل علاقه‌اش به این رشته می گوید: در سن پائین تر که بودم به دو شغل علاقمند داشتم. معلم ورزش و آتش نشان. در نهایت بعد از اینکه از پگاه بیرون آمدم رسیدن به آرزوی بچگی ام برای مهیا شد و آتش نشان شدم. در شهرستان صومعه سرا امتحان دادم . از بین 700 نفر 30 نفر برگزیده شدیم و بعد از تایید از سوی استانداری در آتش نشانی مشغول بکار شدم.

حمید حاج ملک در خصوص اتفاقات ساختمان پلاسکو هم گفت:« عمق فاجعه را چه کسی است که درک نکرده باشد. مردم در شهر صومعه سرا به ایستگاه ما می آیند و با اهدای شاخه های گل ابراز همدردی می کنند. اما متاسفانه آتش نشان های ما برنمی گردند. آتش نشان مثل خلبان است. برای تربیت او هزینه زیادی می شود و وقت زیادی صرف می شود. خواهش من این است از این پس نهادی ذیربط تعارف را کنار برگذارند. شهرداری تهران و آتش نشانی ده ها بار به ساختمان پلاسکو اخطار داده بودند و نهادی ذیربط باید این اخطارها را اجرایی می کردند و اگر این توصیه ها و نظرات کارشناسی جدی گرفته می شد امروز این حادثه تلخ و از دست دادن آتش نشان ها را شاهد نمی بودیم. پس بهتر است دست کم از این پس هر کس در هر جایگاهی وظیفه اش را به نحو عالی انجام دهد. متاسفانه آتش نشان ها دیگر برنمی گردند . این ها که شهید شدند و رفتند. اجازه ندهیم اتفاقات دیگر این آدم های دوست داشتنی و فداکار را از جمع ما جدا کند. آتش نشان ها هم با هزاران آرزو زندگی می کنند. زن و بچه دارند و... آنها به هیچ فکر نمی کردند ساختمان پلاسکو فرو ریزد وگرنه این حادثه را مثل حادثه های دیگر مهار می کردند. آیا با تصاویری که از ساختمان پلاسکو ثبت شده . چهره های اشک آلود آتش نشان ها، ضجه خانواده هایشان، پیکر آتش نشان های شهید و... کسی به خود اجازه می دهد در وظیفه ای که دارد کوتاهی کند؟»

 

کد خبر : ۴۵۰۲۹۷