خبرگزاری کار ایران

تعهد اخلاقی به مقررات اردو، شرط اول برای وزنه برداران تیم ملی

تعهد اخلاقی وزنه برداران به مقررات اردوی تیم ملی شرط اول و بدیهی برای موفقیت وزنه برداری کشور در میادین معتبر بین المللی است.

در حقیقت وزنه برداران باید به این درجه از یقین برسند که برای کسب عنوان در میادین و همچنین حرکت در مسیر پیشرفت و اعتلا نیاز است که از با دوری از تک روی و تمرینات انفرادی با حضور در اردوهای تیم ملی نسبت به مقررات اردویی متعهد شوند.

وزنه برداران باید بدانند که حرکت خارج از ضوابط و مقررات اردویی و عدول از نظم و انضباط حاکم بر اردوی تیم ملی نمی تواند آنها را در مسیر موفقیت قرار دهد، شاید بعضا برخی از وزنه برداران به طور مقطعی بتوانند با روش های ناموزون و غیر استاندارد به موفقیت هایی در میادین دست پیدا کنند اما یقین داشته باشند که این نوع تمرین نمی تواند ضامن موفقیت آنها باشد.

یک ورزشکار حرفه ای باید خود را ملتزم به رعایت مقررات و دستوران کادر فنی تیم ملی بداند، درکشورهای صاحب نام در وزنه برداری رویکرد حاکم به شیوه ای است که اگر یک قهرمان المپیک بخواهد ساز مخالف زده و بر خلاف نظم اردو و نظر کادر فنی حرکت کند به سادگی از تیم ملی کنار گذاشته می شود.

ورزشکار سالاری در حقیقت جایی در کشورهای پیشرفته ندارد و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان نیز باید از حاکم شدن فضای ورزشکار سالاری در این رشته ورزشی ممانعت بعمل آورد، وزنه برداران باید با حضور مستمر و مداوم در اردوهای تیم ملی تمرینات خود را بر اساس توصیه های فنی کادر مربیان تنظیم و تدوین کند.

بعضا شاهد هستیم طی سال های گذشته برخی از وزنه برداران بدون توجه به توصیه های فنی کارد تیم ملی به طور انفرادی تمرینات خود را دنبال کرده اند ، البته در این بین متاسفانه کادرفنی نتوانسته است به صلابت انضباط و نظم اردویی را بر رفتار وزنه برداران حاکم کند.

به آن معنا که اگر از روز نخست کادرفنی و فدراسیون وزنه برداری بدون توجه به نتیجه گرایی وزنه برداران تک رو را از تیم ملی به سادگی خط می زد و قانون گرایی را بر نتیجه گرایی ترجیح می داد امروز مشکل بی توجهی به نظم اردویی و نظر مدیریت فنی تیم ملی به وجود  نمی آمد.

فدراسیون وزنه برداری باید بدون توجه به عناوین وزنه برداران رعایت مقررات و اخلاق حرفه ای و نظم اردویی را بر هر چیز دیگر ارجح تر بداند و اگر به طور روزی بهداد سلیمی به عنوان یکی از وزنه برداران نامی جهان بخواهد بی توجه به این مقررات تمرینات خود را دنبال باید از سوی فدراسیون به سادگی کنار گذاشته شود.

ادامه رویکرد تکروی از سوی برخی از وزنه برداران در پیگیری تمرینات و بی توجهی به نظم اردویی و توصیه های کادرفنی آفتی برای این رشته مدال آور کشورمان محسوب می شود،لذا باید کادرفنی تیم ملی و در راس آن فدراسیون وزنه برداری با اتخاذ شیوه های قاطع اجازه ندهد که وزنه برداران نسبت به ساختار اردوی تیم ملی بی توجه بوده و بخواهند تمرینات خود را خارج از فضای اردوی تیم ملی دنبال کنند.این مهم مطالبه ای است که همه مردم و کارشناسان از فدراسیون وزنه برداری دارند.

گزارش از امیرطاهر حسین خان

 

کد خبر : ۴۵۲۵۷۳