خبرگزاری کار ایران

پیش بازی لیورپول-چلسی؛

تقابل مکتب ماینتس و نئوکاتاناچو

امشب دو تیم لیورپول و چلسی، در هفته بیست و سوم لیگ برتر، به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، امشب دو تیم لیورپول و چلسی، در هفته بیست و سوم لیگ برتر، به مصاف هم خواهند رفت. این دو تیم در حالی پای به این دیدار می‌نهند که چلسی با 55 امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و لیورپول با 10 امتیاز اختلاف در مکان چهارم ایستاده است.

لیورپول در سال تازه‌ی میلادی اوضاع خوبی نداشته است. این تیم از دو جام اتحادیه و حذفی کنار رفته و در لیگ هم در جدول رده‌بندی سقوط کرده است. در آن سوی میدان چلسی با اتکا به خط دفاعی قدرتمند خود شکست‌ناپذیر نشان داده است. چلسی در 4 بازی اخیر خود تنها 1 گل دریافت کرده است.

طی ده دیدار اخیر این دو تیم لیورپول دو بار به پیروزی رسیده است و چلسی چهار بار. همچنین، این دو تیم تا کنون 176 بار به مصاف هم رفته‌اند که لیورپول 77 بار برنده شده است و چلسی 61 بار؛ 38 بازی هم مساوی شده است.

این مصاف به نوعی جدال کونته و کلوب، دو مربی طراز اول دنیای فوتبال، است؛ تقابل دو سبک؛ فوتبال رمانتیک لیورپول و فوتبال رئالیستی چلسی؛ یا به عبارتی تقابل مکتب ماینتس و نئوکاتاناچو.

از ویژگی‌های بازی لیورپول [و مکتب ماینتس] پرس از جلو، تملک توپ، پاس‌های سریع و کوتاه، ارسال توپ به کناره‌ها و پشت مدافعان توسط دو دفاع آخر و... احتمالا در این بازی مانه به علت خستگی ناشی از حضور در جام ملتهای آفریقا غایب خواهد بود. او نقشی کلیدی در سیستم کلوب دارد. این را افت لک‌لک‌ها در چند بازی اخیری که او غایب بوده است نشان می‌دهد. همچنین کلوب باید فکری به حال مدافعان میانی خود بکند. او به مدافعان پا به توپ و بازیسازی مثل متس هوملز نیاز دارد.

 

 

 

کد خبر : ۴۵۴۴۹۸