خبرگزاری کار ایران

فرگوسن: منچستر شبیه مورینیو شده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۳۳

سر الکس فرگوسن مربی سابق منچستریونایتد می‌گوید هیچ کس نمی‌تواند رکورد250 گل وین رونی را بشکند.

به گزارش ایلنا، فرگوسن که در سال 2004 رونی را به‌عنوان بازیکنی 18 ساله به خدمت گرفت، دستاورد رونی در عبور از رکورد 249 گل سر بابی چارلتون را خارق العاده توصیف کرد و به تلویزیون باشگاه منچستریونایتد گفت: «44 سال طول کشید تا رکورد چارلتون شکسته شود. وقتی رونی آمد من هرگز فکرش را هم نمی‌کردم که او به این رکورد برسد. او دویست و خرده‌ای بازی کمتر از بابی انجام داد و همین رکوردش را جالب‌تر می‌کند. در فوتبال امروز، سخت است که بازیکنی بتواند در یک باشگاه 10 سال بماند. ژوزه مورینیو از مارکوس راشفورد نام برد و اینکه این بازیکن جوان فرصت دارد اگر در یونایتد بماند و بتواند استعدادش را مثل وین شکوفا کند اما این هدف واقعا بزرگی است که کسی بتواند به رکورد او برسد.»

رونی گرانترین بازیکن جوان تاریخ فوتبال شد وقتی با 30 میلیون پوند از اورتون خریده شد. فرگوسن ادامه داد: «تنها راه برای ارزیابی پولی که پرداخت شده طول مدتی است که در باشگاه بوده. من خیلی خوش شانس بودم که روی کین را 11 سال داشتم، استیو بروس را برای مدتی طولانی، پیتر اشمایکل و دنیس اروین را همینطور. بازیکنان جوانی مثل رایان گیگز، پل اسکولز و گری نویل هم بیش از 10 سال ماندند. با توجه به خدماتی که رونی در تیم انجام داده، پولی که برای او پرداخت شده اهمیتی ندارد.»

فرگوسن 75 ساله که همچنان مدیر یونایتد محسوب می‌شود، همچنین از شیوه مورینیو تمجید کرد که توانسته بعد از شروع نامشخص در اولدترافورد، وضعیت تیم را دگرگون کند، او درباره سومین مربی باشگاه بعد از خودش گفت: «مورینیو کار بزرگی در تیم انجام داده. تیم عملکرد خوبی نداشت و او باید راه حلی برای اصلاح تیمش پیدا می‌کرد و همین کار را ‌کرد. در یک مقطعی اوایل فصل، نمی‌توانست خوب تصمیم بگیرد و احساساتش غلبه می‌کرد اما حالا آرام است و اوضاع تحت کنترلش قرار دارد. تیم در حال حاضر خیلی خوب بازی می‌کند و او خیلی بدشانس بوده. او شش تساوی یک بر یک داشته و در هر بازی بهتر از حریف بوده. اگر تمام این تساوی‌ها رقم نخورده بود او می‌توانست با چلسی رقابت کند. این بخش بدشانسی فوتبال است اما او یادگرفته با آن کنار بیاید. تیم شبیه مربی شده و انرژی و انگیزه فراوانی دارد که به نظر من خیلی مهم است.»

یونایتد که در رده ششم جدول لیگ برتر قرار دارد، این شانس را دارد که در اولین فصل حضور مورینیو به فینال جام اتحادیه و بازی در ویمبلی برسد، امشب آنها در بازی برگشت نیمه‌نهایی برابر هال باید از برد 2 بر صفر بازی رفت محافظت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز