خبرگزاری کار ایران

واکنش تند مهرداد میناوند نسبت به صحبت‌های بختیار رحمانی

مهرداد میناوند با انتقاد از بختیار رحمانی از او خواست هر چه سریعتر با عذرخواهی اش از خداداد عزیزی نشان دهد که روح پهلوانی در فوتبال وجود دارد.

به گزارش ایلنا، پیشکسوت فوتبال ایران که در جمع نسل 98 محبوب فوتبال ایران حضور داشته در خصوص صحبت‌های بختیار رحمانی در رابطه با خداداد عزیزی واکنش نشان داد و به انتقاد از این بازیکن پرداخت. مهرداد میناوند در این رابطه گفت: در ابتدای صحبت‌هایم باید از کار بزرگ نعیم سعداوی تشکر کنم و حرکت او قابل تقدیر است. من سال‌ها با او هم اتاق بودم و همه او را می‌شناسند و دمش گرم. نسل جدید بدانند که نعیم سعداوی از قدیم و در تیم ملی اینگونه بود و هیچ وقت منیت نداشت و همین مساله باعث شده تا او این روزها هم بدون ادعا عملکرد موفقی در فوتبال داشته باشد.

میناوند با اشاره به صحبت‌های بختیار رحمانی گفت: چیزی که مرا ناراحت کرد و با دوستانم هم در این باره صحبت کردیم واکنش این بازیکن است. تعجب می‌کنم از اینکه بختیار رحمانی چطور به خودش اجازه می‌دهد در روزهایی که هنوز در این فوتبال چیزی نشده درباره خداداد عزیزی که تاریخ این فوتبال است اینطور صحبت کند. وقتی این صحنه‌ها را دیدم خونم به جوش آمد. از همه بدتر اینکه برنامه نود اجازه می‌دهد این تصاویر و صحبت‌ها پخش شود. وقتی دو نفر بزرگتر با هم حرف می‌زنند چطور او به خودش اجازه اظهارنظر می‌دهد. چطور این بی‌فرهنگی را در تلویزیون رواج می‌دهیم و او به خودش اجازه می‌دهد درباره خداداد عزیزی اظهارنظر کند. متاسفم برای جامعه فوتبال که اجازه می‌دهد اینگونه این موج بی‌فرهنگی اوج بگیرد و سوالم از آقای فردوسی پور این است که چرا اجازه پخش آن را می‌دهد.

مدافع چپ سابق تیم ملی در ادامه گفت: آقای بختیار رحمانی! تا زمانی که ما در این فوتبال هستیم اجازه نمی‌دهیم کسی مثل شما بیاید و درباره بخشی از تاریخ فوتبال‌مان اینگونه اظهارنظر کند. متاسفم آقایانی که اکنون نشسته‌اند و امیدوارم همه در اینباره واکنش نشان دهند و در خصوص بی‌اخلاقی‌ها سکوت نکنند. کجای این فوتبال هستی آقای بختیار. به اندازه تاریخ فوتبال خاکی خداداد هم سابقه نداری و چطور به خودت اجازه می‌دهی اینطور حرف بزنی و درباره خداداد یا هر شخص دیگری که برای مردم محترم است و بزرگتر است صحبت کنی؟

وی با اشاره به اتفاقاتی که در فصل گذشته برعلیه پرسپولیس از سمت داوری به وجود آمد گفت: فصل گذشته پرسپولیس هم در این شرایط بود و اشتباهات داوری علیه این تیم کم نبود اما یک بار هم کسی اینگونه واکنش نشان نداد و حرمت‌ها را زیر سوال نبرد. امسال هم که پرسپولیس در صدر حضور دارد نمی‌دانم چرا یک سری افراد معلوم‌الحال اینگونه واکنش نشان می‌دهند. فوتبال اینقدر نمی‌ارزد که بخواهیم اینگونه واکنش نشان دهیم.

میناوند در خصوص اینکه در دوره آنها اینگونه واکنش‌ها وجود داشته یا خیر گفت: در دوره خودمان اصلا اینطور ندیدم یا اگر هم بوده با این شدت نبوده و بزرگترهای دیگر خیلی زود کسی که این اشتباه را انجام داده را متوجه آن می‌کردند. فوتبال‌مان به کجا می‌رود که یک جوان به خودش اجازه دهد اینگونه برابر بزرگتر خود واکنش نشان دهد. من از باشگاه بزرگ فولاد و مردم شریف خوزستان می‌خواهم که در خصوص این توهین واکنش نشان دهند و مثل همیشه اخلاق را در اولویت قرار دهند. من کاری به اینکه که چه کسی مقصر است ندارم و حرف من این است که سه امتیاز چه ارزشی دارد که بخواهیم اینگونه همه چیز را زیر پا بگذاریم؟ یعنی سه امتیاز و برد و باخت اینقدر ارزشمند شده که همه چیز را زیر سوال بگذاریم؟ من همه‌ی فوتبالی‌ها را به پهلوانی و آرامش دعوت می‌کنم. نا عدالتی در همه جا وجود دارد اما اینکه یک کوچکتر با این الفاظ صحبت کند اصلا در قاموس ورزش نیست. آقای رحمانی شما بازیکن ملی بوده‌اید و پیراهن تیم ملی را برتن کرده‌اید اما هنوز اول راه قرار داری و هیچ چیز در این فوتبال به دست نیاورده‌ای. به عنوان برادر بزرگتر از تو می‌خواهم که با عذرخواهی نشان دهی که روح جوانمردی در فوتبال هنوز وجود دارد و مطمئنا این فوتبال را هیچکس دوست ندارد. 

 

کد خبر : ۴۵۴۵۶۹