خبرگزاری کار ایران

نتایج جام فرانسه بیانگر سیاست صحیح جوانگرایی فدراسیون کشتی

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۱۹۵

رقابت‌های بین المللی کشتی پاریس، برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط محسن حاجی پور، رامین طاهری و امیر قاسمی منجزی صاحب مدال طلا، علی اکبر حیدری در وزن 98 کیلوگرم صاحب مدال برنز و علی ارسلان در وزن 66 کیلوگرم صاحب عنوان پنجم شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ‌ماه‌های گذشته برخی از کارشناسان کشتی نسبت به عملکرد علی اشکانی در راس تیم ملی کشتی فرنگی انتقادات مختلفی را بیان داشتند، عده‌ای نسبت به پوست اندازی و جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی کشتی فرنگی معترض بوده و این اقدام را کاری بیهوده و خارج از عرف حرفه‌ای ورزش قهرمانی قلمداد کردند.

عدم کسب نتیجه لازم از سوی تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های جهانی در اوزان غیر المپیکی این انتقادات را وارد فاز جدیدی کرده بود به طوریکه حتی گفته شد که شورای فنی کشتی فرنگی برای کسب نتایج مطلوب به علی اشکانی سرمربی تیم ملی اولتیماتوم داده است ادعایی که بعدا از سوی اعضای شورای فنی تکذیب گردید.

روند حرکتی تیم ملی کشتی فرنگی طی ماه‌های اخیر نشان دهنده پیشرفت و ارتقای سطح فنی کشتی گیران فرنگی کار کشورمان است، قهرمانی در جام بین المللی تختی که به صورت ویژه و تیم به تیم برگزار گردید و در امتداد آن قهرمانی در جام بین المللی فرانسه با کسب 3 مدال طلا از سوی کشتی گیران جوان کشورمان نشان دهنده روند رو به رشد تیم ملی کشتی فرنگی است.

درحقیقت جوانگرایی صورت گرفته از بدو قرار گرفتن علی اشکانی در راس تیم ملی با اینکه با مخالفت‌هایی روبرو شد، اما محصول این جوانگرایی به تازگی در حال رویش و چیدن است.

با نگاهی به عملکرد تیم منتخب کشتی فرنگی در جام فرانسه در می‌یابیم که با توجه به اینکه برخی از نفرات مانند حاجی‌پور که مدت‌ها از شرایط مسابقه دور بود، در این مسابقات اوپن با 7 پیروزی اول شد، حاجی‌پور در قانون جدید با توجه به توانایی‌های فنی که در حالت سرپا دارد می‌تواند موفق باشد.

در جایی دیگر علی ارسلان هم در این رقابت‌ها در مجموع 5 دور کشتی گرفت و به نظر می‌رسد که می‌تواند با توجه به شرایط سنی پشتوانه خوبی برای وزن 66 کیلوگرم باشد. حیدری در وزن 98 کیلوگرم هم عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت و مقابل کشتی‌گیر سوئدی که در المپیک ریو قاسم رضایی را شکست داده بود با نتیجه نزدیک تساوی مبارزه خود را واگذار کرد.

کشتی گیر دیگر تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در جام فرانسه رامین طاهری با وجود آسیب‌دیدگی که از ناحیه رباط زانو داشت، با توجه  به تلاشی که از خود به نمایش گذاشت، نتایج خوبی کسب کرد این کشتی گیر مقابل حریف سوئدی قادریان که در مسابقات جهانی مجارستان او را شکست داده بود به راحتی به پیروزی رسید و موفق به کسب مدال طلا شد.

در مجموع سیاست فدراسیون کشتی در ایجاد تغییرات بنیانی در تیم ملی کشتی فرنگی و حرکت در مسیر جوانگرایی و پوست اندازی در حال به بار نشستن است و می‌توان این انتظار را داشت که این سیاست با قهرمانی در جام جهانی کشتی فرنگی نتیجه نهایی خود را به منصه ظهور بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز