خبرگزاری کار ایران

واکنش فرگوسن و مورینیو به رکوردشکنی وین رونی

رونی با گلزنی در دیدار مقابل استوک سیتی موفق شد از رکورد سر بابی چارلتون گذر کند و با 250 گل زده به عنوان بهترین گلزن تاریخ شیاطین سرخ دست پیدا کند.

به گزارش ایلنا، در جریان بازی دیروز یونایتد با استوک سیتی، وین رونی مهاجم سرخ‌ها با گلزنی در ثانیه‌های پایانی (روی یک ضربه‌ی ایستگاهی) بازی را به تساوی کشاند تا هم شیاطین شکست‌ناپذیر بمانند و هم او از رکورد 249 گل سر بابی چارلتون، اسطوره‌ی یونایتد، عبور کند. رونی موفق شد دویست و پنجاهمین گل خود برای سرخ‌پوشان را به ثمر برساند و به عنوان بهترین گلزن تاریخ این باشگاه بزرگ نام خود را جاودانه سازد.

چارلتون پس از این رویداد به رونی تبریک گفت: «اگر بگویم به خاطر از دست رفتن رکوردم ناراحت نیستم دروغ گفته‌ام. با این حال برای رونی بسیار خوشحالم. او سزاوار این است که جایی در کتاب تاریخ داشته باشد.»

اما رونی هم در توئیتر خود از وی قدردانی کرد: «بهترین گلزن یونایتد شدن افتخار بزرگی است. تشکر از سر بابی به خاطر حرف‌هایش بعد از بازی.»

سر الکس فرگوسن و مورینیو هم در شمار کسانی بودند که به رونی تبریک گفتند:

«به رونی برای رسیدن به این رکورد تبریک می‌گویم. او با گل‌هایش رکوردی را شکست که سال‌ها پا بر جا بود.»

فرگوسن

«رونی یک افسانه در تاریخ باشگاه و در تاریخ فوتبال انگلستان است و حالا رکورد را در جیب خود دارد. می‌خواهم او یک بازیکن عادی باقی بماند و همچنان به گلزنی‌هایش برای تیم ادامه دهد.»

مورینیو

رونی در حالی به این رکورد دست یافت که تعداد بازی‌هایش برای یونایتد بسیار کمتر از چارلتون است. این 546مین بازی وی برای شیاطین اولدترافورد بود، اما بابی چارلتون 758 بازی برای یونایتد انجام داده بود. باید این را هم در نظر گرفت که چارلتون فوروارد نبود و بیشتر در میانه‌ی میدان و پشت مهاجمان بازی می‌کرد. 

 

کد خبر : ۴۵۰۶۵۸