خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم پالایش گاز ایلام؛

داور را برای قضاوتش نمی بخشم/ سر تیم ما را بریدند/ قد داور استاندارد نبود

هفته شانزدهم لیگ فوتبال بانوان در حالی به پایان رسید که جدال دو تیم پالایش گاز و آینده سازان با جنجال همراه شد.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان با برگزاری ٥ دیدار جمعه هشتم دی ماه برگزار شد. در یکی از این دیدارها، دو تیم پالایش گاز ایلام و آینده سازان اصفهان در ورزشگاه نجف آباد اصفهان به مصاف هم رفتند که حواشی به وجود آمده در این دیدار باعث شد تا سرمربی یکی از تیم نسبت به داور اظهار بی عدالتی کند.

اعتراض فاطمه حیاتی، سرمربی تیم پالایش گاز ایلام نسبت به ناداوری حواشی مسابقه را رسانه ای کرد. وی در این خصوص گفت: داور را بابت اشتباهاتش نمی بخشم. خطای روی زهرا حاتم نژاد در محوطه جریمه آینده سازان آن هم بر روی بازیکن حرفه ای فوتبال بانوان آنقدر واضح بود که توپ جمع کن اصفهان با وجود سن کمش گفت این خطای پنالتی بود. حتی در صحنه مشابه سرداور، خطا برروی فروغ موری را به نفع اینده سازان اصفهان پنالتی گرفت و این قضاوت ناعادلانه است. 
حیاتی ادامه داد: داوری به قدری ضعبف بود که به حاتم نژاد اخطار تمارض دادند اما کارت زرد بابت آن به بازیکن تعلق نگرفت و این در صورتی بود که خود بازیکن به سمت داور وسط رفت و گفت اگر مطمئن هستید خطا بوده پس چرا کارت نمی دهید.

سرمربی تیم پالایش گاز ایلام با وجود باخت، خود را برنده بازی می داند و اظهار کرد: ما به عنوان یک تیم بومی به تازگی وارد مسابقات لیگ برتر شده بودیم  و اگر قضاوت بازی درست بود قطعا برنده بازی بودیم اما به دلیل داوری های اشتباه داور وسط، سر تیم ما بریده شد و به راحتی زحماتمان به باد رفت.

وی نداشتن فیلم بازی را از اشتباهات غیر قابل جبران دانست و بیان کرد: در بازی به این مهمی فیلمبرداری انجام نشد و هیچ کدام از ما هم از موضوع اطلاعی نداشتیم. زمانی که بازیکن تیم ما برای قضاوت اشتباه به داور گفت فیلم بازی را به فدراسیون می فرستیم، داور به طعنه گفت اگر فیلمی بود به من هم برسان. جالب تر این که وقتی برای اعتراض به سراغ ناظر بازی  هم رفتیم ایشان هم از نبود فیلمبردار  اظهار بی اطلاعی کردند.

حیاتی ادامه داد: حتی به سراغ نماینده فدراسیون بایت نبود فیلمبردار رفتیم اما گفتند باید خودتان درخواست فیلمبرداری می دادید. فدراسیون بیاید تکلیف ما را مشخص کند. وقتی فیلمبردار می بریم می گویند مهمان حق فیلمبرداری ندارد  و زمانی هم  که نمی بریم خودشان فیلم بردار اعزام نمی کنند و یا حتی دستور آن را به میزبان نمی دهند. مانده ام چه کنم.

سرمربی تیم پالایش گاز ایلام در پاسخ به این سوال که به نظر شما دلیل سوت اشتباه داور چه بوده است، تاکید کرد: علت اصلی ناداوری علاوه بر نبود دانش کافی، قد داور بود. من هم خودم مدرک داوری دارم اما نمی دانم چرا برای دادن کارت داوری به قد داوران اهمیتی داده نمی شود. داور وسط به زور قدش به 160 سانتی متر می رسید و به دلیل همین نمی توانست خیلی از صحنه ها را ببیند.

وی ترس داور از حضور عکاسان را یکی دیگر از دلایل قضاوت نادرست داوران دانست و بیان کرد: مابه­ازای نبود فیلم بردار،  11 عکاس در مسابقه حضور داشتند که داورها به دلیل ترس از حضور آن ها حتی نتوانستند پنالتی را بگیرند و یا از کمک خود مشورت بگیرند و  ترجیح دادند خودسرانه قضاوت کنند.

 

 

کد خبر : ۴۵۳۵۳۴