خبرگزاری کار ایران

هفته هجدهم لیگ برتر

مصاف پرسپولیس با تیمی که خارج از خانه نمی‌بازد/ بازگشت ویسی به اهواز

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۷۳۵

هفته هجدهم لیگ برتر فردا با انجام پنج بازی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فردا دوشنبه  با انجام پنج بازی در شهرهای اهواز، مشهد، تهران و اصفهان به پایان خواهد رسید. در این روز استقلال خوزستان میزبان سپاهان است، پدیده به مصاف نفت تهران می‌رود، سایپا میزبان سیاه‌جامگان خواهد بود، ذوب‌آهن و فولاد رودروی یکدیگر قرار خواهند گرفت و در آخرین بازی هفته نیز تیم صدرنشین پرسپولیس میزبان گسترش فولاد خواهد بود.

استقلال خوزستان-سپاهان

عبدالله ویسی، سرمربی فصل گذشته استقلال خوزستان که موفق شد با این تیم به مقام قهرمانی لیگ برسد، حالا باید برای مصاف با تیم سابق خود دوباره به اهواز برگردد. استقلال خوزستان در این فصل و بدون حضور ویسی شرایط زیاد خوبی ندارد و بر خلاف فصل گذشته در میانه‌های جدول حضور دارد. البته مشکلات مالی نیز تاثیر زیادی در عدم نتیجه‌گیری مناسب این تیم داشته است. با این وجود استقلال خوزستان با پیروزی شیرین هفته گذشته مقابل استقلال در تهران، از نظر روحی در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد. سپاهان نیز در این فصل با وجود داشتن ویسی روی نیمکت خود، آنطور که توقع می‌رفت پرقدرت ظاهر نشده و نوسان زیادی در نتیجه‌گیری داشته است. جدال فردای این دو تیم بدون تردید به دلیل تقابل پورموسوی و ویسی که فصل گذشته در کنار هم استقلال خوزستان را قهرمان لیگ کردند، جذابیت بالایی خواهد داشت.

پدیده-نفت

رضا مهاجری و شاگردانش این روزها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند و فاصله کمی با قعر جدول دارند. نفت تهران نیز برخلاف نیم فصل اول، دور برگشت لیگ را بد آغاز کرده و با دو شکست مقابل استقلال و سپاهان، از بالای جدول به رده‌های میانی سقوط کرده است. پدیده که در بازی رفت با سه گل مغلوب نفت شد، برای جبران آن شکست انگیزه زیادی دارد و می‌تواند با پیروزی در این بازی خانگی چند رده‌ای در جدول صعود کند. نفت نیز که بعد از دو بازی دوباره علی دایی را روی نیمکت خواهد داشت، در صورت پیروزی می‌تواند باز به جایگاه قبلی خود برگردد.

سایپا-سیاه‌جامگان

دو تیم تهرانی و مشهدی که در انتهای جدول لیگ با یکدیگر همسایه هستند، نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز بازی فردا دارند. سایپا با وجود تمام هزینه‌هایی که در این فصل کرده، نتایج خوبی نگرفته، به عنوان یکی از شگفتی‌های این فصل لیگ، مدتها است که در رده‌های آخر جدول قرار دارد. سیاه‌جامگان نیز شرایطی مشابه با حریف تهرانی خود دارد و آنها نیز حال روز خوبی در جدول لیگ ندارند. با توجه به شرایط بد دو تیم در این فصل، این بازی را باید یک نبرد 6 امتیازی برای هر دو سرمربی دانست.

ذوب‌آهن-فولاد

سبزپوشان اصفهانی بعد از چندین هفته روند خوبی که داشتند، هفته گذشته بالاخره مقابل سایپا متوقف شدند و شانس کم کردن فاصله خود با رده دوم جدول را از دست دادند. فولاد نیز هفته گذشته با ارائه یک بازی بد مقابل پرسپولیس به شدت تنبیه شد و شکست سنگینی را متحمل شد. ذوبی‌ها جایگاه سومی خود را به دلیل فاصله کم اختلاف با رقیب همشهری خود در خطر می‌بیند و برای حفظ این رده باید در بازی فردا به پیروزی برسند، ضمن اینکه شاگردان حسینی منتظر لغزش دو تیم اول و دوم جدول نیز هستند تا فاصله خود با آنها را کم کنند. فولاد نیز بدون تردید قصد خواهد داشت تا از شوک شکست مقابل پرسپولیس خارج شود و با انگیزه زیادی در این دیدار به میدان خواهد رفت تا ضمن جبران باخت هفته گذشته دوباره به جمع بالانشینان لیگ برسد.

پرسپولیس-گسترش فولاد

صدرنشین قدرتمند لیگ فردا در خانه میزبان تیمی است که تا به حال خارج از خانه مغلوب هیچ تیمی نشده است. گسترش فولاد با اینکه لیگ را خوب شروع نکرد اما آرام آرام به روند خوبی رسید و توانست خودش را به میانه‌های جدول برساند. این تیم که تاکنون در هیچ بازی بیرون از خانه‌ای نباخته، فردا بدون شک کار بسیار سختی برای حفظ رکورد خود خواهد داشت. پرسپولیس این روزها در اوج آمادگی قرار دارد و کمتر تیمی می‌تواند مقابل برانکو و شاگردانش مقاومت کند. سرخپوشان تهرانی خودشان تا به حال در بازی‌های خانگی شکست نخورده‌اند و آن هم همانند میهمان خود به دنبال حفظ رکورد خود و البته تثبیت صدرنشینی هستند. پرسپولیس در این بازی محسن مسلمان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما با بازگشت دوباره فرشاد احمدزاده که در بازی قبل محروم بود، و باوجود سروش رفیعی، بدون شک برانکو مشکلی در ترکیب تیم خود احساس نخواهد کرد.

فراز کمالوند سرمربی گسترش فولاد در تازه‌ترین صحبت‌های خود صراحتاً گفته است می‌خواهد با شکست پرسپولیس به دیگر تیم تبریزی یعنی تراکتورسازی که رقیب اصلی پرسپولیس است کمک کند و پرسپولیس هم باید برای حفظ فاصله خود با تراکتورسازی، دیگر تیم تبریزی را قربانی کند. کاری که البته اصلاً راحت نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز