خبرگزاری کار ایران

کاراته‌وان پاریس

کاراته‌کاهای ایرانی از امروز روی تاتامی می‌روند

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۸۵۴

اولین دوره لیگ جهانی (کاراته‌وان) در سال 2017 به میزبانی پاریس آغاز شد و کاراته‌کاهای ایران با شناخت رقبای خود از امروز برروی تاتامی می‌روند.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، روز اول کاراته‌وان پاریس، با پیکارهای کاتای انفرادی و تیمی در گروه زنان و مردان و همچنین مبارزات 50- کیلوگرم زنان و 60- و 67- کیلوگرم مردان پیگیری شد.

کاراته‌کاهای ایرانی هم با شناخت رقبای خود از امروز مبارزات خود را آغاز می‌کنند. مبارزات روز دوم در اوزان 55-، 61-، 68- و 68+ کیلوگرم زنان و 75-، 84- و 84+ کیلوگرم مردان انجام خواهد شد که 11 کاراته‌کای ایرانی برروی تاتامی می‌روند.

در گروه زنان، در وزن 55- کیلوگرم، طراوت خاکسار در نخستین گام با انژلیکا ترلایگا از اوکراین، نایب قهرمان اروپا در سال 2016 و دارنده 4 مدال لیگ جهانی کاراته، رقابت می‌کند و در صورت پیروزی رو در روی نماینده کشور میزبان قرار خواهد گرفت. در وزن 68+ کیلوگرم نیز حمیده عباسعلی نایب قهرمان جهان در سال 2014 و نفر سوم پیکارهای جهانی سال 2016 و دارنده 5 مدال در پیکارهای کارته‌وان ابتدا به مصاف انا ایزایل مندوزا از مکزیک دارنده 3 مدال برنز در مسابقات قهرمانی پان‌امریکا می‌رود و در صورت پیروزی کاراته‌کایی از کشور فرانسه را پیش رو دارد.

اما در گروه مردان، در وزن 75- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری نفر سوم پیکارهای جهانی 2016 باید در اولین مبارزه در کاراته‌وان فرانسه با پاول یویچ از بلاروس دیدار کند و در صورت برتری باید منتظر برنده دیدار فرانسه و عربستان باشد. ابراهیم حسن بیگی دیگر کاراته‌کای ایرانی در این وزن در گام اول رو در روی دیمیترو نگاتوروف از اوکراین قرار می‌گیرد و در صورت پیروزی به مصاف برنده عربستان و فرانسه خواهد رفت. یونس ناصری هم در گام نخست نماینده کشور ژاپن (کن نیشیمورا) که در کارنامه‌اش 4 مدال کاراته‌وان به چشم می‌خورد را پیش رویش می‌بیند و برنده دیدار ایتالیا و سان‌ماریو رقیب بعدی او خواهد بود.

در وزن چهارم (84- کیلوگرم)، 3 کاراته‌کای ایرانی حضور دارند. ذبیح اله پورشیب دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان در سال 2016 و 7 مدال رنگارنگ در کاراته‌وان، باید ابتدا عبدالعزیز الحکیمی نماینده عربستان که به تازگی از رده سنی جوانان به بزرگسالان راه یافته است را ببرد و سپس به مصاف برنده دیدار فرانسه و آلمان برود. مهدی خدابخشی که همراه با تیم ایران در مسابقات جهانی 2016 عنوان قهرمانی کومیته تیمی را بدست آورد نیز ابتدا اندری توروشانکو از اوکراین را پیش رو دارد و سپس باید با ابراهیم نانتومی یکی دیگر از نمایندگان عربستان رقابت کند. احسان حیدری دیگر کاراته‌کای ایرانی حاضر در این وزن هم در گام اول رو در روی ارتم جکالیوک از اوکراین قرار می‌گیرد و سپس با برنده دیدار آمریکا و عربستان مبارزه خواهد کرد.

اما در سنگین وزن (84+ کیلوگرم)، هادی عرب باید با دیماش اوکماتوف قزاق رو برو شود و در صورت پیروزی در این پیکار، کاراته‌کایی از کشور میزبان را پیش رو دارد. سامان حیدری دارنده دو مدال لیگ جهانی کاراته و دارنده مدال برنز کومیته تیمی جهان در سال 2012، با مدیو رایمکلف از قزاقستان پیکار می‌کند و سپس به مصاف ابلایب دایپ از فرانسه خواهد رفت. همچنین سجاد گنج‌زاده قهرمان جهان در سال 2016، نایب قهرمان جهان در سال 2014 و دارنده 3 مدال در لیگ جهانی کاراته، در گام نخست گیاکوما کازولینو از ایتالیا را در پیش دارد و در صورت برتری در این رقابت با الکسناندور پایون از رومانی مبارزه می‌کند.

گفتنی است؛ ایران در روز اول این مسابقات تنها در وزن 60- کیلوگرم نماینده داشت که مجید حسنی نیا در تصمیمی قابل تقدیر از مبارزه با نماینده رژیم اشغالگر قدس انصراف داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز