خبرگزاری کار ایران

اعتراض به داوری بازی را نیمه کاره گذاشت؛

جنجال و درگیری اینبار در فوتبال بانوان ایران

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۳۰۳

هفته پانزدهم لیگ فوتبال بانوان در حالی به پایان رسید که جدال دو تیم ذوب آهن و خیبر خرم آباد با جنجال همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزش ایلنا، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان با برگزاری ٥ دیدار جمعه اول دی ماه برگزار شد. در یکی از این دیدارها، دو تیم خیبر و ذوب آهن ساعت 10 صبح در ورزشگاه اصفهان به مصاف هم رفتند که حواشی به وجود آمده در این دیدار باعث شد تا خیبری ها تصمیم به خروج از زمین بگیرند و داور در نهایت بازی را به سود ذوب آهن به پایان رساند! در دقیقه 83 این بازی یک پرتاب اوت به سود ذوب آهن که در نهایت منجر به گل این تیم شد، با اعتراض خیبری ها همراه شد تا آنها تصمیم به ترک زمین بگیرند. در نیمه اول هم درگیری و اعتراض به تصمیمات داوری بارها منجر به قطع این دیدار شده بود. در این خصوص حیدری، سرمربی خیبر خرم آباد در گفتگو با ایلنا به ارایه توضیح درباره اتفاقات رخ داده پرداخت.

بنفشه حیدری درباره اعتراضات تیمش به تصمیمات داوری گفت: داورها با هم هماهنگ نبودند و در دقیقه 20 نیمه اول، با وجود موقعیت خوبی که تیم ما داشت آفساید اعلام شد. دوباره در همان نیمه در موقعیتی دیگر، بازیکن ما در نزدیکی دروازه متوقف و اعلام خطا شد اما هیچ پرچمی از سوی کمک داور به نشانه آفساید اعلام نشد.

سرمربی بانوان خیبر خرم آباد در ادامه افزود: حتی به دلیل خطایی که بازیکن تیم مقابل انجام داد داور کارت زرد را از جیب خود در آورد که به بازیکن خاطی نشان دهد اما در میانه راه منصرف و به دلیل عدم قاطعیت کارت را دوباره درون جیب خود گذاشت و ناداوری ها تا جایی ادامه پیدا کرد که بازی در نیمه دوم متوقف شد.

 

گل به ثمر رسیده آفساید بود

وی در خصوص دقیقه 38 نیمه دوم و گل برتری تیم ذوب آهن اظهار داشت: تا آن زمان با وجود برتری تیم ما از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی بازی بانتیجه مساوی ادامه داشت اما اوتی که منجر به گل در نیمه دوم شد، همه چیز را عوض کرد. ابتدا اوت توسط داور به نفع تیم ما اعلام شد اما بعد داور نظرش را عوض کرد و پرتاب را به نفع تیم حریف گرفت و همین باعث زدن گل دوم تیم حریف  برتری تیم ذوب آهن شد.

بنفشه حیدری  ادامه داد: با تغییر تصمیم داور بازیکنان گیج شده و از بازی جا ماندند و گل خوردیم. به اعتقاد من گلی هم که از این اوت به ثمر رسید از روی آفساید بود اما باز به نفع تیم حریف سوت زده شد.

سرمربی خیبر با بیان اینکه اشتباهات داوری تنها متوجه تیم او نبوده و حریف نیز از این مساله متضرر شده در ادامه گفت: مشکل فقط تیم ما نبود و تنها ما به داوری معترض نبودیم. سرمربی ذوب آهن هم معترض بود و به اعتقاد ایشان داور قاطعیت لازم را در تصمیم گیری نداشتٰ اما در نهایت تعداد اشتباهات بر ضد تیم ما بیشتر بود.

 

در کمال ناباوری بازی واگذار به حریف شد

سرمربی تیم خیبر خرم آباد ادامه داد: داوران با ناداوری خود، شادابی را از بازی و بازیکنان می گیرند. این اولین باری نبود که این اتفاق برای تیم ما افتاد. در کل داوری درلیگ برتر فوتبال بانوان بسیار ضعیف عمل می کند. تیم ما برای سال اول است که به این مسابقات راه پیدا کرده است و با این همه ناداوری همه انگیزه و زحمت فوتبالیست ها به باد رفت.

حیدری در پاسخ به این سوال که چرا بازی را به اتمام نرساندید، عنوان کرد: من تیم را بیرون نکشیدم. بچه ها از تصمیمات داور در نیمه اول و دوم عصبانی شدند و  گل آفساید در نیمه دوم بر عصابنیت بیشتر آنها افزود و به نشانه اعتراض به کنار زمین آمدند و با داور خط بر سر اشتباهات داوری صحبت کردند.

وی در ادامه افزود: حتی خود ناظر فدراسیون چند تن از بازیکنان عصبی ما برای برقراری آرامش  به رختکن هدایت کرد. ما قصد انصراف از بازی را نداشتیم و می توانستیم نتیجه را جبران کنیم اما داور پایان بازی را به سود ذوب آهن اعلام کرد.

بنفشه حیدری درباره این که بالاخره نتیجه بازی چه شد، گفت: تیم ما وقتی از رختکن بیرون آمد برای ادامه بازی به زمین آمد. حتی تعدادی از بازیکنان در زمین باقی مانده بودند اما در کمال ناباوری، داور بازی را با نتیجه 2 بر 1 بدون اعلام شفاهی یا کتبی به تیم ما، به نفع تیم ذوب آهن تمام شده اعلام کرد. دیروز از طریق هیات فوتبال خرم آباد نامه ای در خصوص نتیجه بازی به نائب رییس فدراسیون فوتبال زدیم تا توسط کمیته انظباطی  تکلیف نتیجه بازی و دقایق باقیمانده مشخص شود.

گفتنی است داوری این بازی  بر عهده مهناز ذکایی از استان البرز بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز