خبرگزاری کار ایران

مرور بازی‌های شنبه‌ شب فوتبال اروپا؛

کونته و ونگر لبخند زدند؛ مونتلا گریست

دیروز در بازی‌های حساس باشگاهی اروپا میلان نبرد 6 امتیازی را به ناپولی واگذار کرد و لیورپول مغلوب تیم انتهای جدولی سوانسی شد.

به گزارش ایلنا، فوتبال باشگاهی اروپا دیروز شاهد بازی‌های عجیب و غریبی بود. شاید شکست خانگی لیورپول برابر تیم انتهای جدولی سوانسی (البته الان دیگر در انتهای جدول نیست) عجیب‌ترین این بازی‌ها بود. مروری داریم بر بازی‌های دیروز:

لیگ برتر؛ رونی از چارلتون گذشت

 شیاطین سرخ در خانه‌ی تیم میانه جدولیِ استوک سیتی به تساوی یک-یک دست یافتند تا برخی از خطوط کلی بازی‌های یونایتدِ بازی‌های اخیر تکرار و برجسته شود. این خطوط کلی عبارتند از شکست‌ناپذیری، گلزنی در دقایقِ پایانی و اشتباهات فردی. یونایتد دیروز روی اشتباه خوان ماتا در دقیقه‌ی 17 اولین گل بازی را دریافت کرد. در ادامه آن‌ها فشار آوردند، اما موقعیت‌های گل یکی پس از دیگری از دست می‌رفت. ماتا، لینگارد و پوگبا گل نزدند تا رونی در دقیقه‌ی 92 روی یک ضربه‌ی کاشته بازی را به تساوی بکشاند. رونی با این گل به عنوان بهترین گلزن تاریخ یونایتد دست پیدا کرد و از بابی چارلتون گذشت. این دویست و پنجاهمین گل او برای شیاطین بود.

در آنفیلد زور شاگردان کلوپ به تیم انتهای جدولیِ سوانسی نرسید و لک‌لک‌ها در یک بازی عجیب 2-3 در خانه شکست خوردند. بسیاری عملکرد ضعیف مدافعان را عامل این شکست عنوان می‌کنند و گروهی نیز شکست تاکتیکی تیم کلوب را. در این بازی فراموش‌نشدنی و عجیب لیورپول با اینکه 16 موقعیت گلزنی ایجاد کرد، 74درصد مالک توپ بود و 729 پاس صحیح داد بازی را واگذار کرد تا لبخند را بر لبان کونته و ونگر، که امروز باید به مصاف رقبایشان بروند، بنشاند.

اما در حساس‌ترین بازی این هفته‌ی لیگ‌های اروپایی تاتنهام بازی 2-0 باخته را در برابر سیتی 2-2 کرد. سیتی که در دقایق 48 و 52 روی دو اشتباه هوگو لوریس، گلر تاتنهام، به گل دست یافته بود نتوانست برتری خود را حفظ کند و در پایان دله الی و هونگ میون سون کار را به تساوی کشاندند. الی در بازی رفت نیز موفق شده بود دروازه‌ی شاگردان گواردیولا را باز کند. سرمربی سیتی در کنفرانس خبری بعد از بازی اظهار داشت:«ما خوب بازی کردیم، یک نمایش بدون نقص و فوق‌العاده را ارائه دادیم اما اتفاقی که افتاد خوش‌آیند نبود. ما موقعیت‌های بیش‌تری خلق کردیم و موقعیت‌های زیادی روی دروازه ما خلق نشد، اما نتوانستیم پیروز شویم. باید گل بزنیم، اما فرصت‌های زیادی داشتیم که نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم. اورتون در بازی قبلی چهار شوت به سمت دروازه‌ی ما زد و هر چهار شوت به گل تبدیل شدند. امروز هم تاتنهام دو شوت داشت و هردو گل شدند.»

لالیگا؛ رئال قهرمان نیم‌فصل شد

کروس برای راموس. این فرمول برتری رئال در دیدار با مالاگا بود. شاگردان زیدان در بازی‌ای نه چندان راحت موفق شدند با دو ارسال تونی کروس و دو ضربه‌ی راموس (با پا و با سر) با پیروزی به رختکن بروند و در نیمه‌ی دوم، ضمن دریافت یک گل، به اداره‌ی بازی بپردازند. با این پیروزی رئال قهرمان نیم‌فصل لالیگا شد و موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت و تحکیم کرد. در این بازی کریستیانو رونالدو، ستاره‌ی رئال، چند موقعیت گلزنی را از دست داد.

در بازی عجیب دیگر این روز تیم بحران‌زده و قعر جدولی والنسیا با نتیجه‌ی 2 بر 0 از سد تیم قدرتمند ویارئال گذاشت. گل‌های والنسیا را سولر و سانتی مینا در همان نیمه‌ی نخست به ثمر رساندند.

سری آ؛ سوت‌های سن‌سیرو

تیم ناپولی در حساس‌ترین بازی این هفته نسخه‌ی رقیبش [برای کسب عنوان دومی؟] را در همان ده دقیقه‌ی اول بازی پیچید. اینسینیه و کایخون در دقایق 6 و 9 گلزنی کردند تا تک‌گل یورای کوچکا برای میلان راه به جایی نبرد و این تیم در مصاف با رقیب جنوبی خود یک بازی حساس و حیثیتی را واگذار کند. تیم میلان که بعد از گل‌های خورده به خود آمده بود موفق به طراحی حملات متعددی شد، اما بیش از یکبار موفق به گلزنی نشد. بازی تدافعی و خشن ناپولی منجر به اعتراض هواداران روسونری شد و سوت‌های ممتد آن‌ها را در پی داشت. در این دیدار، جانلوییجی دوناروما، سنگربان 17ساله‌ی میلان، پنجاهمین بازی‌اش را در سری آ انجام داد.

در دیگر بازی دیروز هم فیورنتینای اوج‌گرفته با 3 گل از سد کیه‌وو گذشت. فیورنتینا هفته‌ی گذشته هم یوونتوس را در یک بازی برتر شکست داده بود.

نتایج بازی‌های مهم بوندس‌لیگا، اردیویسه و لوشامپیونه:

لایپزیش 3-0 فرانکفورت

وردربرمن 1-2 دورتموند

آگزبورگ 0-2 هوفن هایم

نانت 0-2 پاری‌سن ژرمن

آلکمار 1-1 اسپارتا روتردام

فاینورد 1-0 ویلم تیلبورگ 

 

کد خبر : ۴۵۰۶۴۴