خبرگزاری کار ایران

برگزاری تیم به تیم و استقبال کشورهای خارجی

تماشاگران نقطه اتکای جام بین المللی تختی

رقابت‌های بین المللی کشتی جام تختی در شرایطی برگزار شد که حضور پرشور مردم در سالن رقابت ها نقطه اتکای این جام در مشهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رقابت‌های بین المللی جام تختی در حالی جمعه شب پس از دو روز مصاف مدعیان به میزبانی مشهد به پایان رسید که علی رغم برخی مشکلاتی که داشت به شکل نسبتا مطلوبی برگزار شد.

این مسابقات از نظر کمی با حضور 38 تیم خارجی و داخلی در سطح بالایی برگزار شد اما از نظر سطح کیفی، جایگاه متوسطی داشت و نباید این نقطه را فراموش کنیم که بسیار کم دیده شده که در تورنمنت بین المللی همه کشتی گیران شاخص دنیا حضور داشته باشند و در همین مسابقات نیز چند کشتی گیر مطرح از گرجستان، قزاقستان، آمریکای لاتین و ... حضور یافتند.

اگر مسابقات بین المللی بزرگ دنیا مانند جام یاریگین، شولتز و ... را ببینیم خواهیم دید که در همین مسابقات هم کشتی گیران خارجی شاخص زیادی راهی آن مسابقات نمی شوند و حتی از تیم ایران هم در جام بین المللی تختی فقط دو کشتی گیر شاخص خود حسن یزدانی و علی رضا کریمی در این رقابت ها حضور داشتند.

جام تختی یک تورنمنت بین المللی است و نمی توان انتظار داشت مانند مسابقات جهانی تمامی ستاره ها را وارد آن  کرد و  می توان گفت در جام تختی کشتی گیران جوان ایران محک خوبی خوردند. 

قطعا بحث فنی یک موضوع بسیار مهم است اینکه چرا حسن یزدانی با علی رضا کریمی در جام بین المللی تختی مبارزه نکرد یک بحث فنی است و هدف کادر فنی هم این موضوع بوده است که این دو چهره شاخص کشتی ایران در این برهه از زمان هم روبرو شوند.

اینکه برخی می گویند برگزاری مسابقات تیم به تیم طرح موفقی نبوده است قطعا نمی دانند کشورهای شاخصی همچون ترکیه، گرجستان، قزاقستان، اوکراین و ... اعلام کرده بودند که در صورتی که مسابقات به صورت تیم به تیم برگزار شود در این رقابت ها شرکت می نمایند. ولی طرح برگزاری تیم به تیم دچار مشکلاتی است که باید مرتفع شود و به قول معروف دیکته نانوشته غلط ندارد.

کشتی ایران هیچ اصراری به حضور روس ها در تورنمنت های خود ندارد و بحث کشتی ایران و روسیه در کشتی بزرگسالان در مباحث فنی آن است و همانطور که همه می بینیم روس ها در تورنمنت های جام کودک و جام شاهد ما شرکت می نمایند و وقتی روس ها در مسابقات بزرگسالان نمی آیند تیم های اصلی ما هم در آن تورنمنت شرکت نمی کنند.

اما نکته ای که نباید از آن غافل شویم این است که در زمان برگزاری تورنمنت جام تختی چندین مسابقه قهرمانی کشور از جمله مسابقات آذربایجان و ترکیه برگزار شد ضمن اینکه کشتی گیران مطرح روس نیز خود را برای حضور در جام پادوبنی و یاریگین که مجوز حضور در تیم های کشتی روسیه است، آماده می کنند و برخی از کشتی گیران مطرح دنیای کشتی نیز در لیگ های حرفه ای هند و آلمان حضور داشتند و با توجه به برگزاری مسابقات قاره ای امکان برگزاری این تورنمنت در زمان دیگری نیست و می بینیم که روس ها سال هاست جام یاریگین را در حدود همین زمان برگزار می کنند.

به هر حال مشهد میزبان تورنمنتی بود که در حد و اندازه یک سابقه بین المللی برگزار شد و سطح مناسبی داشت.

 

کد خبر : ۴۵۰۷۲۶